Tää sananlasku on kyllä niin totta!
"Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people."
En voisi enempää samaa mieltä olla. Yksinkertaiset ihmiset eivät pysty puhumaan kuin toisista ihmisistä ja korkeintaan telkkariohjelmista. Anoppini on tällainen.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 20:34"]
Eli myönnät olevasi itse sellainen smallmind. Malli esimerkki projisoinnista tämä aloitus.
[/quote]
Schönke dahn! Ajattelin just samaa, mutten väsymykseltäni saanut tuotettua sanoiksi.
Terv. nimim. "Paksuna"
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 20:34"]
Eli myönnät olevasi itse sellainen smallmind. Malli esimerkki projisoinnista tämä aloitus.
[/quote]
Miten niin myönnän olevani itse smallmind? Yritin kuule aika monta kertaa anopin kanssa vaihtaa puheenaihetta edes vaikkapa ajankohtaisiin tapahtumiin, mutta en saanut kertaakaan vastakaikua. Keskustelu tyssäsi siihen ja palasi sitten nopeasti anopin aloituksesta takaisin Järvisen Lissuun, jolla oli uudet silmälasit. Ideoista puhumista en edes viitsinyt kokeilla. ap
Veikkaan että syy on siinä kun et edes tässäkään tapauksessa näytä tajuavan, kuinka puhut just anopistasi. Varmaan anoppi ei halua väitellä smallmindin kanssa, kun tiedetään että idiootin kanssa ei kannata väitellä. Hän valitsee puhua helpoista aiheista kanssasi, koska ei jaksa selittää monimutkaisia asioita nuoremmalle viisastelijalle. Ymmärrät ehkä sitten kun olet vanhempi. Olettehan jo elämänkokemuksellisesti aivan eri viivalla. Joo joo sori sori, ei ollut tarkotus dissata..oli vaan pakko.
Kakkonen varmaankin tarkoitti sinun olevan pikkusieluinen, kun täällä puhut anopista eli ihmisestä (oletettavasti)...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:02"]
Kakkonen varmaankin tarkoitti sinun olevan pikkusieluinen, kun täällä puhut anopista eli ihmisestä (oletettavasti)...
[/quote]
Eikös tämä aloitus ollut kuitenkin sananlaskusta? Laskisin sen ryhmään "ideat". ap
Onhan se kyllä totta tämä sananlasku. Ymmärrän kyllä mitä aloittaja tarkoittaa. Itseänikään ei kiinnosta juoruilu ja jotenkin ärsyttää jos keskustelut tyssää siihen, että toinen ei ole ollenkaan kartalla mistään maailman menosta. Antoisimpia keskusteluja on juuri näiden isomielisten kanssa. Joku on joskus sanonut että äo:ltaan matalemmilla pisteillä olevien kanssa keskustelu on suhteessa ihan sama kuin joku imbesilli keskustelisi gorillan kanssa. Saman verran eroa pisteissä siis tuottaa yhtä mielekkään juttu tuokion.
Mua on aina ärsyttänyt toi sananlasku. Musta on kiva jutella eri ihmisistä ja tekemisistään tai mitä heistä pidän (niin positiivisesti kuin negatiivisesti). Minusta tämä kertoo enemmän siitä mikä on kiinnostuksen kohteeni. Okei, arvostan ihmisiä, jotka keksii ideoita, kyllähän niistä nyt itsekin voi keskustella. Mut mun mielestä ton voi kääntää myös niin että "Luovat ihmiset puhuvat ideoista, historioitsijat kiinnostuneet ihmiset puhuvat tapahtumista ja välittävät toisista ihmisistä.
Tässä ketjussa taas huomaa miten koville se joillakin ottaa myöntää ettei ehkä olekaan great mind. Eikö teitä yhtään hävetä kuvitella itsestänne aivan liikoja vai eikö teille ole mitään itsekritiikkiä? Ette kai te nyt oikeasti usko kaikki olevanne neroja?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 20:31"]
"Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people."
En voisi enempää samaa mieltä olla. Yksinkertaiset ihmiset eivät pysty puhumaan kuin toisista ihmisistä ja korkeintaan telkkariohjelmista. Anoppini on tällainen.
[/quote]
Samaa mieltä. Ilmankos naiset keskustelee täälläkin pelkästään julkkikisista, bloggaajista, ukoistaan jne jne...
Ja voitte ihan vapaasti antaa miinuksia tälle. Arvatkaa vaan välitänkö mä tynien mielipiteistä :-).
Ne on puhujat ja tekijät erikseen.
Olen kyllä ihan samaa mieltä ap:n kanssa, mutta harvassa on ne, jotka keskustelee vain "ideoista", usein noi aihepiirit kyllä sekoittuu. Itse keskustelen noista kaikista, ihmisistä tosin kaikista vähiten. Mutta todellakin on niitä, jotka keskustelee vain muista ihmisistä tai telkkarista ja joiden kanssa ei pysty keskustelemaan mistään järkevästä, ja luulisin, että ko. anoppi on juuri tällainen.