Tuli kirje käräjäoikeudesta,
että minulle on haaste kaupungin vuokra-asunnoilta. Kummallista tässä on se, etten ole ollut kaupungilla vuokralla yli neljään vuoteen! Haastemiehen lähettämässä kirjeessä lukee, että mun täytyy hakea asiakirjat mahdollisimman pian ja vastata kanteessa lähemmin esitettyyn asiaan.
Todella kummallista... En ole asunut kaupungin vuokra-asunnossa kuin 2 kk vuonna 2009 ja irtisanoin asunnon normaalisti, loppusiivous ja tarkistus tehtiin normaalisti, avaimet palautin ja maksoivat takuuvuokrankin takaisin.
Soitin jo tuonne maksusihteerillekin ja hän tarkisti, ettei mulla ole jäänyt maksuja sinne rästiin. Maksut olivat ok.
Hommahan selviää, kun iltapäivällä käyn tuon haasteen hakemassa. Mutta sitä ennen voitte arvailla mun kanssa, että mistä ovat mut haastaneet.
Mainittakoon vielä, että asuin kyseisessä asunnossa mieheni kanssa ja vain minulle tuli tuo haaste.
Kommentit (94)
Eihän kello ole vielä kaksi, sun pitää odottaa vielä reilu tunti.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:39"]Siellä on käynyt joku virhe. Pitänyt haastaa joku uudempi asukas ja haaste lähtenytkin teille.
[/quote]
Tätä minäkin toivon! Maksusihteerikin vain sanoi, että hae se haaste ja otat sitten uudestaan yhteyttä.
Pieni paniikki on kuitenkin päälle, vaikka järki sanoo, etten voi missään pulassakaan olla.
Joku kysyi astianpesukoneesta, niin tuossa asunnossa meillä ei tiskikonetta ollut. Tiedettiin jo asuntoon muuttaessa, että se on vain väliaikainen koti, joten pari kuukautta tiskattiin mielellämme käsin.
Olen myös kummastellut sitä, että jos minua jostain syyttävät, niin mikseivät olleet ensin yhteydessä puhelimella tai kirjeitse?
ap
[/quote]
Vastaa suoraan sinne käräjäoikeuteen ja muista vaatia kulut. Siis jos kanne on selvästi perusteeton.
no höh, hae se haaste. Ei kaikki käräjäoikeuden paprut toisekseen ole "negatiivisia". Siellä käsitellään paljon muitakin asioita kuin ikävyyksiä. Tuo asuntokuvio tietenkin on outo mutta jos et ole mitään väärää tehnyt niin nou hätä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:16"]
Ootteko sekopäitä kaikki! Eiköhän olisi viisainta hakea se kirje sieltä, eikä arvuutella keskustelupalstalla. Muuten, arvatkaapa tuleeko minulle kakka tänään vai ei???
[/quote]
Ite olet sekopää imbesilli. Ketään ei kiinnosta arvuutella sun kakkaasi, mutta tällaista on ihan hauska spekuloida ja sitten katsoa osuiko kenelläkään arvaus edes lähelle.
Mene kaivelemaan sitä tylsää peppuasi jos ei kiinnosta, älä häiriköi muita.
En hakisi haastetta, jos en olisi noin moneen vuoteen asunut kys asunnoissa. Soittaisin isännöitsijälle tai vastaavalle ja kysyisin miksi olette lähettäneet minulle haasteen.
Minulla on kokemusta!
Helsingin kaupungin asunto. Asuin vuoden verran ja muutin pois. Siivoukset ja muut ok, ei lemmikkejä eikä mitään rikkoutunut.
Kolme vuotta myöhemmin tuli haaste, haastemies toi haasteen kotiin ja kuittasin sen. Perivät loppusiivouksesta 500€ ja maksamattomia vuokria kahden tonnin edestä! Paniikissa soitin kyseiseen huoltoyhtiöön, jossa asuin. Haaste lähti minulle vahingossa, kun se piti lähettää minun jälkeeni asuntoon muuttaneelle henkilölle.
Itkupaniikissa tuli raivottua sihteerille, miten voivat olla noin päättömiä ja hajamielisiä, aiheuttavat syyttömälle asiaan kuulumattomalle burn outin tällaisesta. Talonyhtiö lähetti käräjäoikeuteen pyynnön haasteen oikaisemisesta ja hylkäämisestä. En joutunut maksamaan mitään kuluja. Pelkäsin saavani heidän toilailujen vuoksi merkinnän luottotietoihin. Kaikki on nyt ok, mutta kyllä tuo sekaannus aiheutti järjetöntä stressiä.
Tunnin päästä pääsen hakemaan... Koittakaa nyt malttaa! Palaan viimestään kolmelta kertomaan, mitä asia koski. ap
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:58"]Minulla on kokemusta!
Helsingin kaupungin asunto. Asuin vuoden verran ja muutin pois. Siivoukset ja muut ok, ei lemmikkejä eikä mitään rikkoutunut.
Kolme vuotta myöhemmin tuli haaste, haastemies toi haasteen kotiin ja kuittasin sen. Perivät loppusiivouksesta 500€ ja maksamattomia vuokria kahden tonnin edestä! Paniikissa soitin kyseiseen huoltoyhtiöön, jossa asuin. Haaste lähti minulle vahingossa, kun se piti lähettää minun jälkeeni asuntoon muuttaneelle henkilölle.
Itkupaniikissa tuli raivottua sihteerille, miten voivat olla noin päättömiä ja hajamielisiä, aiheuttavat syyttömälle asiaan kuulumattomalle burn outin tällaisesta. Talonyhtiö lähetti käräjäoikeuteen pyynnön haasteen oikaisemisesta ja hylkäämisestä. En joutunut maksamaan mitään kuluja. Pelkäsin saavani heidän toilailujen vuoksi merkinnän luottotietoihin. Kaikki on nyt ok, mutta kyllä tuo sekaannus aiheutti järjetöntä stressiä.
[/quote]
Hui kauheeta! Onneksi tällaiset asiat kuitenkin aina selviää... Kai. ap
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:56"]
En hakisi haastetta, jos en olisi noin moneen vuoteen asunut kys asunnoissa. Soittaisin isännöitsijälle tai vastaavalle ja kysyisin miksi olette lähettäneet minulle haasteen.
[/quote]
No kyllä se kannattaa hakea. Virheellinenkin asia tulee hoitaa ja nyt sen hoitams vastuu on ikävästi APlla.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:58"]Minulla on kokemusta!
[/quote]
Hui kauheeta! Onneksi tällaiset asiat kuitenkin aina selviää... Kai. ap
[/quote]
Kyllä selviää! Kyllä sieltä tiedoista löytyi, että vuokrani on maksettu ajallaan eikä tuo siivouksen ajankohtakaan mennyt ihan yksi yhteen muuttoni kanssa.
Mennäänkö testauttamaan ÄO-määrämme, ennenkuin nimitellään toista imbesilliksi? Totesin vain, ettei voi olla totta, että tällainen asia kiinnostaa ketään oikeasti. Pitää olla oma elämä tosi mielenkiinnotonta, jos se rakentuu tällaisten asioiden varaan. Ei ihme, että naisia pidetään yleisesti bimboina. Muuten, se kakka tuli jo...
Voi pyhä yksinkertaisuus! Eikö teillä oo järkevämpää tekemistä näin kauniina aurinkoisena kevätpäivänä?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:45"]
Näinhän tän täytyy oikeasti olla. Huoneenvuokralaki sanoo, ettö vanhenemisaika on 3 vuotta. Tarkistin sen kun täytyy miettiä sitä haasteeseen vastausta, jos syyttävät jostain asunnon viasta. ap
[/quote]
Ja jos asunnossa on havaittu nyt vasta jotain vikaa, niin miten muka meinaavat todistaa, että se on sinun aiheuttamasi vika.
Tuleeko käräjäoikeudesta haaste, jos pyydetään todistajaksi? Mietin vaan. No selviäisi ehkä googlettamalla.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:29"]
Tuleeko käräjäoikeudesta haaste, jos pyydetään todistajaksi? Mietin vaan. No selviäisi ehkä googlettamalla.
[/quote]
Voi olla nimellä haaste sekin paperi, mutta miksi ko. yritys haastaisi apn todistajaksi ilman että on ennalta kysellyt mitään?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:29"]
[/quote]
Voi olla nimellä haaste sekin paperi, mutta miksi ko. yritys haastaisi apn todistajaksi ilman että on ennalta kysellyt mitään?
[/quote]
Ja mikä ihmeen syy asuntovuokrafirmalla olisi haastaa ap todistajaksi?
Ja jos miehesi hakee sinusta eroa, niin siitä tulee sinulle haaste. Mietippä tätä!
Tulispa kello jo kaksi :D