Nainen, ymmärrätkö mikä on rinnanympärysmitan ja rinnanalusmitan ero?
Rinnanympärys mitataan rintojen kohdalta. Rinnanalusmitta rintojen alta.
Kysyn vaan ihmetellen, sillä todella monessa rintaliivejä käsittelevässä ketjussa puhutaan aina rinnanympärysmitasta, vaikka tarkoitetaan rinnanalusmittaa. Esim. "Minulla on C-kuppi ja rinnanympärysmitta 76cm, käytän siis kokoa 75C".
Kommentit (12)
Ihan sama. Ostan M-koon sporttiliivejä tai koon 38 Sloggeja. Ne on ihan parhaat, ei kiristä eikä purista.
Ne varmaan tarkoittaa sillä rinnanympärysmitalla rintaKEHÄNympärystä. Mitoista päätellen ainakin.
Miksi alapeukku? Ihan aiheellista kysyä, kun niin monessa ketjussa tämä sama virheellinen tietämys toistuu.
Ap
No o han se nyt selvää, ettei kenenkään aikuisen naisen rinnanympärysmitta voi olla 70 tai jopa 65. Tietenkin tarkoitetaan rinnanalusmittaa rintsikoista puhuttaessa, esim. tuo 75C.
Tietenkin. Olen ostanut rintaliivejä teinistä asti ja nähnyt kyllä mittausohjeet.
Suurin osa naisista ei tutkimusten mukaan osaa ostaa oikean kokoisia liivejä. Joten en yhtään ihmettele vaikka ne nimenomaan mittailisi noin ja kulkisi sitten ihmekokosissa liiveissä.
Jos joku 65D mitoituksen mukainen nainen ostaa rinnanympärysmitan kokoiset rintsikat niin veikkaisin hänen kyllä huomaavan asian.
Itse ostan vain ylisuuria toppimaisia bralet- ja urheilu"liivejä". Niihin saa tarvittaessa täytteen joka piilottaa nännit. Varsinaisesti en tarvitse rintaliivejä.
Jos muistatte, ainakin ennenaikaan sanottiin, että naisen (missin) ihannemitat on 90-60-90. Se 90 cm on siis rinnanympärys rintojen kohdalta mitattuna.
Rinnanalusmittaa taas kysytään, kun valitaan rintaliivejä. Tämän tietää jokainen nainen, joka on koskaan käyttänyt rintaliivejä. Ja se voi olla vaikkapa se 75 tai 80.
Tarkat termit on tarkoitettu ompelijoille, muuten pitää vaan järkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos muistatte, ainakin ennenaikaan sanottiin, että naisen (missin) ihannemitat on 90-60-90. Se 90 cm on siis rinnanympärys rintojen kohdalta mitattuna.
Rinnanalusmittaa taas kysytään, kun valitaan rintaliivejä. Tämän tietää jokainen nainen, joka on koskaan käyttänyt rintaliivejä. Ja se voi olla vaikkapa se 75 tai 80.
Voi kuule, ei tiedä. Suurin osa rintaliiviostoksille tulijoista ei yhtään tiedä kokoaan. Edelliset liivit on ostettu joskus vuosia sitten, ja jo päälle näkee, että silloinkin on ostettu väärä koko, kun joka puolelta pursuaa yli. Toki ympärysmitta muuttuu, jos lihotaan, mutta kun kuppikokoakin joutuu perustelemaan, eivätkä monet suostu millään uskomaan, että rintojen ei ole tarkoitus pursuta mistään. Mutta kun minä olen aina käyttänyt b-kuppia.
Ymmärrän kyllä.