Voiko kotivakuutuksesta saada korvauksia, jos nettimyyjä huijaa rahat?
"Luotettava" myyjä pyysi rahat tilille ensin. Tyhmänä luotin, kun myyjällä oli paljon positiivista palautetta.
Laaja turva on. Rahat on menossa ulosottoon, mutta en tiedä milloin ne sieltä kautta voi saada takaisin, jos koskaan. Onko kenelläkään kokemusta, voiko tällaisessa tilanteessa saada vakuutuksesta jotain?
Kommentit (14)
Mitähän oikein sekoilet? Asiallisia vastauksia kiitos. Maksan vakuutuksesta maltaita, joten olisi kiva jos siitä joskus olisi jotain hyötyäkin. Varkauksiahan se sinänsä korvaa, mutta en tiedä miten tällaisessa asiassa, missä rikos on jo selvitetty, mutta omaisuuden saaminen takaisin on hankalaa. Ei haittaisi, vaikka jäisin tässä sen omavastuun verran tappiolle.
Ei ole 100 % varmaa, mutta oma veikkaukseni ja perustelut: Ei korvata. Kotivakuutus korvaa jos äkillisesti tai ennalta-arvaamattomasti kotona, varastossa tai pihalla lukittunu olevaa irtaimistoa varastetaan tai vaurioitetaan. Ei korvaa sitä että itse menet laittamaan toisen tilille rahaa.
Ap, ei kotari tuollaisia korvaa. Kotari on ensisijaisesti vakuutus, joka korvaa kodinkoneiden rikkoutumisia jne esinevahinkoja. Omasta hölmöydestä aiheutuneita vahinkoja ei korvata. Sitä paitsi lukutaitoisena ihmisenä voisit lukaista vakuutuksesi tuoteselosteen ja vakuutusehdot läpi. Jos sinulla on kykyä ymmärtää luettua tekstiä, voisit saada vastauksen kysymykseesi sieltä.
Tyhmyydestä ei tarvitse kenenkään mitään korvata.
Mieti nyt, vakuutusmaksut määräytyvät sen mukaan, miten paljon yhtiöt joutuvat korvauksia maksanaa. Fiksujenkin ihmisten vakuutusmaksut nousisivat pilviin, jos kaikkea älytöntä alettaisiin kattaa vakuutusrahoista.
Jos sulla on tyhmyys-vakuutus niin sit saat. Muuten et
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:12"]
Mitähän oikein sekoilet? Asiallisia vastauksia kiitos. Maksan vakuutuksesta maltaita, joten olisi kiva jos siitä joskus olisi jotain hyötyäkin. Varkauksiahan se sinänsä korvaa, mutta en tiedä miten tällaisessa asiassa, missä rikos on jo selvitetty, mutta omaisuuden saaminen takaisin on hankalaa. Ei haittaisi, vaikka jäisin tässä sen omavastuun verran tappiolle.
[/quote]
Mitäs mä nyt tässä sekoilisin? Jos mä esim. häviän sata tonnii pokerissa, niin ei ihan heti tule mieleen vakuutusyhtiöön soittaa ;D
Korvaako vakuutus huijauksia?
Ei voi olla totta.... :D
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:12"]
Mitähän oikein sekoilet? Asiallisia vastauksia kiitos. Maksan vakuutuksesta maltaita, joten olisi kiva jos siitä joskus olisi jotain hyötyäkin. Varkauksiahan se sinänsä korvaa, mutta en tiedä miten tällaisessa asiassa, missä rikos on jo selvitetty, mutta omaisuuden saaminen takaisin on hankalaa. Ei haittaisi, vaikka jäisin tässä sen omavastuun verran tappiolle.
[/quote]
Ei tässä kukaan muu sekoile kuin ap. Sellaista vakuutusta ei liene vielä normaaleilla vakuutusyhtiöillä olemassa, joka korvaisi tyhmyydestä aiheutuneet taloudelliset vahingot.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:12"]
Mitähän oikein sekoilet? Asiallisia vastauksia kiitos. Maksan vakuutuksesta maltaita, joten olisi kiva jos siitä joskus olisi jotain hyötyäkin. Varkauksiahan se sinänsä korvaa, mutta en tiedä miten tällaisessa asiassa, missä rikos on jo selvitetty, mutta omaisuuden saaminen takaisin on hankalaa. Ei haittaisi, vaikka jäisin tässä sen omavastuun verran tappiolle.
[/quote]
Mitäs mä nyt tässä sekoilisin? Jos mä esim. häviän sata tonnii pokerissa, niin ei ihan heti tule mieleen vakuutusyhtiöön soittaa ;D
[/quote]
Nauratti. :D kiitos tästä.
-ohis
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:12"]
Mitähän oikein sekoilet? Asiallisia vastauksia kiitos. Maksan vakuutuksesta maltaita, joten olisi kiva jos siitä joskus olisi jotain hyötyäkin. Varkauksiahan se sinänsä korvaa, mutta en tiedä miten tällaisessa asiassa, missä rikos on jo selvitetty, mutta omaisuuden saaminen takaisin on hankalaa. Ei haittaisi, vaikka jäisin tässä sen omavastuun verran tappiolle.
[/quote]
Mitäs mä nyt tässä sekoilisin? Jos mä esim. häviän sata tonnii pokerissa, niin ei ihan heti tule mieleen vakuutusyhtiöön soittaa ;D
[/quote]
No ne sossupuheet kakkosella olivat jotain käsittämätöntä asiaankuulumatonta sekoilua. Ja tässä tapauksessa pokeriin erona on että olen kuitenkin, joskin omaa tyhmyyttäni, todistetusti rikoksen uhri. Kiitos joka tapauksessa asiallisesti vastanneille.
Prepaid puhelinliittymä, niin varmasti huijari.
Maksa visalla, älä koskaan pankkikortilla.
Tee poliisi-ilmoitus nettihuijarista.
Pankkisalaisuus suojaa nettihuijaria ..........valitettavasti.
Miksi vakuutuksesta, kun eikös sossusta nykysin saa ihan kaiken, myös omiin ´mokailuihin liittyvät jutut? Sinne vaan, rahaa löytyy kyllä.