Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seinäjoen keskustan läheisyydessä tassunsa loukannut karhu

Vierailija
10.05.2014 |

Mikä verenhimo nyt on ihmisillä tappaa viaton luontokappale? Oikein koirien kanssa kilpaa ajettu nallukkaa : (

Ei kättään loukannutta ihmistäkään lopeteta!

Miksei nallekarhuun voisi pistää nukutusnuolen ja viedä se lääkärin hoitoo, jossa otettaisiin tassusta pipi pois? Itkettää.. :´(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookkona nyt ihan tajulla?

Vierailija
2/11 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätensä loukannut ihminen ei käy ihmisten kimppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä villieläimiä ennenkin hoidettu. Miksei nyt tuota karhua?

Vierailija
4/11 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 22:12"]

Mikä verenhimo nyt on ihmisillä tappaa viaton luontokappale? Oikein koirien kanssa kilpaa ajettu nallukkaa : (

Ei kättään loukannutta ihmistäkään lopeteta!

Miksei nallekarhuun voisi pistää nukutusnuolen ja viedä se lääkärin hoitoo, jossa otettaisiin tassusta pipi pois? Itkettää.. :´(

[/quote]

 

ootpa karhuherkkä!!

toveriko sitä puri tassuun?

 

sanos muuta, voishais sen nostaa helikopterin kyytiin niin kun ne tekee

tuolla Jäämeren kaupungeissa kun jääkarhut tukee kaupunkeihin syömään

ihmisiä

 

Vierailija
5/11 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ovat ampumassa että kyseessä on villieläin ja peto, joka haavoittuneena on tunnetusti vaarallinen. Sellaisia ei hoideta kuin hyvin harvinaisissa tilanteissa. Karhu ei Suomessa ole uhanalainen eläin.

Tassu voisi ehkä olla korjattavissa keskyn karhun tapauksessa, mutta miten villi karhu suhtautuisi esimerkiksi tikkeihin tai lastaan tassussaan? Koiralle voidaan panna kaulus estämään sitä satuttamasta itseään leikkauksen jälkeen. Karhun tapauksessa ei onnistuisi eli hoidosta ei olisi hyötyä. Seurauksena olisi todennäköisesti tulehdus ja kuolio, mikäli siis tassusta osa ei jo ole kuoliossa.

Se että karhu tuli keskustaan kertoo kyllä siitä, että tassu oli jo huonossa kunnossa pidempään eikä eläin pysty metsästämään. Tuli siis nälissään etsimään helpommin löytyvää ruokaa.

Vierailija
6/11 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 22:12"]

Mikä verenhimo nyt on ihmisillä tappaa viaton luontokappale? Oikein koirien kanssa kilpaa ajettu nallukkaa : (

Ei kättään loukannutta ihmistäkään lopeteta!

Miksei nallekarhuun voisi pistää nukutusnuolen ja viedä se lääkärin hoitoo, jossa otettaisiin tassusta pipi pois? Itkettää.. :´(

 

 

 

Trolli:) Ja jatketaan

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tassuvaivaisen karhun voisi rauhoittaa, viedä vaikka eläintenkuljetusboksissa ähtärin eläinpuistoon toipumaan. Siellä on kokeneet eläinten hoitajat, saisi ruokaa ja hoivaa! Sitten, kun on toipunut, niin vapautettaisiin takaisin luontoon. Mikä siinä on niin vaikeeta?

Tottakai se puolustautuu, kun aseelliset ihmiset koirineen jahtaa ja kun on vielä kipeäkin..

Vierailija
8/11 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että villiä karhua kannattaa hoitaa eläintarhassa. Liian suuri stressi villieläimelle. Sitä paitsi hoidossa ollessaan karhu oppivaisena eläimenä tottuu, että ihmiseltä saa ruokaa. Niinpä se olisi pian taas ihmisasutuksen liepeillä odottamassa ruoka-annostaan.

 

Karhuparka, nuorikin taitaa olla. :( Ja mitenhän se tassu, selviääkö luonnossa? Toivottavasti ei odota nallukkaa hidas kuolema. Ampuminen olisi voinut olla armeliainta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ähtärin eläinpuisto ottaa hoitoonsa esim. liikenneonnettomuuksissa menehtyneiden hirvien ja peurojen vasoja. Esimerkiksi se iso kruunupää- hirvi, olikos se nyt hessu nimeltään, niin se emo kuoli kolarissa. Eläinpuistossa siitä pikkupojasta kasvoi komea metsän kuningas! =)

Vierailija
10/11 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 00:39"]

Tiedän, että ähtärin eläinpuisto ottaa hoitoonsa esim. liikenneonnettomuuksissa menehtyneiden hirvien ja peurojen vasoja. Esimerkiksi se iso kruunupää- hirvi, olikos se nyt hessu nimeltään, niin se emo kuoli kolarissa. Eläinpuistossa siitä pikkupojasta kasvoi komea metsän kuningas! =)

[/quote]

Niin hirvi onkin tosiaan sama asia kuin karhu.

 

ongelma on se, että karhu on turhan oppivainen eläin.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eläinpuistolla pitäisi olla tilaa ja resursseja ottaa karhu vastaan sen loppuiäksi tai tietenkin sen voi siirtää toiseen eläintarhaan. Mutta onko se eläintarhaelämä nyt luonnossa syntyneelle ja eläneelle karhulle oikeudenmukainen kohtalo...?

 

Olisi epäreilua päästää karhu takaisin luontoon, koska osittain ihmiseen tottuneena se tod.näk. pyrkisi ihmisten ilmoille ja sitten sitä taas hätistettäisiin ja ehkä pahimmassa tapauksessa ammuttaisiin kuitenkin.

 

Vaarallisimpia petoeläimistä ovat käsittääkseni juuri puolikesyt: ne ovat rohkeampia eivätkä välttämättä väistä niin herkästi ihmistä. Siksi ne voivat olla hyvin arvaamattomia.