Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä auton omistajia. Ei julkisia on tekosyy. Minä asun 30 km päässä töistä ja kuljen pyörällä

Vierailija
22.11.2020 |

kaikki vuodenajat. Täällä ei ole julkista, joten se on turhin syy mihin ihmiset vetoavat auton omistamiseen. Jos ei pysty liikkumaan pyörällä joutaa sairaslomalle

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttäisin ap 23km:n työmatkaan suihkuineen 1,5h kun se menee autolla 20 minuutissa?

Lisäksi kun aloin autoilla nykyistä työmatkaani, olimme perheellisiä ja kotiin piti ehtiä ajoissa.

Vierailija
22/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja sinä pyörällä jos korviesi välinen vihellys sitä vaatii, minä kuljen autolla nopeammin ja mukavammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei edes oikeasti ole missään töissä. Sossun pummina elelee pilveä pössytellen. Välillä se saattaa käydä pöllyssä pyöräilemässä sen vanhan kaatopaikalta löydetyn ruosteisen ja rutisevan joponsa kanssa ja terrorisoi jalankulkijoita epävarmalla menollaan.

Vierailija
24/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, mutta hiihtelen, kesällä rullasuksilla ja rullaluistimilla sauvoilla. LIsäksi kun pojalla on lätkätreenit niin sekin luistelee ja minä kannan lätkäkassia selässä. Treenejä on 6 kertaa viikossa, joten välillä on raskasta kun tulee töistä ja pitää heti lähteä uudestaan hiihtämään. Sitten mies valittaa, että on päänsärky ja lähin apteekki on 160 kilometrin päässä ja taas mennään. Kaupassa käynti ottaa välillä päähän.

Vierailija
25/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, mutta hiihtelen, kesällä rullasuksilla ja rullaluistimilla sauvoilla. LIsäksi kun pojalla on lätkätreenit niin sekin luistelee ja minä kannan lätkäkassia selässä. Treenejä on 6 kertaa viikossa, joten välillä on raskasta kun tulee töistä ja pitää heti lähteä uudestaan hiihtämään. Sitten mies valittaa, että on päänsärky ja lähin apteekki on 160 kilometrin päässä ja taas mennään. Kaupassa käynti ottaa välillä päähän.

Kumpaan päähän?

Vierailija
26/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskustassa, tein töitä kotona, kunnes korona lomautti.

Fillarin otin nurkan takaa, kaupunkipyörä. Kätevää, jos ei halunnut kävellä.

Kausi maksoi mielestäni 30 e. Jos ketjut olivat irti, otin seuraavan.

Hölmö se omistaa itse edes polkupyörää. Helsingin kaupungin työntekijä hoitaa huollot mun puolesta, eikä tarvi pelkää varasta.

Vierailija
27/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen autoa töissä. Työ on liikkumista eri pisteiden välillä.

Toisekseen, sain tarpeekseni ihmisten käytöksestä julkisissa kulkuvälineissä. Kun nilkutin keppien varassa, niin pahimmillaan vapaa penkki vietiin nenäni edestä.

Raskaanaollessa ison mahan kanssa niin ikään sai aina jännittää, pääseekö istumaan.

Lapsen kanssa matkustaessa taas tuntui, että aina on jokin väärin (lapsi itkee, nauraa, juttelee, mitä vaan).

Vierailija
28/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vässykkä. Minä hiihdän töihin 50 km per suunta vaikka ei ole lunta!

Minä luistelen vaikkei ole jäätä. SIinä hokkarit vaan kipinää iskee kun meikäläinen viilettää pitkin asfalttia.

Vierailija
29/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajappa pyörällä lumihangessa, kaatosateessa ja raekuurossa ja käy vielä  kaupassa ja aja sen jälkeen kissanhiekkasäkki  tarakalla ja muovipussit ohjaustangossa. Autoton elämä on ehkä ehkä elokogista mutta helkkarin epämukavaa!

Vierailija
30/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa se Kelalle että sairaslomalle autoilijat  nekin joille auto on työväline.

Vierailija
31/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ymmärrä että monet asuvat vielä kauempana töistä joten auto on pakkohankinta. Sitä se on kun ei osaa asettua muiden asemaan. Koita ap pyöräillä vaikka eilisen myrskyn kaltaisissa olosuhteissa 200 km aamuin illoin.Ehkä ymmärrys kasvaisi.

Vierailija
32/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 500 metrin päässä töistä, mutta ostin kesällä auton. Elämä oli mennyt aika niukaksi, kun minnekään ei pääse, kun ei ole julkisia. Taksilla olen kulkenut joitain matkoja, mutta taksimatka 80 km päähän onkin sitten jo kovan hintainen.

Vierailija
33/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltahan itsekin pitäisi lähteä että ehtii 7 työmaalle jos menisi pyörällä. Peräkärry perään missä kaikki työkalut, kolme lasta päiväkotiin ja hyvällä tuurilla työkohde on 30km päässä. Iltapäivällä sama rumba takaisin päin. Missähän välissä sitä ehtisi oikeasti tehdä töitä kun ajaisi kohteiden välit pyörällä?

Vierailija
34/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainittu, kukin saa mennä töihin sillä kulkupelillä millä haluaa.

Usein se auto vaan on pakko.

Itse kyllä ajelen pyörällä töihin säässä kuin säässä, mutta matkaa ei ole kuin 2 km suuntaansa. Tämä on ihan oma valinta, musta vaan työpäivä on kiva aloittaa ja lopettaa pienellä ulkoilulla. Lapset on jo teinejä ja kävelevät tai pyöräilevät koulumatkansa, joka 1,5 km. Joten tiedän että helppoa on siinäkin suhteessa.

Auto kyllä on, ja isommat kauppareissut tehdään autolla ja harrastusmenoihin auto on tarpeellinen.

Julkista liikennettä täällä Lapissa ei pahemmin ole.

Vierailija
35/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa olen töissä. Vanhusten vaippapaketit ja muut tarvikkeet olisi hankala ja hidas kuljettaa pyörällä. Aikataulu on muutenkin niin tiukka. Lounaspakkaukset myös melko hankalat pyörän kanssa.

Vierailija
36/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteles ap, minä olen eläkkeellä ja omistan auton! Eli ei ole edes sitä työmatkaa mitä kulkea. Tai lasta jota pitäisi kuljettaa päikkyyn, harrastuksiin tai minnekään, on jo iso ja hoitaa ihan itse kulkemisensa.

Mutta se kokonainen hirvi polkypyörällä kuljetettuna on jokseenkin haastavaa, eikä sitä voi oikein julkisiinkaan ottaa. :D Eikä niitä aseitakaan saisi paljoa kanniskella kaupungin läpi hiihtäessä hirvi ahkiossa vedettynä.

Vierailija
37/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No fillaroi sinä pöljäke vaan kesät talvet. Minä ajan lämpimällä autollani.

Vierailija
38/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoton elämä on ehkä ehkä elokogista mutta helkkarin epämukavaa!

Sehän ihmisissä rasittaakin nykyään kun suurin osa pelkää pienintäkin epämukavuutta.

Vierailija
39/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap.suoltaa sontaa.

Vierailija
40/80 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun muutaman kilometrin päässä keskustasta, busseja menee ohi 15minuutin välein. Silti tulen olemaan ikuisesti yksityisautoilija, enkä suostu enää palaamaan takaisin julkisten liikennevälineiden käyttäjäksi. Ei kelpaa polkupyöräily, enkä suostu kävelemään yli 17minuutin pituisia matkoja.

Bussit on täynnä erilaisia ärsyttäviä ihmisiä joiden kanssa en halua olla samassa tilassa.

Yksityisautoilu on itselleni merkittävä elämän helpottaja, ajan säästäjä, myös mielenterveyden säilyttäjä.

Te yksityisautoilun vastustajat jotka yritätte rajoittaa, kallistaa minunkin autoiluani ette ole minulle mitään arvokkaita ihmisiä.

Ei kiinnosta ilmastonmuutos, eikä suomen ympäristötavoitteet, eikä myöskään kiinnosta kuunnella sitä vihervasemmistolaista propagandaa autoilun saasteista. Suurinosa suomen hiukkaspäästöistäkin tulee tiiviisti rakennettujen asuntoalueiden puiden polttamisesta mistä aiheutuvat palokaasut pääsee täysin puhdistamattomina ulkoilmaan leviten suoraan lähiympäristöön  ja jonkinverran myös asuntojen sisäilmaan(sisäilman saasteet=indoor air pollution). Toiseksi suurimpana yleisesti energiantuotanto mistä olikin uutisoitu muistaakseni iltasanomissa noin 11 päivää takaperin.