Kuukautiskierron mukainen mania/masennuskierto...?
Ovulaation aikana ja hieman sitä ennen.
Olen iloinen, onnellinen, kuuntelen musiikkia, pitkäpinnainen, ihastun näyttelijöihin ja ahmin sarjoja, kehittelen fantasioita ja leivon kotona sekä olen energinen. Sisustan ja puuhaan perheen kanssa, teen ruokaa ja harrastan liikuntaa.
Tämän jakson jälkeen.
Kaikki vituttaa, pinna on uskomattoman lyhyt. Vittuilen ihmisille. En kuuntele musiikkia, haluaisin vain nukkua. Mietin että jos vedän kallioon työmatkalla, miltä se omaisistani tuntuisi. Mikään ei huvita, suihkussa käyntikin on saavutus.
Olen yli nelikymppinen, pitänyt päiväkirjaa oireistani jo yli vuoden.
Mitä tämä on?
Kommentit (26)
Vaihdevuosioireilta kuulostaa, hormonivaihtelut vaikuttaa yllättävän voimakkaasti mielialaan, sekä positiivisesti että negatiivisesti.
N45
Joku on neuvonut että pms-oireta helpottaa kalkki-lisän syöminen, joten siis jonkin asteinen kalsiumin puute kai niitä pahentaa?
KYLLÄ! Täällä kans sama homma. Menkkani eivät ole ihan hirveän säännölliset, mutta tiedän joka kerta, että ne ovat alkamassa kun edeltävänä päivänä koen kummalista surua ja itken jotakin random asiaa, mikä saattaisi mieltä vähääkään painaa. Häiritsee elämää melko paljon tuo mielialan lasku joka kuukausi. Havahduin tähän ilmiöön vasta raskaaksi tullessani kun kuukautiset jäivät pois ja olin raskaana ollessani aivan tyyni ja tasa-painoinen. Oli aivan ihanaa aikaa sen takia, mutta muiden olotilojen vuoksi puolestaan ei niin kiva, mutta pää pysyi silti selvänä!