Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli kirje käräjäoikeudesta,

Vierailija
27.03.2014 |

että minulle on haaste kaupungin vuokra-asunnoilta. Kummallista tässä on se, etten ole ollut kaupungilla vuokralla yli neljään vuoteen! Haastemiehen lähettämässä kirjeessä lukee, että mun täytyy hakea asiakirjat mahdollisimman pian ja vastata kanteessa lähemmin esitettyyn asiaan.

Todella kummallista... En ole asunut kaupungin vuokra-asunnossa kuin 2 kk vuonna 2009 ja irtisanoin asunnon normaalisti, loppusiivous ja tarkistus tehtiin normaalisti, avaimet palautin ja maksoivat takuuvuokrankin takaisin.

Soitin jo tuonne maksusihteerillekin ja hän tarkisti, ettei mulla ole jäänyt maksuja sinne rästiin. Maksut olivat ok.

Hommahan selviää, kun iltapäivällä käyn tuon haasteen hakemassa. Mutta sitä ennen voitte arvailla mun kanssa, että mistä ovat mut haastaneet.

Mainittakoon vielä, että asuin kyseisessä asunnossa mieheni kanssa ja vain minulle tuli tuo haaste.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:42"]

Vaikuttaa vähän siltä että on näppäilty järjestelmästä aiemman henkilön nimi haastepaperiin vahingossa.

[/quote]

Näinpä. Minulle tuli kerran VVO:lta, jossa olin asunut vuokralla joitakin vuosia sitten. Tuli mystinen kirje, että pitää mennä hakemaan käräjäoikeudesta kirje, ja siellä oli virallinen varoitus minun häiriköinnistäni entisen osoitteeni vuokra-asunnossa. Uhattiin häädöllä jos häiriö jatkuu. En vaan ollut asunut koko paikassa vuosiin, oli jostain järjestelmästä tullut nykyisen häirikköasukkaan sijaan vaan minun tietoni.

[/quote]

Oho, erikoista, että näin voi oikeasti tapahtua! Ehkä tässä on samalainen tapaus. Miksihän mieheni kuitenkaan saanut haastetta, vaikka vuokrasimme asunnon yhdessä?

ap

Vierailija
42/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:43"]Ärsyttävää lukea tällainen tuore aloitus, kun haluaisin jo tietää, mitä haaste koskee.

Ota huomioon, että virasto menee kai jo klo 16 kiinni.

[/quote]

Älä huoli, kipaisen kahden maissa hakemassa paperit ja ilmoittelen asiasta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyvää arvausta, paitsi että joku on tosiaankin asunut sun nimellä. Tai maistraatti ei ole siirtänyt sun papereita pois. 

Eikä sun nimissä ole sähköliittymää? Vesiliittymää joka ois mennyt taloyhtiön taskusta?

Vierailija
44/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole sekaannuksesta. Saman niminen ihminen?

Vierailija
45/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:57"]Ei mitään hyvää arvausta, paitsi että joku on tosiaankin asunut sun nimellä. Tai maistraatti ei ole siirtänyt sun papereita pois. 

Eikä sun nimissä ole sähköliittymää? Vesiliittymää joka ois mennyt taloyhtiön taskusta?

[/quote]

On mulla sähköliittymä tässä nykyisessä kodissani, mutta tohon kaupungin asuntoon sisältyi vuokraan jo vesi ja sähkö.

Epätodennäköistä, että joku olisi siinä asunut mun nimelläni, koska maksusihteerikin näki tiedoista mun asuneen kyseisessä asunnossa vuonna 2009 2kk ajan.

ap

Vierailija
46/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:00"]

Eiköhän kyse ole sekaannuksesta. Saman niminen ihminen?

[/quote]

Luetteko te näitä ketjuja ollenkaan?

Vierailija
47/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:00"]Eiköhän kyse ole sekaannuksesta. Saman niminen ihminen?

[/quote]

Tähän nimiasiaankin vastasin jo, ettei ole mahdollista kun olen ainoa tämän niminen... Nimeni on tyyliä Maija-Hilda todella harvinaisella sukunimellä varustettuna.

Vierailija
48/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tekijänoikeusrikos ei oikein sovi kun kerran haastajan on vuokra-asunnot, eikä vaikka Microsoft ja osoite väärin...

Mistä nyt vuokra-asunnot voisi haastaa käräjille?

- Vuokrat maksamatta, ei mahdollista.

- Häätö muista syistä, ei mahdollista

- Asunto tuhottu, tuskin mahdollista kun kerran on vakuus palautettu

- joku ihan muu syy, eli AP olisi kirjoittanut netissä pitkän haukkumakirjeen ko. firmasta ja tässä lähdettäisiin hakemaan korvauksia siitä..

Vierailija
49/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:43"]

Ärsyttävää lukea tällainen tuore aloitus, kun haluaisin jo tietää, mitä haaste koskee.

[/quote]

Provoilija vain haluaa koukuttaa sinut jo aamusta asti :). Naureskelee itsekseen, kun muut roikkuvat ketjussa kyselemässä.

Vierailija
50/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko sekopäitä kaikki! Eiköhän olisi viisainta hakea se kirje sieltä, eikä arvuutella keskustelupalstalla. Muuten, arvatkaapa tuleeko minulle kakka tänään vai ei???

Vierailija
51/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:11"]Tuo tekijänoikeusrikos ei oikein sovi kun kerran haastajan on vuokra-asunnot, eikä vaikka Microsoft ja osoite väärin...

Mistä nyt vuokra-asunnot voisi haastaa käräjille?

- Vuokrat maksamatta, ei mahdollista.

- Häätö muista syistä, ei mahdollista

- Asunto tuhottu, tuskin mahdollista kun kerran on vakuus palautettu

- joku ihan muu syy, eli AP olisi kirjoittanut netissä pitkän haukkumakirjeen ko. firmasta ja tässä lähdettäisiin hakemaan korvauksia siitä..

[/quote]

Tämäkään ei voi olla syynä, koska en ole näin toiminut. Tosin tämän jälkeen saatan ehkä kirjoittaa paikallislehden yleisöosastolle ihmettelevän tekstin asiasta!

ap

Vierailija
52/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti provoilija hiljentyy viimeistään kello 17.00 mennessä :D Ja jos haaste olikin oikea, hän ei paljasta sitä. Ei uskaltaisi ottaa edes jpg asiasta.

Vierailija
53/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:16"]Ootteko sekopäitä kaikki! Eiköhän olisi viisainta hakea se kirje sieltä, eikä arvuutella keskustelupalstalla. Muuten, arvatkaapa tuleeko minulle kakka tänään vai ei???

[/quote]

Kyllä minä sen haasteen haen tänään. Juttu on kuitenkin niin erikoinen, että pakko oli päästä tätä ihmettelemään.

Joku epäili provoksi, niin kumpa oiskin! Niin kuin sanoin, mulla on tässä pieni paniikki päällä, vaikka järkikulta sanookin, ettei tässä pitäisi olla huolta. Mua helpottaa käydä tätä asiaa läpi täällä ennen kuin pääsen haastetta hakemaan.

ap

Vierailija
54/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu sit kertomaan mistä oli kyse!

Vierailija
55/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:27"]vuokrayhtiöille tulee usein virheitä, itse sain haasteen Vaasan kaupungin yhtiöltä Pikipruukilta. Mikään siinä ei pitänyt paikkaansa ja vasta oikeusistunnossa ekassa käsittelyssä selvisi että Pikipruukki oli sotkenut asunnot ja vuokralaiset keskenään. Joku asuntosihteeri oli näpytellyt väärän porrasnumeron väärän nimen yhteyteen. Yritin sitä tolkuttaa että jotain tuollaista on sattunut mutta eivät uskoneet. Itse eivät ole mulle mitään korvauksia maksaneet mulle aiheutuneista kuluista vaikka tuosta on kakssi vuotta aikaa, joten nyt mennään taas käräjille. Nyt tosin toisinpäin.

[/quote]

Pikupruukki, Vaasan syöpä. Vuokraa muustavat korottaa ja laskuttaa olemattomista, jo laskutetuista vioista, mutta mitään ei korjata. Ei yllätä että just Pikipruukin kämmi. Pidän sulle peukkuja! -toinen Vaasalainen

Vierailija
56/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:27"]Tuu sit kertomaan mistä oli kyse!

[/quote]

Joo, tulen! Mä olen tässä miettinyt kohta pääni puhki, että mitä tää voi olla. Joku korvauskanne? Miten, ja mistä ja näin monen vuoden jälkeen?

En mä kyllä oikeesti ehkä uskalla sitä haastetta teille skannailla, paitsi tietysti jos peitän siitä omat tietoni ja kaupungin... ap

Vierailija
57/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mikä tahansa syy niin onhan tuo nyt aivan älytöntä jos joku vuokrayhtiö keksii alkaa yli neljän vuoden takaisia asioita sälyttämään toisten niskoille! Jos ei heillä ole raksuttanut aikaisemmin niin olen sitä mieltä että saavat vuokraasuntoyhtiössä ihan keskenään nuolla haavansa...

Eikö noilla korvausvastuilla sun muilla ole jotkut vanhenemisajat? Todella mielivaltaiselta ja omituiseltakin kuulostaa koko keissi.

Vierailija
58/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä varmaankaan palstalla pohtimalla selviä.

Todennäköisintä mielestäni on, että asia todellisuudessa koskee myöhempää vuokralaista, mutta jonkin virheen vuoksi on menty lähettämään haasteet aiemmalle vuokralaiselle, kuten oli käynyt tällä jollekin toisellekin.

Jos olisi jokin todellinen aloittajaa koskeva asia kyseessä, niin tokihan siitä olisi jo aiemmin neljän vuoden aikana kuulunut jotain vaatimuksia.

Vierailija
59/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte mitään meille skannata, tietenkään, kerrot vaan lyhyesti mistä kyse.

Vierailija
60/94 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:39"]Eihän tämä varmaankaan palstalla pohtimalla selviä.

Todennäköisintä mielestäni on, että asia todellisuudessa koskee myöhempää vuokralaista, mutta jonkin virheen vuoksi on menty lähettämään haasteet aiemmalle vuokralaiselle, kuten oli käynyt tällä jollekin toisellekin.

Jos olisi jokin todellinen aloittajaa koskeva asia kyseessä, niin tokihan siitä olisi jo aiemmin neljän vuoden aikana kuulunut jotain vaatimuksia.

[/quote]

Näinhän tän täytyy oikeasti olla. Huoneenvuokralaki sanoo, ettö vanhenemisaika on 3 vuotta. Tarkistin sen kun täytyy miettiä sitä haasteeseen vastausta, jos syyttävät jostain asunnon viasta. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme