Voiko parisuhteen alku olla näin tökkivä?
Olen tapaillut noin kuukauden ajan kivaa miestä, joka on järkiperustein minulle juuri oikeanlainen mies. Koulutukset, perhetaustat, arvot, kiinnostuksen kohteet ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat meillä samanlaiset, ja seksikin on hyvää.
Tapaamme n. 2 kertaa viikossa, eli tapaamisia ei ole kertynyt vielä kovin montaa. Alan turhautua, koska kun tapaamme, on tunnelma edelleen jännittynyt ja jotenkin kireä. Jutustellessa väärinkäsityksiä tulee paljon, ja joudumme jatkuvasti selittämään puolin ja toisin mitä tarkoitimme sanoa. Juttu ei siis luista luontevasti, ja välillä on vaikea keksiä mistä edes puhuisi. Tapaamisten välillä emme keskustele netissä tai puhelimessa juuri ollenkaan. Kuitenkin sovimme aina vaan uudet treffit.
Minä pidän tuosta miehestä, enkä haluaisi vielä luovuttaa. Meillä tuntuu olevan niin paljon yhteistä. Pelkään kuitenkin joka tapaamisen jälkeen että hän pistää pelin poikki, koska yhdessäolo on kummallisen epäluontevaa ja jännittynyttä.
Mitä sanotte, voiko näistä lähtökohdista vielä kehittyä oikea, hyvä suhde? Minulla ei ole paljon kokemusta seurustelusta, mutta edellisen mieheni kanssa tällaista ongelmaa ei alkuvaiheessa ainakaan ollut.
Kommentit (45)
Kahvilla ja syömässä pitää tuijotella toista ja koko ajan keksiä puhuttavaa. Itse tykkään tehdä jotain yhdessä, tulee yhteisiä kokemuksia ja jutun aiheita. Menkää keilaamaan, kuntosalille, kävelylle jonnekin laavulle ja siellä grillatkaa vaik makkaraa, uimaan, elokuviin, taidenäyttelyyn... Mitä mies harrastaa? Mene sinne mukaan, vaik sit ois jousiammuntaa tai perhokalastusvieheiden tekemistä. Mies tykkää, kun kiinnostut hänen asioista. Jos ette muuta keksi niin kirjastoon voi mennä ja siellä voi jutella mistä kirjoista tykkäätte. Tai pelatkaa pleikkaa miehen luona, tai pöytälätkää, itse pelasin sitä yhden miehen kanssa ensitfeffeillä ka hauskaa oli. Luontevaa yhdessä tekemistä, ei tarvi vaan juoda kahvia ja hypätä sänkyyn.
Jos te molemmat koette, että olo on jännittynyt ym. niin voistko sinä avata keskustelun aiheesta jotenkin? Siis jos menisitte vaikka keilaamaan tai tekemään jotain muuta toiminnallista, niin voisitkohan johonkin väliin vaikka heittää, että onpas mukavaa kun jännitykseni alkaa tässä vähitellen laantumaan/en tiedä sinusta mutta itse olen jännittänyt tapaamisiamme melko paljon mutta nyt tuntuu mukavan luontevalta .. tai jotain tämän tapaista? :)
Itse olen nimittäin huomannut, että ensitreffeillä/ekoilla tapaamisilla se rikkoo heti kivasti jäätä, kun sanoo niitä "arempiakin" tuntemuksiaan ääneen toiselle. Toinen voi nimittäin hyvin kompata, että niin jännittää minuakin ja sitten ollaankin taas askel lähempänä sitä yhteistä juttua.
Tsemppiä!
Mulla on ainakin ollut aina aika hankalaa se keskustelu tapailun alkuvaiheessa ja olen siis ujo ja introvertti, ja usein vaivaantunut sosiaalisissa tilanteissa muutenkin. Tai aina ja aina, olen kaksi kertaa ollut parisuhteessa ja molemmilla kerroilla näin. Molemmilla kerroilla se myös meni ohi, ja ihan mukavasti alkoi juttu luistaa kun oli kuitenkin sellainen tunne että perimmältään ollaan jotenkin toisillemme sopivia tyyppejä. Ja ehkä juu se viinipullon ääressä tapahtuva keskustelu on ollut sellainen jäänmurtaja, ei mitään räkäkännejä tietenkään mutta kyllä se omia kielenkantoja irrottaa ja vähän rentouttaa, ja kun on ollut jo rento olo jossain kohtaa toisen kanssa, ehkä se on helpompaa seuraavallakin kerralla?
Tsemppiä multakin!
Elokuvissa käyntikin voi toimia, itselläni ainakin hyvä elokuva voi rentouttaa ja vapauttaa ajatuksia ihan yhtä paljon kuin alkoholi.:)
Voi toki kehittyä, mutta vaikuttaa siltä, että teillä on vääränlainen mielikuva toisesta ja se sitten aiheuttaa mainitsemisia ongelmia. Ei oikein auta muu, kuin tutustua kunnolla. kuitenkin teissä joku toisissanne viehättää ja haluatte olla yhdessä.
Koittakaa kehittää jotkut vähän erilaiset treffit missä se keskustelu ei oo pääosassa.menkää vaikka keilaamaan tai minigolfaamaan tai ajamaan kartingia tai muuta vastaavaa.ja jos pystytte tällain vähän rennommassa ilmapiirissä juttelemaan ja naureskelemaan yhessä niin ehkä se siitä muuttuu rennommaks?
Koittakaa kehittää jotkut vähän erilaiset treffit missä se keskustelu ei oo pääosassa.menkää vaikka keilaamaan tai minigolfaamaan tai ajamaan kartingia tai muuta vastaavaa.ja jos pystytte tällain vähän rennommassa ilmapiirissä juttelemaan ja naureskelemaan yhessä niin ehkä se siitä muuttuu rennommaks?
Voi kehittyä, mutta oman kokemukseni mukaan sanoisin että hyvää tuo ei lupaa, ainakaan jos ongelma ei johdu siitä että olette ujoja ja hitaasti lämpiäviä yleensäkin. Jos on kyse ujoudesta niin sitten voi hyvinkin käydä niin että kunhan opitte tuntemaan toisianne paremmin, alkaa juttu luistaa ja epämukavuudentunne poistuu.
Mutta itselläni aina tuollaiset epämukavuuden tunteet on olleet kyllä merkki siitä, että jollain tärkeällä tasolla ei sovita yhteen. Olen yrittänyt pari kertaa suhdetta niistä tunteista huolimatta, mutta eipä siitä ole mitään tulllut.
Vaikuttaa siltä että henkilökemiat eivät osu yksiin ja jompi kummalla kummalla, ellei molemmilla teistä on huono itsetunto, minkä vuoksi joudutte selittelemään sanomisianne. Oikeanlaisen tyypin kanssa keskustelu on heti luontevaa.
Miksi olet mennyt sänkyyn noin pian :O
Seksissä erittyy mielihyvähormoneja, joka saattaa aiheuttaa sellaisen olotilan kuin olisit rakastunut, eli se johtaa harhaan. Ette välttämättä muutoin sovi ollenkaan toisillenne.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:57"]
Miksi olet mennyt sänkyyn noin pian :O
Seksissä erittyy mielihyvähormoneja, joka saattaa aiheuttaa sellaisen olotilan kuin olisit rakastunut, eli se johtaa harhaan. Ette välttämättä muutoin sovi ollenkaan toisillenne.
[/quote]
Ei ap edes tainnut mainita onko seksiä ollut?
Mutta sinänsä omasta kokemuksesta sanoisin että tuo mitä sanot on totta. Minulla ainakin on seksin myötä tullut kumppaniin aina jonkinlainen syvä kiintymyksentunne, ja olen toisinaan harhautunut ajattelemaan että se tarkoittaa yhteensopivuutta ihmisinä. Ja joskus olen jo tiennyt hyvinkin että tästä ei vakavaa suhdetta voi tulla, mutta on ollut vaikea repiä siitä itsensä irti kun on seksin takia jollain tasolla niin kiintynyt kumminkin. Näin herkkien kuin minä tosiaan kannattaisi vähän enemmän harkita kenen kanssa sänkyyn menee (itse en nuorempana paljoa harkinnut, ja juutuin vähän väliä toivottomiin suhteisiin yhden illan kumppanien kanssa).
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:01"]
Ei ap edes tainnut mainita onko seksiä ollut?
[/quote]
Oho, anteeksi, kyllähän sanoikin että seksi on hyvää, luin huonosti :-\
Unohda se mies. Minulla on nyt kaksi lasta ja asuntolaina tuollaisen miehen kanssa ja homma heiluu koko ajan eron partaalla. Lapsiperheen kiireissä kun ei ehdi jäämään analysoimaan jokaista sanaa ja sitten toinen kantaa viikkokaupalla kaunaa jostain kiireessä sanotusta kommentista... PUUH!
Mielenkiintoinen teoria ettei sänkyyn olisi kannattanut vielä mennä... Se on tietenkin tässä tapauksessa myöhäistä. Voi hyvin olla että seksin sujuvuus saa toivomaan muutakin läheisyyttä ja yhdessäoloa. Toisaalta pidän tärkeänä myös sitä, että seksin toimivuus testataan tarpeeksi aikaisin, ettei sillä saralla tule myöhemmin pettymyksiä.
Ap
Myönnä factat: Teillä ei vaan synkkaa.
Mun miehen kans oli sama homma ja ei se siitä miksikään ole muuttunut,nyt ei puhuta yhtään mitään,pelkästään riidellään,olen sanonut,että sais muuttaa pois,mutta ei ole saannut aikaiseksi.Kyllä ne kemiat oli pielessä jo alunalkaen,mies ei osannut puhua mistään,en tiedä miks en eronnut samantien,nyt kaduttaa.
Järkiperustein oikea mies :D. Ei herrran jestas, ei sitä vaan järkiperustein valita!
Kokemukseni mukaan onnistuneempi suhde tulee silloin, kun jo heti alussa on jotain yhteistä, ja yhdessä on kivaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:05"]
Minä uskoisin että kyse voi tosiaan olla tuosta ujoudesta. Ja siitä, että nyt on pelissä niin paljon että on ihan jäykkänä, itsestäni ainakin tuli tosi kömpelö kun oli paljon pelissä. Ja jos pääsette jossain vaiheessa vaikka syvällisiin asioihin, niin voi löytyäkin juteltavaa. Minä ainakin katselisin vielä jokusen kuukauden. Mielestäni oli hyvä ehdotus tehdä jotain ihan muuta treffeillä, jotain toiminnallista, kiinnostuksesta riippuen taidenäyttely, metsäretki, jotain vauhdikasta yms. missä on keskutelunaiheita eikä pieni hiljaisuus oo pahitteeksi. Ja tuo viinipullo-ehdotuskin on hyvä. Toivottavasti toimii.
[/quote]
Varmasti osasyy vaikeuksiin on se, että tässä tuntuu olevan hyvän suhteen edellytykset kasassa eikä sitä haluaisi jollain lailla pilata. Pitää ehdottaa jotain toiminnallista tekemistä, enimmäkseen olemme käyneet syömässä, kahvilla jne.
Ap