Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia siedättymään naapurista kuuluvaan meteliin?

Väsyttää
22.11.2020 |

Tilanne on sellainen, että viime kesänä alakertaani muutti pariskunta, joilla on selkeästi joku päihdeongelma.
Kesän jälkeet juhlinta kiihtyi ja pitkittyi viikonlopuista viikoille useamman päivän juoppomölinöiksi. Musiikkia eivät luukuta, mutta känniset mölisee yöt läpeensä. Pari viikkoa sitten kyllästyin totaalisesti ja laitoin isännöitsijälle valituksen ja hän vastasi minulle, että lähettää varoituksen.

Bileet oppuivat, mutta öinen mölinä jatkuu. Noin puolen yön aikaa pariskunta joko herää tai kotiutuu baarista ja alkaa läpi yön kestävät "keskustelut", jotka ovat tasoa "ai ai sattuuu" ja "lopeta lopeta lopeta". Eivät käsittääkseni juurikaan tapple eli ei ole sen laatuista, että poliisia tarvittaisiin väliin.

Äänet kulkevat rakenteita pitkin, minkä vuoksi läpäisevät myös korvatulpat. Olen varmaan myös jotenkin herkistynyt erityisesti tuolle naapurin mölinälle, kun samaan aikaan en kuule tulppien läpi kissojen melskaamista toisessa huoneessa. Olen 3 kuukauden päästä luojan kiitos muuttamassa, mutta kaipaan vinkkejä siihen, miten kestän jäljellä olevan ajan järjissäni?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiluttele pippeliiniä

Vierailija
2/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä Jeesusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melu aiheuttaa painon nousua.

On varmaankin suojauduttava melulta lisäämällä omaa rasvakerrosta?

Vierailija
4/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurit kostavat sun kissojesi melskaamisen? Heitä varmaan se ärsyttää.

Vierailija
5/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa on tuollaista. Suoraan yläpuolellamme on tässä asuessamme asunut neljä perhettä. Kolme perhettä on täällä asuessa saanut vauvan tai pari, joten monia lasten itkuja on kuultu päivät ja yöt, omiemme lisäksi, monien muiden äänten lisäksi. Myös musiikki kuuluu seinien läpi. Ja tietysti meiltäkin varmaan kuuluu ääniä heidän asuntoonsa.

Joskus kun itseä ottaa kovasti päähän jokin juttu ja tekisi mieli vaan huutaa, niin pitää yrittää hillitä itseään, kun tietää, että naapurikin sen kuulee.

Vierailija
6/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa vastamelukuulokkeet ja toinen varoitus pariskunnalle.

Vierailija
7/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapurit kostavat sun kissojesi melskaamisen? Heitä varmaan se ärsyttää.

Heidän metelöintinsä alkoi ennen kuin minulle tuli kissoja. En myöskään usko, että kahden kissanpennun aiheuttama "meteli" kantautuu heidän juoppomöykkämisensä yli. Jos nyt kuitenkin hypoteettisesti oletetaan, että "kostavat" kissanpentujen leikeistä syntyvät äänet juoppobileillään, olisivat kai voineet tulla ensin sanomaan, kuten minä kävin pyytämässä heitä hiljentämään bileitään?

Vierailija
8/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on enää kolme kuukautta kestettävää, niin kestä se niin kuin mies. Sitten helpottaa. Älä ole kärsimätön.

Vierailija
9/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa vastamelukuulokkeet ja toinen varoitus pariskunnalle.

Vastamelukuulokkeita käytänkin päivisin, mutta ei niiden kanssa oikein voi nukkua, kun olen kyljelläni nukkuja.

Pitänee varmaan olla isännöitsijään uudestaan yhteydessä. Ymmärrän kyllä, että myös kerrostalossa asuvalla voi elämänrytmi olla sellainen, että päivisin nukutaan ja öisin valvotaan, jos ei tarvitse itse huolehtia elantonsa ansaitsimesta, mutta ei öisin voi ihan samalla tavalla elää kuin päivisin. Eli päivällä voi kyllä huudella huoneesta toiseen asioitaan, jos jostain syystä ei jaksa kipittää joka kerta puolisonsa viereen kertomaan asiaansa, mutta öisin ei kyllä huudella huoneesta toiseen. 

Vierailija
10/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun mitta on täysi, ota iskuporakone esille ja anna mennä. 

11/11 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luurit korvilla nukkumista kannattaa sitkesti harjoitella, pikku hiljaa alkaa kyllä sujumaan paremmin. Itselläni on superlon-tyyny, joka on yhtä kappaletta. Olen tehnyt siihen keskelle kuulokekupin kokoisen reiän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi