Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyvin toimeentulevat perheet nostavat lapsilisää?

Vierailija
26.03.2014 |

Sitähän ei ole pakko kelasta hakea, miksi rikkaat ihmiset kuitenkin tekevät niin?

Tiedättekö perhettä joka ei olisi hakenut lapsilisää?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:31"]

miksei hyvätuloiset vaan jätä osaa palkasta nostamatta? ilmoittais vaan työnanatjalle, että pärjään neljällä tonnilla, vaikka voisin saada kuusi?

[/quote]

Kaikessa korniudessaan tässä oli oikeasti jotain ideaa. Itse olen sitä mieltä että kenenkään ei tarvitse tienata yli 5000€ ja se joka inisee että ei pärjää vähemmällä luovuttaa työpaikkansa seuraavalle joka ei inise.

Vierailija
2/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 21:42"]

"Vai pitäisikö kuitenkin ensin hankkia elanto ja sitten vasta lisääntyä eikä laskea kaikkea sen varaan, että Kela ja sosiaali maksavat?"

Oletko sattumoisin seurannut uutisia parin viime vuoden aikana? Oletko kenties huomannut useita yt-neuvottelu ja irtisanomis-uutisia. Monesta työpaikasta on vähennetty kerralla kymmenittäin, välillä yli 100 työntekijää kerralla. Lapsia hankittaessa on voinut olla vakituiset työpaikat molemmilla vanhemmilla. Muutaman vuoden päästä molemmat vanhemmat ovat voineet olla työttömiä. Sen verran pitäisi olla yleissivistystä, että ymmärtää tämän.

[/quote]

mutta kaikilla ei ole ollut tämä tilanne. Toiset tekevät lapsia ajattelematta, onko niitä edes teoriassa mahdollisuus elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksei hyvätuloiset vaan jätä osaa palkasta nostamatta? ilmoittais vaan työnanatjalle, että pärjään neljällä tonnilla, vaikka voisin saada kuusi?"

Mä olen sitä mieltä, että Suomessa voisi hyvinkin olla sekä palkkakatto että eläkekatto. Eli ei voisi ansaita tiettyä summaa enempää kuukaudessa. Silloin saataisiin oikeasti motivoituneita ihmisiä töihin, kun kukaan ei hae työpaikkaansa vain suuren palkan vuoksi. Ammatinvalinnassa korostuisi enemmän kiinnostuneisuus kuin raha. Itseasiassa kannattaisin kolmea eri palkkaluokkaa.

1. palkkaluokka "työelämän ulkopuolella olevat" suuruus X euroa/kk

2. palkkaluokka "työntekijät" suuruus 2X euroa/kk

2. palkkaluokka "erittäin vaativaa työtä tekevät" suuruus 3X euroa/kk

Vierailija
4/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:26"]

miksei hyvätuloiset vaan jätä osaa palkasta nostamatta? ilmoittais vaan työnanatjalle, että pärjään neljällä tonnilla, vaikka voisin saada kuusi?

[/quote]

Kaikessa korniudessaan tässä oli oikeasti jotain ideaa. Itse olen sitä mieltä että kenenkään ei tarvitse tienata yli 5000€ ja se joka inisee että ei pärjää vähemmällä luovuttaa työpaikkansa seuraavalle joka ei inise.

[/quote]

eli kärjistäen perusduunarin ja aivokirurgin työ olisi sitten samanarvoista? Miksi vitsii sitten opiskella järjettömän pitkään jos saman palkan saisi opiskelematta?

Vierailija
5/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:26"]

[/quote]

[/quote]

eli kärjistäen perusduunarin ja aivokirurgin työ olisi sitten samanarvoista? Miksi vitsii sitten opiskella järjettömän pitkään jos saman palkan saisi opiskelematta?

Vierailija
6/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eli kärjistäen perusduunarin ja aivokirurgin työ olisi sitten samanarvoista? Miksi vitsii sitten opiskella järjettömän pitkään jos saman palkan saisi opiskelematta?"

Siksi, että on kiinnostunut alastaan. En todellakaan haluaisi mennä aivokirurgille, joka on asenteella "mä oon vaan töissä täällä, katsoitko illalla matsin telkkarista?". Ihmiset hakeutuisivat alalle, joka kiinnostaa. Työ olisi mielekästä.

Vierailija
7/58 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:54"]"eli kärjistäen perusduunarin ja aivokirurgin työ olisi sitten samanarvoista? Miksi vitsii sitten opiskella järjettömän pitkään jos saman palkan saisi opiskelematta?"

Siksi, että on kiinnostunut alastaan. En todellakaan haluaisi mennä aivokirurgille, joka on asenteella "mä oon vaan töissä täällä, katsoitko illalla matsin telkkarista?". Ihmiset hakeutuisivat alalle, joka kiinnostaa. Työ olisi mielekästä.

[/quote]

Huomaa, että sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä kansantalouden mekanismeista, markkinataloudesta, ihmisluonteesta tai tosielämästä.

Vierailija
8/58 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huomaa, että sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä kansantalouden mekanismeista, markkinataloudesta, ihmisluonteesta tai tosielämästä."

Mä en ole ahne. Mä en ymmärrä ahneutta. Jos vain voisin, opiskelisin haluamani korkeakoulualan, ja tekisin sitä pienellä palkalla pelkästä työn ilosta. Kyllä mä käsitän ihmisluonteen varsin hyvin; ahnetta, omahyväistä, itsekeskeistä ja kateellista sakkia. "Mitä mä tästä hyödyn?" kuvaa hyvin suomalaista keskiverto kansalaista.

Vierailija
9/58 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tuohon tosielämään tulee, uskallan väittää, että tiedän siitä keskiverokansalaista enemmän, ikävä kyllä.

Vierailija
10/58 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:52"]

"miksei hyvätuloiset vaan jätä osaa palkasta nostamatta? ilmoittais vaan työnanatjalle, että pärjään neljällä tonnilla, vaikka voisin saada kuusi?"

Mä olen sitä mieltä, että Suomessa voisi hyvinkin olla sekä palkkakatto että eläkekatto. Eli ei voisi ansaita tiettyä summaa enempää kuukaudessa. Silloin saataisiin oikeasti motivoituneita ihmisiä töihin, kun kukaan ei hae työpaikkaansa vain suuren palkan vuoksi. Ammatinvalinnassa korostuisi enemmän kiinnostuneisuus kuin raha. Itseasiassa kannattaisin kolmea eri palkkaluokkaa.

1. palkkaluokka "työelämän ulkopuolella olevat" suuruus X euroa/kk

2. palkkaluokka "työntekijät" suuruus 2X euroa/kk

2. palkkaluokka "erittäin vaativaa työtä tekevät" suuruus 3X euroa/kk

[/quote]

Et ole koskaan kommunismista kuullut -tuo on käytännössä sitä.

Se ei muuten toiminut, olipahan vaan yksi suurimmista kupruista ihmiskunnan historiassa..... :D

Vierailija
11/58 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ole koskaan kommunismista kuullut -tuo on käytännössä sitä.

Se ei muuten toiminut, olipahan vaan yksi suurimmista kupruista ihmiskunnan historiassa..... :D"

Olen kuullut kommunismista. Käsittääkseni sitä ei ole koskaan ollut missään. Siis oikeaa kommunismia. "Kommunismi" ei tietenkään toimi, jos se koskee vain osaa, ja toisia ei. Sano yksikin maa, jossa on ollut "puhdas" kommunismi, ilman korruptiota tai etuoikeutettua pientä ryhmää, joka on sääntöjen yläpuolella.

Vierailija
12/58 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneita paskoja..vievät ruuat vähävaraisten lapsien suusta!!!

Vierailija
13/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitä käsittääkseni ole mistään hakenut ja olen kuullut, että on aika mahdotonta ilmoittaa, että en halua ottaa vastaan lapsilisiä.

Vierailija
14/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He säästävät lapselle pesämunaa, pienituloisella lapsilisä menee elämiseen.

Vierailija
15/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyvin toimeentulevat laittaa lapsensa tavalliseen päiväkotiin ja kouluun Voisivat palkata kotiopettajattaren.

Vierailija
16/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et käsittääkses ole hakenut? Että kela on selvittänyt tilinumerosi ja lätkii rahaa tilille kuukausittain... Kai sitä jonkun rastin ruutuun ovat kaikki sitä saavat laittaneet, en usko että sitä on pakko ottaa vastaan.

-ap

Vierailija
17/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön menevät ne rahat tietenkin.

Raha katsokaas todellakin tulee rahan luo.

Viisaalla osakesijoittamisella niistäkin rahoista kasvaa kunnon potti vuosien mittaan.

Vierailija
18/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sen ymmärrän että se menee säästöön, en vaan ymmärrä että miten viihtivät sitä hakea kun itellä on jo köyhänäkin vähän kuppaaja-olo kun saa "ilmaista" rahaa omista lapsistaan.

-ap

Vierailija
19/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska veroprosenttini on 39%

Koska tulen maksamaan perintöveroa monta tuhatta

Koska kiinteistövero on 900e

Koska maksan jopa koirastani veroa

Sillä välin eduskuntaa ostaa monella tonnilla torkkupeittoja ja vetää viinaa edustuskeikoilla ja tuhannet lusmut makaa sohvalla tekemättä mitään.

Vierailija
20/58 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka nyt ilmaisesta rahasta kieltäytyisi? Tyhmä kysymys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi