42v ja alkanut haaveilla 3. lapsesta, töistä olisin sitten kolme vuotta
pois. Olishan se iso muutos, mutta tervetullut. Ainoastaan pelottaa, jos lapsi ei olisikaan terve.
Kommentit (42)
Pystyisimme kyllä tarjoamaan lapselle hyvät lähtökohdat elämään, vaikka vähän iäkkäämpiä vanhempia olisimmekin hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisimme kyllä tarjoamaan lapselle hyvät lähtökohdat elämään, vaikka vähän iäkkäämpiä vanhempia olisimmekin hänelle.
Jospa keskustelisit lääkärin kanssa? Ota selvää, että mitkä ovat edes mahdollisuutesi raskautua, ja kuinka suuri todennäköisyys on, että lapsi syntyisi jollain tavalla vammaisena. Synnytys ja siitä toipuminen ei ole myöskään mikään pala kakkua, kun ikää jo on.
Minkä ihmeen takia sinä ap olisit töistä poissa kolme vuotta, kun lapsella on isäkin? Luulisi olevan itsestäänselvää, että hoitovapaat jaetaan.
Meillä on perinteiset roolit aina olleet, minä hoidan lapset ja siksi olisin kolme vuotta kotona, vauva- ja taaperoajan. Miehellä myös huomattavasti paremmat tulot, joten se on taloudellisesti järkevämpää, että minä olisin kotona lapsen kanssa.
Jostainhan se kertoo, että miettii asiaa jossain vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on perinteiset roolit aina olleet, minä hoidan lapset ja siksi olisin kolme vuotta kotona, vauva- ja taaperoajan. Miehellä myös huomattavasti paremmat tulot, joten se on taloudellisesti järkevämpää, että minä olisin kotona lapsen kanssa.
Onko sinulla sellainen työ, että voit varmuudella palata siihen 3 vuoden poissaolon jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia sinä ap olisit töistä poissa kolme vuotta, kun lapsella on isäkin? Luulisi olevan itsestäänselvää, että hoitovapaat jaetaan.
Ap haluaa lapsen varjolla maata kotona kolme vuotta.
Oletko ap valmis siihen mahdollisuuteen, että lapsi ei olisikaan terve? Jos et voi edes kuvitella esim. down-lapsen vanhemmuutta niin suosittelen, että keskityt vain niihin kahteen olemassa olevaan lapseen. Muista syndroomista en tiedä, mutta ainakin down-syndrooman todennäköisyys yli 40-vuotiailla on 5% eli mahdollisuus on aika korkea.
Voispi olla että työpaikkaa ei enää olisikaan.
Tai olisit yliarvioinut voimasi 3 lapsen kanssa + työ, palanut loppuun, koska lapsista on paljon työtä. Heistä täytyy huolehtia työnkin ohella. Ruusuista tulevaisuutta.
Ymmärrätkö yhtään, miten kuormitat työnantajaasi tuollaisella ratkaisulla? Taloudellisesti ja lisäksi veisit osaamisesi pois kolmeksi vuodeksi ja kun palaisit et osaisi enää tehdä työtä kuten nyt, olisit ihan kärryiltä pudonnut. Sitten vielä poissaoloillasi lapsen sairastelun vuoksi kuormittaisit työnantajaa. Ja työkavereitasi.
No johan on taas ilkeitä vastauksia! Ap, jos lapsen haluat, yritä. Sikiöseulonnat ovat onneksi olemassa, jos sellaisen haluaa. Jokaisen omia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa lapsen varjolla maata kotona kolme vuotta.[
Juu, lapsen kanssa oleminen on vain makaamista kotona.
42 v on jo aika korkea ikä saada lapsi.
Ei mahdoton, mutta korkea. Kaikki riskit suurempia ja voi olla, ettei koko homma enää onnistu. En ryhtyisi sunnittelemaan sen varaan.
Olen 37-vuotias ja lopenuupunut kahden leikki-ikäisen kanssa. Miksi haluat tuossa iässä vielä lisää hoidettavia? Olin pitkään lasten kanssa kotona, ja nyt ei kukaan ota minua enää töihin. Mieti vielä. Sinulla on jo kaksi tervettä lasta.
Itse sain viidennen lapsen 42-vuotiaana. Odotusaika oli helppo, sektioon tosin jouduin perätilan takia, mutta toivuin nopeasti. Koliikista lapsi kärsi nelisen kuukautta, mutta se oli paljon helpompi kestää kuin esikoisen koliikki. Kolme vuotta olin minäkin hoitovapaalla. Niin ja lapsi on terve, nyt jo 18-v. 42 - 43 vuotta on ihan normaali ikä saada lapsia. Vanhempiakin synnyttäjiä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa lapsen varjolla maata kotona kolme vuotta.
Kolmen lapsen ja yhteensä neljän vuoden kotona "maakaamiskokemuksella" sanoisin kyllä, että päivät töissä on satakertaa lungimpaa kuin päivät kotosalla pienten lasten kanssa! :D
Vaikka saisit lapsen esim. 20-30 vuotiaana ei tarkoita automaattisesti tervettä lasta.
Aina on riski saada sairas lapsi.
Minkä ikäiset lapset? Itse saman ikäinen kuin sinä, tyttäreni täytyy juuri 18 v, toinen tytär 16 v eikä tulisi mie-leen-kään hankkia nyt vauvaa.
Sain lapseni 42- ja 43-vuotiaana. Ei löytynyt hyvää miestä nuorempana, siksi. Kaikki meni oikein mukavasti.
Olisiko aivan mahdoton ajatus, että voisi ajatella joskus omaa nokkaansa pidemmälle?