Menisitkö aamulla töihin, jos Koronavilkku ilmoittaa altistumisesta ja ainut oire on 37,3 lämpöä?
Työyhteisössä tartuntoja, en ole ollut kenenkään kanssa edes viittä minuuttia samassa tilassa. Mulla on oma huone, jossa voin syödä omia eväitä.
Kävin jo viime tiistaina testissä, tuli negatiivinen. Oireina lihaskipu. Tänään tuli Koronavilkusta mahdollinen altistumisilmoitus, mutta se nyt ei yllätä, kun niitä tartuntoja on. Ja tunti sitten huomasin jälleen lihaskipuja ja lämpöä 37,3.
Soitin koronaneuvontaan, josta sanottiin, että kuumeen raja on 37,5. Se ei siis täyty. Työnantaja sanoi, että maski naamalle ja töihin.
Menisitkö itse hyvillä mielin töihin aamulla?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Huomenta! Aamulämpö 36,9, eli kaipa se iltaa kohden sitten nousee taas. Kahden tunnin päästä testiin.
Ap
Ja korjaus: 37,1. Blaah, voipi olla illalla korkeat lukemat :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koronavilkku ilmoitti altistumisesta, eikö se tarkoita automaattisesti karanteenia? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Ei johda. Ei vaikuta mihinkään. Altistumisilmoituksen jälkeen eletään kuten aiemmin ja oireisena testiin, niin kuin ilman vilkkuakin.
Mun mielestä aivan turha sovellus. Jos johtaisi karanteeniin tai suosittelisi testin ottamista, ymmärtäisin. Tällaisenaan aivan turha.
Tämä olikin mulle ihan uusi tieto! Mitä hyötyä tosiaan koko sovelluksesta on, jos altistumisilmoituksesta ei seuraa mitään? Kyllähän tässä ilman ilmoituksiakin tarkkailee oloaan ja pyrkii varovaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koronavilkku ilmoitti altistumisesta, eikö se tarkoita automaattisesti karanteenia? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Ei johda. Ei vaikuta mihinkään. Altistumisilmoituksen jälkeen eletään kuten aiemmin ja oireisena testiin, niin kuin ilman vilkkuakin.
Mun mielestä aivan turha sovellus. Jos johtaisi karanteeniin tai suosittelisi testin ottamista, ymmärtäisin. Tällaisenaan aivan turha.
Tämä olikin mulle ihan uusi tieto! Mitä hyötyä tosiaan koko sovelluksesta on, jos altistumisilmoituksesta ei seuraa mitään? Kyllähän tässä ilman ilmoituksiakin tarkkailee oloaan ja pyrkii varovaisuuteen.
No sitä minäkin. Latasin ensimmäisten joukossa, vaadin kaikkia läheisiäni lataamaan sen ja olin hyväuskoisena siinä luulossa, että sovelluksesta olisi jotain hyötyä. Se kertoo ainoastaan sen, että käyttäjä on mahdollisesti altistunut. Ei muuta. Minulle tuli altistumisilmoitus, soitin Koronavilkun ilmoittamaan numeroon ja esimiehelle. Esimies sanoi, että töihin, jos ei oireita. Koronavilkun numerosta (jonne jonotin 1,5 tuntia!) oltiin vähän ihmeissään, että ylipäätään soitin, kun ei ollut mitään syytä. Eli joo, olet altistunut, oliko muuta? Jos ei oireita, jatka normaalia elämää ja pese käsiä, pidä etäisyyttä ja maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta! Aamulämpö 36,9, eli kaipa se iltaa kohden sitten nousee taas. Kahden tunnin päästä testiin.
Ap
Ja korjaus: 37,1. Blaah, voipi olla illalla korkeat lukemat :(
Ap
Tsemppiä! Toivottavasti on jotain muuta kuin koronaa. Olet kuitenkin toiminut oikein ja vastuullisesti sekä muita, että itseäsi kohtaan. Joka tapauksessa paranet nopeammin, kun lepäät kunnolla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä minäkin. Latasin ensimmäisten joukossa, vaadin kaikkia läheisiäni lataamaan sen ja olin hyväuskoisena siinä luulossa, että sovelluksesta olisi jotain hyötyä. Se kertoo ainoastaan sen, että käyttäjä on mahdollisesti altistunut. Ei muuta. Minulle tuli altistumisilmoitus, soitin Koronavilkun ilmoittamaan numeroon ja esimiehelle. Esimies sanoi, että töihin, jos ei oireita. Koronavilkun numerosta (jonne jonotin 1,5 tuntia!) oltiin vähän ihmeissään, että ylipäätään soitin, kun ei ollut mitään syytä. Eli joo, olet altistunut, oliko muuta? Jos ei oireita, jatka normaalia elämää ja pese käsiä, pidä etäisyyttä ja maskia.
Ei se ensimmäisten joukossa lataaminenkaan mitään sitten auttanut. Kaikkea ei kannata uskoa!
https://yle.fi/uutiset/3-11816114
Koronavilkku aiheuttaa tartunnanjäljittäjille jopa enemmän haittaa kuin hyötyä – ylilääkäri: "Olen poistanut sovelluksen kotipuhelimestani"
Yle kysyi kuudesta sairaanhoitopiiristä, mitä hyötyä Koronavilkku-sovellus on tuonut. Kaikkien mukaan saatu hyöty on jäänyt vähäiseksi tai olemattomaksi.
Varmaa faktaa vaikutuksesta on vähän
Tampereen yliopistollisen keskussairaalan infektioyksikön jäljittäjälääkäri Ville Kaila on ollut mukana Koronavilkun asiantuntijatyöryhmässä.
Kailan mukaan ryhmässä tuotiin alusta lähtien esille, että Koronavilkku ei ole tartunnanjäljityssovellus. Se ei voi olla sitä, koska se ei tarjoa mitään sellaista tietoa, mitä voitaisiin hyödyntää tartunnanjäljityksessä.
– Emme voi mitenkään varmentaa, mistä tilanteesta signaali on tullut. Voi olla esimerkiksi, että kuntosalilla on ollut vierekkäisissä lukollisissa kaapeissa kaksi kännykkää. Sehän kertoo vain, että kaksi kännykkää on ollut lähellä toisiaan, ja toiseen niistä on syötetty koodi.
Ylilääkäri poisti sovelluksen puhelimestaan
Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymän infektiotautien ylilääkärin Risto Pietikäisen mukaan koronavilkusta ei ole ollut sairaanhoitopiirin alueella mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Korjaan: nyt piippasi 37,4. Kuulemma ei vaan ylity ne oirekriteerit. Mulla normaalilämpö 36,1-36,2.
Ap
Totta totisesti toivon, että tämä on provo.
Mitkä ihmeen kriteerit ei täyty? Omasi, työnantajan, jonkun muun?
Jos sulla on noin paljon yli oman normaalilämpösi niin jäät kotiin.
Mitä väliä - tätä mieltä elinkeinoelämä on. Se ajaa Suomea koronakurimukseen vesittämällä Vapaavuoren ja Avin välityksellä kaikki torjuntatoimet. Niin että töihin vaan jos haluat työpaikaksi pitää.