Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisautoilijat ei päästä suojatien yli!

Vierailija
27.03.2014 |

Olen huomannut tämän niin monet kerrat, että jo naurattaa. Joka ikinen, joka ei päästä minua kävelijänä suojatietä, on nainen.

Kai mä olen niin hyvännäköinen, etteivät kateuttaan halua antaa tietä. Muuta syytä en keksi  :D

Miehet kyllä päästää tien yli ja hymyilevät kivasti :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa lukea tällainen aloitus, sillä olen itse miettinyt ihan samaa! En ole ihan kulahtanut eukko, mutta en kaunotarkaan, ja kyllä miehet antavat tietä selvästi herkemmin kuin naiset. Ennen kaikkea rattaiden kanssa liikkuessa eron huomasi selvästi: jopa "nuoret ja hurjat" miehet antoivat tietä, keski-ikäiset naiset suhauttivat ohi. Mistähän sekin mielikuva sitten tulee, että naiset ovat parempia ja varovaisempia kuskeja? Tai ehkä se naisten tylyys ei tule esiin niinkään hurjassa ylinopeudessa ym. dramaattisessa, vaan juuri tuossa, että hitaallakin vauhdilla ängetään eteen.

Olen itse viime vuosina alkanut käden heilautuksella kiittää autoilijan odottaessa. Nuorena en ikinä nähnyt kenenkään tekevän niin, vasta nyt aikuisena ja poissa pk-seudulta olen tapaan törmännyt. Aloin sitten itsekin tehdä niin, yritän muutenkin vähentää suomalaista jurnutusta ja harmautta (vaikka juuri valitinkin naiskuskeista!) :)

Vierailija
22/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen ihan pokkana suojatielle ja pakotan autot pysähtymään, ei se sen vaikeampaa ole.

Jos on liukasta niin raskaiden ajoneuvojen kohdalla voin joustaa mutta muuten ihan tieliikennelain mukaan mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:49"]

Tämä on juuri tätä tyypillistä minun ei tarvitse, minä-minä-minä pa...aa. 

[/quote]

Entä jos asian kääntääkin toisinpäin. Miksi jotkut autoilijat odottavat kiitosta siitä, että päästävät jalakulkijan yli? Eikö sekin ole mainittua mina-minä... Minä olin nyt mielestäni niin ritarillinen, ole hyvä jalankulkija kun minä suuressa armossani viitsin pysähtyä jotta sinä poloinen maan mato pääset nauttimaan armeliaisuudestani ylittämällä kadun. Ole hyvä vaan, hieman nöyrempi kumarrus olisi tosin paikallaan.

Vierailija
24/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh. Tämä hyvännäkösyyslogiikka pettää pahan kerran.. Miksi naiset olisivat kateellisia sulle siitä että olet hyvännäköinen mies? Tietä kait ennemminkin annettais jos on tarjolla silmänruokaa. Ja miksi ne miehet sua haluaa katella, sulle hymyillä ja vilkutella?

Muuten juttu on karkeaa yleistystä. Oletko usealla suojatiellä seisoskelemassa koko päivän ja näet siis jatkuvan liikenteen joka paikassa?

Vierailija
25/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas vähän epäilyttää aina kun mies päästää minut suojatien yli, taitoluistelija taustalla peppua löytyy ja kroppa on aika hyvässä kunnossa. olen 18, ja välillä kun olen ylittänyt tien auto ei lähde liikkeelle. Kaksi kertaa mies on jopa minun kiitokseski heilauttaessa kättäni liipaissut huulia, se on jotenkin jäännyt mieleen ahdistavasti. Tykkään pukeutua aika näyttävästi, mutta olen ihan tavallisen näköinen muuten.. 

Vierailija
26/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisautoilijat on muutenkin välinpitämättömiä liikenneturvallisuuden suhteen. Tänäänkin työmatkalla länsiväylän ruuhkassa meinasin kaataa kahvit hesarin päälle kun huomasin, että viereisessä autossa nainen meikkasi samalla kun ajoi ohi.

Vierailija
27/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin varsinkin kesäaikaan lampsin suoraan tielle jos auo ei ihan tappolähellä ole. Jarrut on keksitty.

Vierailija
28/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää edes katso suojatielle mennessäni että tuleeko autoja, ihan sama vaikka ajaisivatkin päälle. Enkä kiitä siitä etteivät ajaneet päälle.

Vierailija
29/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mieluummin odottaisin sen auton menevän,jos siinä ei montaa autoa peräkkäin tule. Joskus jopa vähän ärsyttää, kun itse jään odottamaan ja vinkkaan menemään ensin, niin sitten se autoilija jää myös ja lopulta kumpikaan ei siitä liiku tai liikkuu yhtäaikaa. Se autoilija kuitenkin menisi siitä nopeammin niin tulee sellainen olo, että itselläkin pitäisi mennä siitä nopeasti. Kerran joku kyrpänaama antoi ensin tietä ja kävellessäni alkoi kaasutella kuuluvasti. En tiedä suunnitteliko ajavansa päälle vai mitä.

Vierailija
30/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:34"]

Toinen huomio itseltäni, miehet moikkaavat ja kiittävät useammin kun naiset, jos heille antaa tietä. Naiset miehiä useammin kävelevät vain nokka pystyssä tien yli kiittämättä tai moikkaamatta.

[/quote]

Minä olen lähes koko ikäni heilauttanut kiitokseksi kättä niille harvoille kuskeille, jotka tietä antavat. Usein valo heijastuu tuulilasista niin, etten näe onko siellä mies- vai naiskuski ratissa.

Nyt yli nelikymppisenä kiitän harvemmin. Tien antaminen kuuluu liikennesääntöihin. Se ei ole mikään erityinen palvelus, josta minun pitäisi jalankulkijana olla nöyrästi kiitollinen.

Vierailija
31/31 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, itse kyllä päästän pääosin aina kaikki jalankukijat tien yli, mutta en yleensä ehdi huomioida onko tulija mies vai nainen, puhumattakaan hänen ulkonäöstään. Toki siinä pysähtyneenä voin sen rekisteröidä, mutta en kauempana alkaessani jarruttaa. Seuraan mielummin liikennettä kun tihrustan jalankulkijoiden naamoja. Moikkaan myös itse saadessani tietä, minusta se on mukava tapa.