Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt Suomi kiinni 2 viikoks, mikä siinä on niin vaikeaa??

Vierailija
22.11.2020 |

Hä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomea ei tarvitse sulkea. Siinä ei ole mitään järkeä.

On seutuja, joissa tartunoja ei ollut viikkokausiin, eikä näin ollen myöskään altistuneita.

Tartuntaryppäät on nitistettävä niillä seuduilla, joilla ne riehuu.

Mitä järkeä on sulkea kaikki jossain Ivalossa tai Enontekiöllä, jos tautia ei siellä ole?

Vierailija
22/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka Joensuussa olisi tauti päällä täysillä, ja Helsingissä vain muutama tapaus.

Niin pitäiskö kaikki Helsingin koulut ja oppilaitokset ja kirjastot ja muut sulkea?

Ei tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman täydellinen sulku. Vain ihan välttämätön kuten sairaalat toimii. Kauppoissa käynnit voidaan ajastaa ettei niissä olla yhtäaikaa. Mutta jos ei niin annetaan sitten tämän jatkua ties kuinka pitkään.

Ei se auta.

Sitten sulun jälkeen joku tuo sen taas ulkomailta tänne.

Emme valitettavasti elä yksin kuplassa, vaan globaalissa maailmassa, jossa ihmiset liikkuu maasta toiseen.

Siksi jotkut maat avaa rajoja vain niin paljon kuin pystyvät testaamaan kaikki ja karanteenaamaan.

UusiSeelanti tekee näin ja noudattaa siten pandemian osalta tartuntatautilakia. Tämä mahdollistaa sitten koulunkin järjestymisen turvallisesti.

Vierailija
24/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Korona on raju influenssa. Tuleeko tästä uusi tapa, että jokaista kulkutautia hysteerisenä pelätään? Ihmsiillä on suhteellisuudentaju kadonnut täysin. Eilenkin yksi sukulainen, vähän simppeli, huusi puhelimessa, että tilanne on esim. Jenkeissä kaaos. Eikö ihmiset hallitse lukuja? Jenkeissä tilanne on ihan siedettävä. Kuolleita ei ole erityisen paljoa. Vastaisi Suomessa noin 3500 kuollutta. Suomessa kuolee joka vuosi 54 000 ihmistä. Sydän- ja verisuonisairauksiin 20 000, syöpään muistaakseni 15 000. Onnettomuuksiin ja tapaturmiin 2500 jne. Mitä tää meteli on? Tuntuu, että onko tässä joku salaliitto takana. Ihmiset on ihan paniikissa, vaikka tilastojen mukaan kuolleisuus ei ole edes Ruotsissa erityisen korkealla. Menee ihan keskiarvoon tänä vuonna.

Vierailija
25/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset kaatuu, ja lapset kuolee kun eivät pääse kouluun ja harrastuksiin.

Muuntautumiskykyiset ketterät yritykset selviävät, jähmeät ja valmiiksi kuralla olevat kaatuu. Se on ihan tervettä. Uusia myös syntyy.

Luin vastikään, että tänä vuonna on ollut vähemmän konkursseja kuin viime vuonna samaan aikaan. Mitäs siihen sanot?

Lapset eivät kuole harrastusten eikä edes koulun puutteeseen.

Vierailija
26/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi ihan itse pysyä kotona vaikka 4 kk ajan, poistua vain töihin ja ruokaostoksille. Ei ole pakko mennä joulunavauksiin, puistokonsertteihin, leluosastolle tai edes kaverin synttäreille. Ei tarvita pakkoa tai sulkua, oma päätös riittää.

Vierailija
27/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi ihan itse pysyä kotona vaikka 4 kk ajan, poistua vain töihin ja ruokaostoksille. Ei ole pakko mennä joulunavauksiin, puistokonsertteihin, leluosastolle tai edes kaverin synttäreille. Ei tarvita pakkoa tai sulkua, oma päätös riittää.

Peruskouluikäisen lapsen vanhempi ei saa itse päättää. Hän altistuu lapsensa kautta virukselle joka ikinen päivä.

Vierailija
28/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskouluikäisen lapsen vanhempi ei saa itse päättää. Hän altistuu lapsensa kautta virukselle joka ikinen päivä.

Jos lapsesi on sairas, niin tietenkin hän sairastaa kotona eikä levitä tautia eteenpäin! Edelleen hyvä käsihygienia on tärkeä asia, mutta alimmissa sosiaaliryhmissä tätä ei tutkimusten mukaan ymmärrätetä. Siksi tauti on alimpien sosiaaliluokkien vitsaus.

Vierailija
29/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi on sairas, niin tietenkin hän sairastaa kotona eikä levitä tautia eteenpäin! Edelleen hyvä käsihygienia on tärkeä asia, mutta alimmissa sosiaaliryhmissä tätä ei tutkimusten mukaan ymmärrätetä. Siksi tauti on alimpien sosiaaliluokkien vitsaus.

Ihan on koronaan sairastanut ihmisiä kaikista yhteiskinta luokista, myös akateemiset ja varakkaat ovat sairastuneet.

Ja niin koulutettut kuin vähemmän koulutetut.

Ja virus ei tosiaankaan ole alempiem sosiaaliluokkien sairaus, koska heillä ei ole edes rahaa matkustella ulkomailla laskettelemassa, eikä hiekkarannoilla makailemassa.

Heillä ei ole varaa kotimaankaan matkailuun.

Virus tulee sieltä, missä on suuria joukkoja liikkellä, alimmat sosiaaliluokat eivät matkaile, osallistu konsertteihin, käy teatteteissa.

He ovat kotona, käyvät, kotona käyvät kaupassa ja kirjastossa.

Vierailija
30/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on unohdettu hokea, että pysykää kotona. Ihmiset ravaa kaikkialla maskit päässä. ei ihme , että tarttuu. Kauppojen ovenkahvoista saatte ne pöpöt. pysykää kotona

Harvoin se korona pinnoilta tarttuu.

Ai? No miksi sitten tarvitaan käsihygieniaa ja pintojen desinfiointia?

Varmuuden vuoksi. Myös ihan normaalia käytöstä, että pidetään käsihygienistä kiinni. Oksettaa ajatuskin, että käsien pesu/desifioinyk ennen ruokailua, kauppaan menoa ja kotiin tullessa ym. ei ollut itsestään selvyys jo ennen koronaa.

Ei ihme, ettö flunnat leviääkö Suomessa.

Ja Googlaa vaikka, ei pinnoilta merkittävästi tartu.

Se vaatii myös sen, että ihminen hieroo silmiään tai koskee nenäänsä niillä käsillä.

Minulle ainakin opetettu jo lapsena, että näin ei tehdä.

Vierailija
31/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman täydellinen sulku. Vain ihan välttämätön kuten sairaalat toimii. Kauppoissa käynnit voidaan ajastaa ettei niissä olla yhtäaikaa. Mutta jos ei niin annetaan sitten tämän jatkua ties kuinka pitkään.

Mutta jos sairaalat, kaupat yms pidetään auki, tarvitaan näissä työskentelevien pienille lapsille päivähoito- ja koulupaikkaa, eli niitäkin pitäisi pitää auki. Ja se saattaisi vaatia koulukyytejä. Julkista liikennettä tarvittaisiin myös, koska ihmisten pitää päästä kauppoihin ja töihin. Taksejakin tarvitaan.

Eli suljettaisiin ravintolat (paitsi liikennemyymälien ravintolat, koska näiden palvelut ovat merkittävä osa kuljetusalan työntekijöiden työhyvinvointia) , kuntosalit ja teatterit.

Koulut voiis sulkea ja päivähoitoon voiis tuoda vain sellaisten lapsia, jotka ovat avainalalla töissä molemmat eivätkä pysty oleman etänä.

Vierailija
32/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain satumaailmassa ehkä noin. Tosielämässä sitten vain ne maat jotka on määräyksillä tukahduttaneet taudin porskuttavat menestykseen.

Eihän autoliikenteessäkään tarvita liikennesääntöjä tai turvavöitä. Oma päätöa sielläkin riittää, eikö?

Vierailija
33/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin helposti tartu koko virus. Ite en oo mitenkään suojannut itseäni, en oo pessyt käsiä, en käytä käsidesiä missään, käyn uimahallissa monta kertaa viikossa ja kuntosalilla. Olen palvelualalla, pidän samaa maskia koko päivän, samalla varmaan tuhat kertaa koskettelen maskia likaisilla käsillä. Mistä tämän tartunnan voi edes saada, parin viikon karanteeni kyllä kelpaisi töistä. Pikku paikkakunnalla ei koko puoleen vuoteen ollu yli 5 tartuntaa. Oon myös matkustellut Helsingissä eikä sieltäkään ole tarttunut. Ei aio tämän enempää enää uhrata ajatustakaan tälle vouhotukselle. Pitipähän tämä teksti vielä kirjottaa. Mutta nyt loppu tämän asian seuraaminen lopullisesti, omalta osaltani.

Vierailija
34/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä pointti, mutta ongelma on se, että monet eivät sitä ymmärrä. Itse olen ollut etätöissä maaliskuusta, käynyt lähinnä ruokakaupassa kesälomalla vuokrattiin mökki etelänloman sijasta, kavereita nähnyt vain ulkona lenkillä, muutamien sukulaisten kanssa ollaan juhlittu synttäreitä ym. yhdessä n. 5-15hlön porukalla muutamia kertoja (ukona sään salliessa). En ole käynyt ravintoloissa (takeawayta hakenut muutamia kertoja), en keikoilla, en teatterissa missä normaalisti 1-3 kertaa/kk.

Sitten samaan aikaan huomaan, että esim. moni tuttu elää ihan kuin ei mitään. Syödään ulkona, käydään baareissa, pidetään illanistujaisia, ja sitten ollaan altistuttu/käydään testeissä.

Tämä asia olisi jo ratkennut, jos KAIKKI eläisivät suositusten mukaan, mutta kun vain osa elää, niin silloin jossain kohtaa olisi hyvä laittaa ns. täysi sulku päälle.

Vierailija
35/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on unohdettu hokea, että pysykää kotona. Ihmiset ravaa kaikkialla maskit päässä. ei ihme , että tarttuu. Kauppojen ovenkahvoista saatte ne pöpöt. pysykää kotona

Harvoin se korona pinnoilta tarttuu.

Mikä tutkinto sinulla on viruksista? 

Tutkimuksissa ei ole toistaiseksi pystytty ainuttakaan tartuntaa jäljittämään pinnalta saaduksi vaan kaikissa tapauksissa on aina oleskeltu sairastuneen ihmisen kanssa samassa tilassa ja näitä altistuneita sitten jäljitetty.

Toki hyvä käsihygienia on silti tärkeää kaikkien pöpöjen torjunnassa mutta käsidesin merkitys koronan leviämisen estämiseksi on lähes olematon. Ainoa toimiva keino olisi täydellinen lockdown ja ulkonaliikkumiskielto.

Vierailija
36/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kovin helposti tartu koko virus. Ite en oo mitenkään suojannut itseäni, en oo pessyt käsiä, en käytä käsidesiä missään, käyn uimahallissa monta kertaa viikossa ja kuntosalilla. Olen palvelualalla, pidän samaa maskia koko päivän, samalla varmaan tuhat kertaa koskettelen maskia likaisilla käsillä. Mistä tämän tartunnan voi edes saada, parin viikon karanteeni kyllä kelpaisi töistä. Pikku paikkakunnalla ei koko puoleen vuoteen ollu yli 5 tartuntaa. Oon myös matkustellut Helsingissä eikä sieltäkään ole tarttunut. Ei aio tämän enempää enää uhrata ajatustakaan tälle vouhotukselle. Pitipähän tämä teksti vielä kirjottaa. Mutta nyt loppu tämän asian seuraaminen lopullisesti, omalta osaltani.

Hyi helevetti.

Minkälainen aikuinen ei pese käsiä?! Ennenkin pandemiaa ihan peruskäytöstä, olet oksettava.

Aina ennenkin koronaa esim. jossain lounaspaikan salaattiottimiin koskettuani desinfioin tai pesin kädet, koska aivan tajuttoman kuvottavaa siitä suoraan syödä vaikka leipää käsin.

Se, että sinulle ei tietääkseni ole korona tullut, di kerro mitään, se on n=1.

Et voi yleistää oman uniikin lumihiutalekokemuksesi perusteella ja luulla, että kaikki tutkimus asiasta on väärässä. 😄

Ja mistä tiedät, ette ole sairastunut oireetonta koronaa? Se on suht yleistä.

Vierailija
37/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei*

Vierailija
38/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mistä tiedät ettet ole jo sairastanut koronaa? Osalla se on huomaamaton, olet saattanut koronalinkoilla ympäriinsä, ja mahdollisesti sitä kautta sairastuttanut muita.

Itse tiedän nelikymppisen terveen koronaan kuolleen, se pysäytti.

Vierailija
39/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimaa kiinni kuukaudeksi nyt heti!

Myös Ruotsin ja Suomen välinen raja kiinni heti!

Mikä tässä kestää?

Sanna Marin: Jos luet tätä, niin haistata v*tut Vapalle ja ota valmiuslaki nyt käyttön!

Vierailija
40/53 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei nollasopparilaisena ole varaa olla ilman töitä 2 viikkoa. Oma työni olisi sellainen joka pistettäisi paussille sulun takia.

Te jotka voitte olla kotona 2 viikkoa niin olkaa, mutta yrittäkää ymmärtää meitä joille 2 viikkoa palkattomana kotona olisi taloudellinen katastrofi.

Miksi ei tehdä niin, että nyt kaikki pitävät 2 vkoa lomaa joka vähennetään esim.kesälomasta. Näin ei vaikuta mitään palkkoihin, ei tarvi lomauttaa tai aiheuttaa konkursseja. Suomen ja itsemme vuoksi tämä. Vai ruokakaupat, apteekit, sairaanhoito ja perushuollot pyörii ja lastenhoito näiden ammattien lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi