Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisautoilijat ei päästä suojatien yli!

Vierailija
27.03.2014 |

Olen huomannut tämän niin monet kerrat, että jo naurattaa. Joka ikinen, joka ei päästä minua kävelijänä suojatietä, on nainen.

Kai mä olen niin hyvännäköinen, etteivät kateuttaan halua antaa tietä. Muuta syytä en keksi  :D

Miehet kyllä päästää tien yli ja hymyilevät kivasti :)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomio. Tosin myös alle 30-vuotiaissa mieskuskeissa on vähän samaa vikaa, mitä nuorempi, sitä useammin näin.

Mutta joo, hieman provo tuo heitto hyvännäköisyydestä. Ikävä romuttaa kuvitelmasi, sillä ei ole siitä kiinni. Ne naiskuskit kun eivät väistä minuakaan enkä ole mitenkään hyvännäköinen.

Vierailija
2/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla näinkin, että keskimäärin naiset antavat harvemmin tietä. Itse kyllä pysähdyn joka kerta mielummin vaikka liian ajoissa antaakseen tietä kuin että ajaisin vahingossakaan päälle.

Toinen huomio itseltäni, miehet moikkaavat ja kiittävät useammin kun naiset, jos heille antaa tietä. Naiset miehiä useammin kävelevät vain nokka pystyssä tien yli kiittämättä tai moikkaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo myönnetään, en päästä kukn lapset, koska olen todella surkea kuski. Liikkeellelähtö on vaikeaa :/

Vierailija
4/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomio täälläkin.

rekatkin pysähtyy kun nainen hameessa tahtoo yli.

Vierailija
5/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomio. Varsinkin jos päällä on lyhyt hame/mekko ja korkokengät, niin 99% naiskuskeista ei pysähdy suojatien eteen. Miehistä sentään jokainen :-)

Vierailija
6/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:34"]

Sama huomio täälläkin.

rekatkin pysähtyy kun nainen hameessa tahtoo yli.

[/quote]

En minä ainakaan.

Naisrekkakuski.

Vierailija
7/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut naiset päästää, mutta miehet päästää melkein aina. Itse kuljen 4-6 lapsen kanssa ja silloin kyllä 99% kaikista antaa tietä. 

Tässä meidän viereisellä tiellä aaa tosi palj7n raskasta liikennettä, koska tuossa lähellä on uusi asuinalue minne rakennetaan paljon.

Nämä rekkojen yms. Kuljettajat eivät pysähdy koskaan. Ajavat myös hurjaa vauhtia. Tässä on myös koulu vieressä ja tosi paljon pieniä lapsia ylittämässä tietä itsekseen. 

En tiedä mitä vajakkeja nuo kaikki raskaanliikenteen kuskit ovat,mutta järki ei kyllä niiden päässä paljoa pakota!

Vierailija
8/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo myönnetään, en päästä kukn lapset, koska olen todella surkea kuski. Liikkeellelähtö on vaikeaa :/

[/quote]

Jos olet näin huono kuski, voisitko tehdä kaikille palveluksen ja jättää auton tästä eteenpäin kotiin ennen kuin todellakin sattuu jotain :/

Vierailija
9/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen huomio itseltäni, miehet moikkaavat ja kiittävät useammin kun naiset, jos heille antaa tietä. Naiset miehiä useammin kävelevät vain nokka pystyssä tien yli kiittämättä tai moikkaamatta.

[/quote]

Tämä minua joskus hieman ihmetyttää. Miksi jalankulkija kiittää? "Kiitos kun noudatit lakia". Pitäiskö alkaa moikkaamaan ja kiittämään jokaista kaupan kassalla kun he maksavat ostoksensa? "Kiitos kun maksoit ostoksesi". Ehkä alan kiittämään ja moikkaamaan jokaista autoilijaa joka odottaa valon vaihtumista vihreäksi. "Kiitos että taas noudatat lakia". Voisihan sitä tietysti moikata jokaista joka maksaa veroja. "Kiitos kun noudatat tuloverolakia".

Itse en odota minkäänlaista kiitosta tai moikkausta kun toimin lain mukaisesti, sitten kun päästän se bussin sieltä sivutieltä kolmion takaa ruuhkassa eteeni, niin silloin tietysti kiitos on paikallaan.

Vierailija
10/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luin rivien välistä, että olet sitä mieltä, että jalankulkijan tulisi kiittää autoilijaa siitä, että tämä päästää hänet tien yli. Onko sinulla tapana kiittää esimerkiksi kolmion takaa tulevaa, joka antaa sinulle tietä? Tai näyttää peukkua autoilijoille, jotka pysähtyvät punaisiin valoihin? Jalankulkijan päästäminen suojatien yli nyt vain kuuluu liikennesääntöihin, ei siitä pidä mitään mitalia antaa.

Vierailija
11/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomio, ovat muutenkin helvetin vaarallisia. Esim jos on kaksi kaistaa samaan suuntaan ja joku on pysähtynyt suojatien eteen päästääksen lapsia tai aikuisia tien yli niin akat painaa suojatien päältä siitä vaan toista kaistaa. Tuostahan lähtee kortti, koska tuo on lähes vaarallisinta mitä voi liikenteessä tehdä ja vuodessa tuohon kuolee useita ihmisiä.

Vierailija
12/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:42"]

[/quote]

Tämä minua joskus hieman ihmetyttää. Miksi jalankulkija kiittää? "Kiitos kun noudatit lakia". Pitäiskö alkaa moikkaamaan ja kiittämään jokaista kaupan kassalla kun he maksavat ostoksensa? "Kiitos kun maksoit ostoksesi". Ehkä alan kiittämään ja moikkaamaan jokaista autoilijaa joka odottaa valon vaihtumista vihreäksi. "Kiitos että taas noudatat lakia". Voisihan sitä tietysti moikata jokaista joka maksaa veroja. "Kiitos kun noudatat tuloverolakia".

Itse en odota minkäänlaista kiitosta tai moikkausta kun toimin lain mukaisesti, sitten kun päästän se bussin sieltä sivutieltä kolmion takaa ruuhkassa eteeni, niin silloin tietysti kiitos on paikallaan.

[/quote]

Arvasinkin että joku heittää tuollaisen kommentin. En minäkään välttämättä mitään erityistä moikkausta odota. Minusta se on vaan kohteliasta ja piristää päivää molemmin puolin. Yleensä jalankulkija on jo pysähtynyt suojatien eteen, tarkoituksenaan että odottaa auton menevän. Minä kohteliaisuudesta pysähdyn ja annan tottakai jalankulkijan mennä ensin, hänenhän se kuuluisikin mennä ensin, mutta hän on päättänyt pysähtyä. Minusta on silloin mukavaa kun moikataan molemmin puolin.

Vierailija
13/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:44"]

[/quote]

Luin rivien välistä, että olet sitä mieltä, että jalankulkijan tulisi kiittää autoilijaa siitä, että tämä päästää hänet tien yli. Onko sinulla tapana kiittää esimerkiksi kolmion takaa tulevaa, joka antaa sinulle tietä? Tai näyttää peukkua autoilijoille, jotka pysähtyvät punaisiin valoihin? Jalankulkijan päästäminen suojatien yli nyt vain kuuluu liikennesääntöihin, ei siitä pidä mitään mitalia antaa.

[/quote]

Tämä on juuri tätä tyypillistä minun ei tarvitse, minä-minä-minä pa...aa. Ei siitä tarvitse kiittää, eikä mitalia antaa. Sitä tuskin kukaan odottaakaan. Itse moikkaan AINA, kun joku päästää mut tien yli. Ja siitä tulee tosi kiva olo, kun se, jonka päästän tien yli moikkaa. Ja moikkaan sitten myös takaisin!

Pieni ele, mutta tuntuu niin kivalta! Mikä siinä on niin vaikeaa joskus tehdä tälläisiä pieniä kivoja juttuja, vaikka ei tarvitsisi?? Kyllä niitä murjottavia mammoja tähän maahan piisaa ihan tarpeeksi.

Vierailija
14/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Luin väärin. Ystävällisyys ja kohteliaisuus on näköjään häviävä luonnonvara. Ihmiset ovat pessimistisiä ja aina jos on vaihtoehtoja miten asian voi käsittää, se käsitetään negatiivisesti.

Niin kuin kirjoitin, yleensä tilanne on se, että jalankulkija on jo pysähtynyt suojatien eteen. Eli hänelle ei ole aikomuksenakaan ylittää sitä ennen autoa. Monet ajavat autolla tällöin vain suoraan suojatien yli, minä pysähdyn ja nautin vielä käsilläni että annan jalankulkijalle tietä. Osa moikkaa, osa ei. Ei kenenkään ole pakko kiittää, mutta minusta se on kohteliasta ja hyvätapaista molemmin puolin.

Vierailija
15/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hhaha, et sinä niin hyvän näköinen ole:DDDD Ei minuakaan kukaan päästä, ja ihan tavalisen näköinen tallaaja olen:DDDD Minä päästän kävelijöitä, enkä kyllä ajellessani kiinnitä huomiota ylittäjän ulkonäköön, katson vain onko lapsi vai aikuinen!!

Vierailija
16/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

Tämä on juuri tätä tyypillistä minun ei tarvitse, minä-minä-minä pa...aa. Ei siitä tarvitse kiittää, eikä mitalia antaa. Sitä tuskin kukaan odottaakaan. Itse moikkaan AINA, kun joku päästää mut tien yli. Ja siitä tulee tosi kiva olo, kun se, jonka päästän tien yli moikkaa. Ja moikkaan sitten myös takaisin!

Pieni ele, mutta tuntuu niin kivalta! Mikä siinä on niin vaikeaa joskus tehdä tälläisiä pieniä kivoja juttuja, vaikka ei tarvitsisi?? Kyllä niitä murjottavia mammoja tähän maahan piisaa ihan tarpeeksi.

[/quote]

Juuri näin! Kun miesautoilija päästää mut tien yli, moikkaan ja väläytän kauneimman hymyni. Siinä se vieressä istuva mamma on sen jälkeen entistä enemmän naama norsun... :) Niin monet kerrat huomattu juttu!

Vierailija
17/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei päästä myöskään tavisäitiä lapsen kanssa, kun taas miehet herkemmin päästää. Ei tartte olla hyvännäkönen, niin ihan sama käytösmalli.

Vierailija
18/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varsinkaan jos olet rattaiden kanssa liikkeellä. Jos ne pelkää pysähtyä, auto voi vaikka sammua siihen ja sitten ei lähde käyntiin enää......

Vierailija
19/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vanhukset eivät päästä yli. Nuoriin/keski-ikäisiin miehiin tai naisiin en osaa ottaa kantaa. Omasta kokemuksesta, sillä tasapuolisesti päästävät tai eivät päästä.

Vierailija
20/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:48"]Yleensä jalankulkija on jo pysähtynyt suojatien eteen, tarkoituksenaan että odottaa auton menevän.

[/quote]

Väittäisin, että 99% (ei tieteellinen mittaus) jalakulkijan tarkoitus ei ole odottaa autoa tärkeimpänä tavoitteenaan, vaan välttää auton alle jääminen koska autoilija mitä todennäköisimmin ei noudata liikennesääntöä.