Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä auton omistajia. Ei julkisia on tekosyy. Minä asun 30 km päässä töistä ja kuljen pyörällä

Vierailija
22.11.2020 |

kaikki vuodenajat. Täällä ei ole julkista, joten se on turhin syy mihin ihmiset vetoavat auton omistamiseen. Jos ei pysty liikkumaan pyörällä joutaa sairaslomalle

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminä

Vierailija
42/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sun pitäis ajaa se matka kahdesti päivässä? Aamulla ehtiä töihin viideksi ja neljän tunnin kuluttua kotiin, sitten takaisin töihin puoli neljäksi ja illalla seitsemältä kotiin. Onnea matkaan vaan. Pyöräteitä ei ole, siellä 10cm leveällä pientareella onkin kiva sotkea menemään säässä kuin säässä.

Mistä ihmeestä sä löydät pyöräilijän, joka ajaa PIENTAREELLA? Saatika pyörätiellä?

Sellaisen ihmeen jos näen, rupean lottoamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä korona on yksi syy miksi ostin auton. Asun kaupungin keskustassa ja työmatkaa 15 km. Lisäksi auto laajentaa elinpiiriä mukavasti kun pääsee kauemmas vaikkapa liikkumaan metsään. 

Vierailija
44/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Olet nössö. Minä kuljen joka päivä erämään poikki tuohivirsuissa 300 kilometriä!

Vierailija
45/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas itsekäs aloitus ! Surullista , kun ei ymmärrys ritä , että on niin moneen menoon menijöitä ja tarpeet erilaiset.

Vierailija
46/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi pyöräilykelpoinen tie, pyöräilisin useammin. Nyt en uskalla ajaa pientareella rekkojen huristellessa ohi.

Vierailija
47/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa aamuvuoro klo 6 ja yövuoro päättyy klo 6. Ymmärrät varmaan, miksi en kulje pyörällä 30 km työmatkaa. 

Vierailija
48/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily kuluttaa teitä ihan älyttömästi ja energiaa on mennyt myös pyörän valmistukseen. Minä kävelen töihin; miksi et sinä ap?

Vierailija
49/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juoksen paljain jaloin töihin 50km/suunta, koska polkupyörä tosiaan kuluttaa teitä ja sen valmistus kuluttaa luontoa. Ja paljain jaloin, koska lenkkareidenkin valmistus kuluttaa luontoa. Karaistuu siinä samalla, ja jaksaa koko päivän virkeänä :)

Vierailija
50/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajelen autolla ihan huvikseni, eikä tulisi mieleenikään puolustella sitä mitenkään.

Vierailija
51/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä moni kuvittelee pyöräilevänsä töihin ja on kuitenkin pyörineen junan kyydissä muiden tiellä.

Vierailija
52/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä pyöränomistajia, työmatkat on vain tekosyy. Kävelen 50 km suuntaansa työpaikalle. Minulla ei ole pyörää sillä sen valmistaminen tuhoaa luontoa! Kodissani ei ole valoja, sisällä max 10 astetta. Vaatteet olen tehnyt itse ja kaiken muunkin. En käytä mitään shampoota tms kun nekin tuhoavat luontoa. Hiilijalanjälkeni on todella pieni. Maailma on pelastunut.

Vierailija
53/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse saisin potkut, kun työsopimuksessa vaaditaan oman auton käyttöä työtehtäviin. Olisihan se mukava marraskuisena pimeänä aamuna jäädä vain peiton alle, tehdään kaikki niin!

Ei muuten vaadita. Laki määrää että työnantaja hommaa työkalut. Voit ilmoittaa maanantaina ettei sinulla ole omaa autoa kun se hajosi. Ei ole rahaa ostaa uutta, mutta eihän se ole ongelma jos saat kunnon palkankorotuksen. Sitten vain odottelet että mitä tapahtuu. Voit saada potkut, mutta mikäli haastat työnantajan oikeuteen laittomasta irtisanomisesta, työnantaja ei myönnä potkujen johtuvan autottomuudesta.

Vierailija
54/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tosi raskas fyysinen työ. Ei tulisi mieleenkään pyöräillä töihin vaikka on vain 15 km. Julkisia ei kulje. Autoilu on mukavaa

.

Vierailija
55/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. laskettaa luikuria. Itse ajoin puolitoista kuukautta kesäkeleissä yhteen työpaikkaan 20 km suuntaansa eli 40 km päivässä, viisi kertaa viikossa ja joskus vielä lenkin päälle. En olisi jaksanut koko vuotta. Sen jälkeen olen ajanut silloin tällöin 30 km suuntaansa töihin kevyellä hiilikuiturunkoisella maantiepyörällä kesäkeleissä eli 60 km päivässä. En jaksaisi siltikään sitä joka päivä. 1-3 krt viikossa oli sopiva määrä ja hyvällä kelillä, ei liian tuulisella kelillä tai satessa.

Nyt ajan työmatkaa fillarilla 5 km suuntaansa sateessa ja tuulessa, vain pahimpina lumipäivinä joudun ottamaan auton, kun ei fillari kulje sohjossa. Jokainen _oikeasti_ työmatkaa fillarilla ajava tietää, että päivittäinen 60 km työmatka on mahdoton tässä ilmastossa ja näillä tiestön kunnossapitotavotteilla.

Älkää puhuko kakkaa.

Vierailija
56/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ympäri vuoden 1-vuotiaan kanssa neuvolaan pyörällä. Myös raskaana ollessa.

Samoin kauppareissut sujuu kätevästi. Viis kauppakassia mukana ja välillä vähän palautuspullojakin. Remonttitarpeet ja vaikka joulukuusenkin saa samalla reissulla ihan sujuvasti.

Provosointiahan aloitus toki oli, mutta toiset melkein tosissaankin ajattelee noin.

Vierailija
57/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetatko myös pyörällä lapsesi ja pari joukkuekaveria varustekasseineen treeneihin. Olisi kiva tietää, miten se onnistuu? Entä pelimatkat, jonne saattaa olla matkaa vaikkapa 100 km? Entä miten ajattelin viedä lemmikkieläimet lääkäriin? Kuskaatko pyörän takana kipeää eläintä? Entä jos oma olosi on vähän nuhainen, mutta kuitenkin olet työkykyinen? Haluatko tosiaan kuormittaa elimistösi kunnolla sairastumiseen asti, vaikka tuossa tilanteessa fyysinen liikunta ei ole hyväksi?

Vierailija
58/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. laskettaa luikuria. Itse ajoin puolitoista kuukautta kesäkeleissä yhteen työpaikkaan 20 km suuntaansa eli 40 km päivässä, viisi kertaa viikossa ja joskus vielä lenkin päälle. En olisi jaksanut koko vuotta. Sen jälkeen olen ajanut silloin tällöin 30 km suuntaansa töihin kevyellä hiilikuiturunkoisella maantiepyörällä kesäkeleissä eli 60 km päivässä. En jaksaisi siltikään sitä joka päivä. 1-3 krt viikossa oli sopiva määrä ja hyvällä kelillä, ei liian tuulisella kelillä tai satessa.

Nyt ajan työmatkaa fillarilla 5 km suuntaansa sateessa ja tuulessa, vain pahimpina lumipäivinä joudun ottamaan auton, kun ei fillari kulje sohjossa. Jokainen _oikeasti_ työmatkaa fillarilla ajava tietää, että päivittäinen 60 km työmatka on mahdoton tässä ilmastossa ja näillä tiestön kunnossapitotavotteilla.

Älkää puhuko kakkaa.

Näinpä. Aloittaja haluaa vain trollailla.

Pyöräilen lähes joka päivä 15 km töihin eli yhteensä 30 km päivässä, mutta vaikka etelärannikon tuntumassa asunkin, niin silti tulee välillä niin huonoja kelejä, että on pakko ottaa auto alle. Samoin välillä on itse vähän vajaakuntoinen, jolloin ei ole hyvä rasittaa elimistöä fyysisellä suorituksella. Joskus on myös poikettava hakemassa isoja paketteja tai isompi määrä ruokaa kerralla, eikä niitä ostoksia pysty kuljettamaan pyörällä. Puhumattakaan, kun on remontti meneillään. Lapsiakaan en pysty kyyditsemään pyörällä harrastuksiinsa, vaan auto on ehdoton, kun mukana on pari muutakin pelikaveria. Käymme myös perheen kanssa yhteisillä mummolareissuilla ja muissa paikoissa, jonne ei ilman autoa pääse. 

Vierailija
59/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta on että me autoilijat emme kaipaa tai tarvitse ap:n ymmärrystä!!

Emme, mutta ap on velkaa tuhansia euroja tiestön ylläpidosta meille autoilijoille.

Ihan hyvä väite, mutta autoilijan maksamilla autoiluun kohdistuvilla veroilla ei ylläpidetä kevyen liikenteen väyliä. Kannattaa ottaa asioista selvää.

Vierailija
60/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tämä provosoi ihmisiä. Hyvä ap! Sinä säilyt terveenä kun jokainen näistä on kalanruokaa eläkeikään mennessä.