Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö aamulla töihin, jos Koronavilkku ilmoittaa altistumisesta ja ainut oire on 37,3 lämpöä?

Vierailija
22.11.2020 |

Työyhteisössä tartuntoja, en ole ollut kenenkään kanssa edes viittä minuuttia samassa tilassa. Mulla on oma huone, jossa voin syödä omia eväitä.

Kävin jo viime tiistaina testissä, tuli negatiivinen. Oireina lihaskipu. Tänään tuli Koronavilkusta mahdollinen altistumisilmoitus, mutta se nyt ei yllätä, kun niitä tartuntoja on. Ja tunti sitten huomasin jälleen lihaskipuja ja lämpöä 37,3.

Soitin koronaneuvontaan, josta sanottiin, että kuumeen raja on 37,5. Se ei siis täyty. Työnantaja sanoi, että maski naamalle ja töihin.

Menisitkö itse hyvillä mielin töihin aamulla?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi kuumeessa normaalistikaan.

No en minäkään, mutta kuumeen raja aikuisella on kuulemma 37,5 ja piste. Millä syyllä olisin siis pois?

Ap

Olet sairaana, kuumeessa. Ehkä sun täytyy lausua se mittarin lukema, että 37,5 näyttää. Sulla ei ole velvollisuutta mennä sairaana töihin, vaikka joku idiootti väittää kuumeen rajaksi 37,5.

Vierailija
22/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan: nyt piippasi 37,4. Kuulemma ei vaan ylity ne oirekriteerit. Mulla normaalilämpö 36,1-36,2.

Ap

Sulla on digitaalimittari, kun se kerran piippaa. Kainalomallit ei ainakaan anna luotettavaa tulosta noin lyhyellä mittauksella, itse laitan kainalodigimittarin vielä toiselle kierrokselle ekan piippauksen jälkeen

Yleensä tulos nousee vielä muutaman kymmenyksen ainakin. Tän ohjeen sain sairaanhoitajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan: nyt piippasi 37,4. Kuulemma ei vaan ylity ne oirekriteerit. Mulla normaalilämpö 36,1-36,2.

Ap

No mikset sano työnantajalle, että nyt kuume nousi? Hittoako sitä yhtä desimaalia siinä panttaat? Haluatko oikeasti vaarantaa tai jopa tappaa työkaverisi tuolla pelleilyllä? Et missään nimessä mene töihin.

Se yksi desimaali voi johtua vaikka jo mittarista, mittaustavasta, hikisestä kainalosta, siitä ettei ole makoillut ennek mittausta, jne...

Ja mitä väliä onko se nyt 37.5. Me ollaan kaikki yksilöitä. Mulle ei monesti nousekaan kuumetta, koska peruslämpö alhainen.

Pelkkä tieto että olet altistunut etkä voi hyvin tai lämmön nousevan pitäis jo riittää siihen että ymmärtää jäädä kotiin.

Vierailija
24/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi mennä,jos on lämpöä.Kuumeen raja on 37.Jos on yli sen ei voi mennä.Ihme työnantaja.

Vierailija
25/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin mikä tilanne on aamulla

Mittaisin aikoinaan illalla ennen nukkumaan menoa kuumetta noin 40 C. Seuraavana aamuna klo 5 lämpö oli normaali alle 37. Iltapäivällä se oli taas yli 39 C. Olin pois töistä ja sain myöhemmin lääkkeet keuhkoputken tulehdukseen.

Vierailija
26/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla on digitaalimittari, kun se kerran piippaa. Kainalomallit ei ainakaan anna luotettavaa tulosta noin lyhyellä mittauksella, itse laitan kainalodigimittarin vielä toiselle kierrokselle ekan piippauksen jälkeen

Yleensä tulos nousee vielä muutaman kymmenyksen ainakin. Tän ohjeen sain sairaanhoitajalta.

Jotkut digimittarit tulis jättää 30sek-1min vielä piippauksen jälkeen paikalleen jos mittaa kainalosta eikä suusta/peräaukosta. Ainakin joissakin mittareissa tällaiben käyttöohje.

Vierailija
27/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mittaatko kainalosta digimittarilla, se kannattaa pitää kainalossa piippauksen jälkeen vielä noin 5 min.

Tosin mulla digimittari pitää käynnistää uudelleen. Siltihän se lämpötila ei laske, eli se jatkaa siitä mihin jäi. Jos ei paina uutta mittausta käyntiin, saa tuijotella pimeää ruutua.

Vierailija
28/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koronainfon täti sanoi, ettei minulla ole oireita (koska kuume alkaa mittarilukemasta 37.5) ja otin jo työnantajaan yhteyttä. Meillä mahdolliset altistujat tulevat töihin maskien kanssa, jos oireita ei ole. Ja minullahan ei ihan koronainfon tädin mukaan niitä ole.

Tottakai voin laittaa aamulla viestin pomolle, että kuumetta on nyt satabiljoonaa ja olen pois töistä omalla ilmoituksella.

En ole huonovointinen. Ottaa vain suunnattomasti päähän tällainen, ettei tällaisessa tilanteessa (mahdollinen altistuminen ja edes lievä oire, joka ei virallisesti ole oire) pääse testiin ja voi olla rehellisesti pois töistä.

Katson tilanteen aamulla.

Ap

Vierailija
29/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittaisin aikoinaan illalla ennen nukkumaan menoa kuumetta noin 40 C. Seuraavana aamuna klo 5 lämpö oli normaali alle 37. Iltapäivällä se oli taas yli 39 C. Olin pois töistä ja sain myöhemmin lääkkeet keuhkoputken tulehdukseen.

Ihmisen ruuminlämpö onkin usein aamulla alhaisempi kuin illalla. Tämä johtuu vuorokausivaihtelusta.

Vierailija
30/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otit varmaan noilla lukemilla kuumetta alentavan lääkkeen?

Vierailija
31/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tietäisi jos mulla olis 0,3 lämpöä.

Vierailija
32/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa!!!

Väittäisin, että on 37,5 jos se siitä on kiinni.

Ja menisin testiin. Testitulokseen asti olisi omaehtoisesta karanteenissa.

Vierailija
33/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ruuminlämpö onkin usein aamulla alhaisempi kuin illalla. Tämä johtuu vuorokausivaihtelusta.

Kyllä, olin tuolloin teini-ikäinen kesäharjoittelija ja herätin sairaanhoitajaäitini aamulla klo 5, että mitä minä nyt teen kun lämpö on normaali, vaikka illalla oli kova kuume. Ohjeisti soittamaan töihin poissaolosta ja varaamaan lääkäriajan, ennusti lämmön nousevan iltapäiväksi niin kuin nousikin.

Vierailija
34/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis koronainfon täti sanoi, ettei minulla ole oireita (koska kuume alkaa mittarilukemasta 37.5) ja otin jo työnantajaan yhteyttä. Meillä mahdolliset altistujat tulevat töihin maskien kanssa, jos oireita ei ole. Ja minullahan ei ihan koronainfon tädin mukaan niitä ole.

Tottakai voin laittaa aamulla viestin pomolle, että kuumetta on nyt satabiljoonaa ja olen pois töistä omalla ilmoituksella.

En ole huonovointinen. Ottaa vain suunnattomasti päähän tällainen, ettei tällaisessa tilanteessa (mahdollinen altistuminen ja edes lievä oire, joka ei virallisesti ole oire) pääse testiin ja voi olla rehellisesti pois töistä.

Katson tilanteen aamulla.

Ap

Aika omituista. Olet kuitenkin altistunut. Meilläpäin koulussa ei saa tulla edes kouluun opiskelijat jos kurkku tulee kipeäksi tai jokin yksittäinen oire vaan pitää mennä testiin ennen kuin tulee kouluun. Tämä ohje oli jo ennen kuin meillä oli koulussa eka koronatartunta. Silloin siirryttiin etäopetukseen eikä kukaan ollut koulussa 2 viikkoon. Altustuneet kävivät testeissä ja olivat karanteenissa, oli oireita tai ei. Kukaan ei saanut tartuntaa ja kaikki päästiin jatkamaan hommia 2 vkon päästä normaalisti. Vältettiin todella paljon turhia poissaoloja.

Vierailija
35/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun koronaa on niin töihin eikä muuallekaan saa mennä, jos on yhtään mitään oireita! Koronan voi sairastaa jopa oireettomana ja on tärkeää, että kotiin jäädään nyt matalalla kynnyksellä eikä lähdetä mahdollisesti tartuttamaan. Ihme vastuuttomia ohjeita olet saanut. Pahimmillaan voisit tartuttaa paljonkin!

Vierailija
36/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi missään nimessä töihin. Sanoisin, että olen kipeänä ja olen mahdollisesti altistunut koronalle. Jos olisi noin paljon lämpöä ja kipeä olo, jäisin normaalistikin kotiin sairastamaan ilman koronaakin. Kyllä edelleenkin saa olla perusflunssassakin.

Viikon vanha negatiivinen testi ei kerro mitään, sillä olet voinut sairastua sen jälkeen. Varmaan sanoisin, että lämpöä on se 37,5 ja soittaisin aamulla testiajan. Korona voi olla myös kuumeton. Onko sinulla päänsärkyä lihaskivun lisäksi?

Vierailija
37/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö testissä oireettomana? Menisin testiin uudestaan. Ja EI todellakaan töihin.

Vierailija
38/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko mitään muita oireita kuin tuo lämpö? Nuhan tunnetta, pahoinvointia? Ihmettelen kyllä työnantajaa, joka tällaisena aikana ottaa vastuulleen kehottaa ihmisiä töihin, kun virallinen ohje on, että sairaana pysytään kotona. Ja sairaanahan sinä nyt olet. Ihmettelen myös koronainfon ohjetta, minut testattiin altistumisen perusteella.

Vierailija
39/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo kuumemittarit ole niin tarkkoja, lämpö voi ihan hyvin heittää muutaman desimaalin. Kokeile vaikka mitata muutaman kerran peräkkäin.

Mulla itsellä on alhainen ruumiinlämpö ja kuumeinen olo alkaa jo ennen 37 astetta, valehtelen aina lämpömittarin lukeman 0.5-1 astetta ylemmäs jos sitä kysytään, ja lääkirin vastaanotolla jos mitataan kuume sanon ottaneeni kuumetta laskevaa lääkettä. Helppoa, sä tunnet oman kroppasi parhaiten, ei mikään kuumemittari.

En todellakaan mene edes normiflunssakautena lämpöisenä töihin tautia levittämään, koronasta puhumattakaan.

Vierailija
40/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko mitään muita oireita kuin tuo lämpö? Nuhan tunnetta, pahoinvointia? Ihmettelen kyllä työnantajaa, joka tällaisena aikana ottaa vastuulleen kehottaa ihmisiä töihin, kun virallinen ohje on, että sairaana pysytään kotona. Ja sairaanahan sinä nyt olet. Ihmettelen myös koronainfon ohjetta, minut testattiin altistumisen perusteella.

Vähän särkee lihaksia. Ei muita oireita. Ei yskää, nuhaa, köhää, päänsärkyä tms.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme