En voi saada lapsia vaikka haluaisin, mies käyttäytyy kuin ääliö
Eli lyhyesti. Minulla on akne, johon syön e-pillereitä. Teoriassa en voi sairauteni takia raskautua luomusti, käytännössä tämä taas on mahdollista sillä äitilläni on sama sairaus ja hänelläkin on luomusti kaksi lasta.
Nyt kuitenkin minulla on e-pilleritön kausi, jossa katsomme mikä akneni tila on jos pillerit lopettaisi. Mies haluaa jatkuvasti seksiä, eikä tahtoisi käyttäökondomia kun "ethän sä voi saada lapsia".
Ärsyttää.
Riski on kuitenkin olemassa! Jos tulisin raskaaksi pitäisin asiaa ihmeenä enkä tosiaankaan tekisi aborttia. Mies taas ei halua missään nimessä lasta.
Huoh
, miehet
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:23"]Otsikossasi kirjoitat, että haluaisit lapsia. Toisaalta pelkäät tulevasi raskaaksi, kun mies ei suostu käyttämään kondomia. Nyt en ymmärrä, siis tahdotko lapsen vai et?
[/quote]
Tahdon, mutta en NYT. Olen opiskelija, taloudellinen tilanne on huono. Tämän takia mieskään ei halua lasta nyt, mutta ei tajua että vaikka minulla PCOS on en ole täysin maho, vaan riski raskauteen on. Kuitenki lääkäri on sanonut et teoriassa raskautuminen luomusti on hyvin epätodennäköistä.
Ap
[/quote]
OK. Toimi seuraavasti:
-Pilleritauolla älä suostu seksiin ilman kondomia.
-Jos mieheltä tulee valitusta, niin ilmoita, että a) raskaus on teoriassa mahdollinen, vaikka erittäin epätodennäköinen b) jos tuo teoreettinen mahdollisuus toteutuisi, et aio tehdä aborttia (tietenkään! jokainen, joka tietää yhtään mitään lapsettomuusasioista ja PCOS:sta, tajuaa tuon) c) koska ette kumpikaan halua lasta nyt, etkä aio tehdä aborttia, niin et aio ottaa riskiä tulla raskaaksi. Piste.
Tajuaako mies, että äitisi tuli luomusti raskaaksi kaksi kertaa, huolimatta PCOS:sta?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:31"]Ja tietenkin sä voit saada lapsia jos pidät pillereistä taukoa. Kai sä kerroit tämän myös miehellesi jos hän ei sitä tajunnut? vaikutatte aika yksinkertaisilta..
[/quote]
Siis ilmaisin asian epäselvästi. Minulla on aknen lisäksi toinen sairaus, PCOS, jonka johdosta "en voi" saada luomusti lapsia.
Ap
No jos kerran haluat lapsia, niin ilmoita, että jos lapsi tulee niin aiot pitää sen. Sitten annat panna paljaalla niin paljon kuin sielu sietää. Jos mä haluaisin lapsia, mutta raskautuminen olisi epätodennäköistä, niin yrittäisin aivan koko ajan ja ottaisin lapsen vastaan iloisena yllätyksenä, milloin se sitten tulisikin.
Olet kirjoittanut tästä aikaisemminkin ja sait ohjeita, eikö niistä mikään sopinut? Mikä tässä asiassa on miehelle hankalaa? Missä menee se kohta, mikä ei mene miehelle jakeluun? Eli jos kakaroita ei halua, niin kortsut käyttöön tai kylmään suihkuun. Siinä ei aleta mitään typeriä lapsellisia leikkejä että sattuuko tällä panolla huti vai osuma, ja jos osuman mahdollisuus on, niin silloin sinä juokset hakemaan jälkiehkäisyä... Näytä vähän faktaa sille miehellesi sitä löytyy kyllä. Tosin jättäisin koko typerän äijän, ei tuollaisen kanssa mitään mukavaa ja laadukasta tulevaisuutta voisi olla.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:45"]Olet kirjoittanut tästä aikaisemminkin ja sait ohjeita, eikö niistä mikään sopinut? Mikä tässä asiassa on miehelle hankalaa? Missä menee se kohta, mikä ei mene miehelle jakeluun? Eli jos kakaroita ei halua, niin kortsut käyttöön tai kylmään suihkuun. Siinä ei aleta mitään typeriä lapsellisia leikkejä että sattuuko tällä panolla huti vai osuma, ja jos osuman mahdollisuus on, niin silloin sinä juokset hakemaan jälkiehkäisyä... Näytä vähän faktaa sille miehellesi sitä löytyy kyllä. Tosin jättäisin koko typerän äijän, ei tuollaisen kanssa mitään mukavaa ja laadukasta tulevaisuutta voisi olla.
[/quote]
En ole kirjoittanut aiemmin, kiitti kannustuksesta.. Ap
Niin se asia vain on, että ei holtiton typerys yleensä muuksi muutu enää 30 täytettyään. Pilaat vain oman elämäsi odottelemalla ihmettä.
Kai sinä tajuat, että polykystiset munasarjat vain pienentävät raskaustodennäköisyyttä, eivät estä sitä kokonaan. Jos et ehdottomasti halua tulla raskaaksi, pakota se miehesi käyttämään ehkäisyä. Ja jos haluat, valitse lapsillesi isä, joka haluaa olla isä, vaikka sellainen mies olisi sinun mielestä tylsän täysjärkinen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:31"]Ja tietenkin sä voit saada lapsia jos pidät pillereistä taukoa. Kai sä kerroit tämän myös miehellesi jos hän ei sitä tajunnut? vaikutatte aika yksinkertaisilta..
[/quote]
Siis ilmaisin asian epäselvästi. Minulla on aknen lisäksi toinen sairaus, PCOS, jonka johdosta "en voi" saada luomusti lapsia.
Ap
[/quote]
Täällä toinen PCOS:lainen, jolla yksi lapsi (hoidoilla saatu). On siis tosiaan mahdollista että voit tulla raskaaksi vaikka sinulla on PCOS. Riippuu kuinka "pahana" se PCOS sinulla ilmenee.. Ovuloitko ollenkaan?
Otsikossasi kirjoitat, että haluaisit lapsia. Toisaalta pelkäät tulevasi raskaaksi, kun mies ei suostu käyttämään kondomia. Nyt en ymmärrä, siis tahdotko lapsen vai et?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:37"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Täällä toinen PCOS:lainen, jolla yksi lapsi (hoidoilla saatu). On siis tosiaan mahdollista että voit tulla raskaaksi vaikka sinulla on PCOS. Riippuu kuinka "pahana" se PCOS sinulla ilmenee.. Ovuloitko ollenkaan?
[/quote]
En. Ap.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:37"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
En. Ap.
[/quote]
Okei, siinä mielessä raskauden mahdollisuus on tietenkin olematon, MUTTA tosiaan kannattaa sille miehelle kertoa että on mahdollista että esim. kerran vuodessa ovuloit. Koska se on mahdollista. Että hän varmasti ymmärtää mitä voi käydä jos harrastatte seksiä ilman minkäänlaista ehkäisyä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:23"]Otsikossasi kirjoitat, että haluaisit lapsia. Toisaalta pelkäät tulevasi raskaaksi, kun mies ei suostu käyttämään kondomia. Nyt en ymmärrä, siis tahdotko lapsen vai et?
[/quote]
Tahdon, mutta en NYT. Olen opiskelija, taloudellinen tilanne on huono. Tämän takia mieskään ei halua lasta nyt, mutta ei tajua että vaikka minulla PCOS on en ole täysin maho, vaan riski raskauteen on. Kuitenki lääkäri on sanonut et teoriassa raskautuminen luomusti on hyvin epätodennäköistä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:23"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
En. Ap.
[/quote]
Okei, siinä mielessä raskauden mahdollisuus on tietenkin olematon, MUTTA tosiaan kannattaa sille miehelle kertoa että on mahdollista että esim. kerran vuodessa ovuloit. Koska se on mahdollista. Että hän varmasti ymmärtää mitä voi käydä jos harrastatte seksiä ilman minkäänlaista ehkäisyä.
[/quote]
Tätä olen hälle yrittänyt selittäö, mutta vastaus oli luokkaa "jos me kumpikaan ei nyt lasta haluttais niin voihan sen aina abortoida"
Ihan varmaan joo!
Ja tosiaan äitinikään ei ovuloinut, olivat jo isäni kanssa valmiita luopumaan lapsihaaveista. Mutta kas kummaa, sain kuitenkin alkuni luomusti. Kutdn siskonikin 3v myöhemmin.
Ap
Tulipa tästä ketjusta mieleen, että munkin PCO:sta kärsivä ystäväni on onnistunut tulemaan jopa kolme kertaa luomusti raskaaksi, vaikka hänelle sanottiin, että raskaus ei ole mahdollinen!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:29"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ok. Otsikkosi on vaan sitten pielessä. Siinä pitäisi lukea, että "Saatan tulla raskaaksi vaikka en halua".
Mutta siitä olen samaa mieltä kanssasi, että miehesi on ääliö :D. Hänessä on varmaan sitten tosi paljon muita hyviä puolia, kun viihdyt hänen kanssaan yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:32"]
Tätä olen hälle yrittänyt selittäö, mutta vastaus oli luokkaa "jos me kumpikaan ei nyt lasta haluttais niin voihan sen aina abortoida"[/quote]
Kyllä me tiedämme, että tyhmiä ja piittaamattomia ihmisiä on olemassa ja että jotkut seurustelevatkin sellaisten kanssa ihan omasta valinnastaan (mitä se sitten kertookaan siitä itseään fiksumpana pitävästä osapuolesta). Mikä on avautumisesti syy? Haluatko sääliä ja selkääntaputtelua, "voi voi on se niin kamalaa, kun miehet (ihan jokainen tietenkin) ovat noin tyhmiä" vai ratkaisuehdotuksia (mies vaihtoon ja fiksumpaa tilalle (usko pois, että miehissä on yksilöeroja, joukossa on jopa fiksuja lisääntymis- ja terveysasioista ymmärtäviä))? Mutta se on varma asia, että me emme voi taikoa fiksuutta nykyisen miehesi päähän.
En tajua mikä tossa ap:n ongelmassa oli monille vaikeaa ymmärtää.
Mies on täys daiju, älä anna sen siittiöille edes mahdollisuutta! Ehkä se ei vaan ihan oikeesti hahmota sitä, että hänen on ihan mahdollista päätyä isäksi. Jos niin kävisi, voisit olla pulassa kun mies kiukuttelee ja tuntee itsensä huijatuksi. Jos tiedät jo nyt ettet tekisi aborttia, kerro se.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:23"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
En. Ap.
[/quote]
[/quote]
Tätä olen hälle yrittänyt selittäö, mutta vastaus oli luokkaa "jos me kumpikaan ei nyt lasta haluttais niin voihan sen aina abortoida"
Ihan varmaan joo!
Ja tosiaan äitinikään ei ovuloinut, olivat jo isäni kanssa valmiita luopumaan lapsihaaveista. Mutta kas kummaa, sain kuitenkin alkuni luomusti. Kutdn siskonikin 3v myöhemmin.
Ap
[/quote]
Olipas mieheltäsi ajattelematon kommentti. Tuskin kukaan haluaa käyttää aborttia ns. ehkäisynä jos tulisi raskaaksi vaikkei se olisi toiveissa. Oletko kertonut ettei abortti ole henkisesti mikään helppo juttu naiselle (ja miksei myös miehelle)?
Vähän off-topikkina, mutta mistä johtuu, että ap voi niputtaa kaikki miehet samaan laariin oman miehensä idioottimaisen käytöksen perusteella, eikä tässä nähdä juurikaan mitään kummallista.
Jos mies kritisoi naisen oikukasta käytöstä "tyypilliseksi käytöksesi naiselle" on hän pahemman luokan sovinistisika.
Minä kertoisin asian miehelle niinkuin se on. Eli että raskaus ON todistettavasti mahdollinen myös sairautesi takia. Sano että sinä aiot pitää lapsen jos sattuu vahinko. Miehen pitää siis päättää aikooko käyttää kondomia vai ei.
Mä jättäisin tuollainen pellen heti. Jos ei halua että tulee lapsi, silloin käyttää ehkäisyä. Mitä se mies kuvittelee että voit asialle tehdä? Jos et halua aborttia niin et halua.
Se on joko kondomit tai vahinkolapsi. Muotoile asia noin. Ei jossittelua. Se antaa miehelle silti vaihtoehdon olla saamatta lapsen, jos hän valitsee kondomit.
Mä kyllä oikeasti eroaisin. Oksettavan kuuloinen mies. Oman nautinnon takia haluaa sun tekevän abortin jos ja KUN vahinko käy! <- muotoile asia hänelle näin ja eroa jos ei muuta mieltään
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:30"]
Totesimpa vain että huoh miehet. Niin ihania mutta välillä niin ääliöitä. Ei sen kummempaa :-p
Ja tällä avautumisella hain tukea siskoilta. "Joo munkin mues osaa kyl välil olla.."
Ja on ihana mies mutta kaikki pitää vääntää rautalangasta. Miehelle PCOS on lapsettomuustuomio, kun hän ei ymmärrä ihmisen hormonitoiminnan oikkuja.
[/quote]
Kuule, on yksi asia, jos miehelle pitää vääntää rautalangasta vaikka se, että valkoisia ja värillisiä ei voi pestä yhdessä. Ja toinen asia, että se sanoo sulle iloisesti että tehdään sitten abortti, kun se "haluaa jatkuvasti seksiä mutta ei tahdo käyttää kondomia".