Elätkö sinä ainutkertaista elämääsi kuunnellen sisintäsi - omaa sisäistä ääntäsi?
" Terve.
Puhun itsekseni, mutta en kuuntele.
Sisäistä ääntä pitää kuunnella.
Se sanoo mitä pitää tehdä.
Jännää, miten ihmiset tekee kaiken maailman juttuja, -
ja suurin osa on hevonpaskaa.
90 prosenttia minun tekemisistäni -
on vähäpätöisempää kuin sinun siivouksesi tai leivänsyöntisi.
Tiedätkö miksi?
Koska sinä kuuntelet itseäsi.
Minä kuunelen kaikkia muita tässä pahuksen maailmassa ,
paitsi itseäni."
John Wintergereenin repliikki elokuvasta Moottoripyöräcowboy (Electra Glide in Blue, USA 1973).
https://areena.yle.fi/1-4257378
Kommentit (13)
Minä haluan elää tällä tavoin,
tehdä näitä asioita mistä saan iloa,
koska se tekee minut onnelliseksi.
Ja sen kautta paremmaksi ihmiseksi kohtaamilleni lähimmäisille.
Sisäinen ääni . Onko se siis samalla omantuntoni ääni?
Parasta ihmisessä.
Kompassi ettei eksy elämään elämää jota sisin vierastaa .
Oma sisäinen ääneni haluaa jäädä sängylle lojumaan puhelinta näpräten. En tiedä, kenen ääni se on, joka käskee minun nousta ylös ja lähteä ulkoilemaan, mutta se taitaa olla oikeassa.
Kyllä. Moni suorittaa elämää tietyn kaavan mukaan (talo, 2 autoo, 2 kersaa, avioero yms) koska "niin nyt kuuluu tehdä ja muutkin tekee". Itse elän elämääni vapaana, juuri kuten itse haluan. Olen tehnyt uskomattoman "tyhmiä" valintoja ja ihmiset ovat ihmetelleet, miten uskallan, miten voin, ei he koskaan kun on laina/ lapset/ työ/ laihdutuskuuri/ tekosyy/ toinen tekosyy. Mikään ei ole upeampaa kuin elää omannäköistä elämää täysin rinnoin.
Kyllä minulla on sisäinen ääni, joka kertoo mitä on tehtävä. Muuten se ei anna rauhaa jos teen väärin. Hirveä naputtaja tuo omatunto :p
Mitenkäs kävi, kun esim. John Wayne Gacy tai Aileen Wuornos kuuntelivat "sisäistä ääntään"?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Moni suorittaa elämää tietyn kaavan mukaan (talo, 2 autoo, 2 kersaa, avioero yms) koska "niin nyt kuuluu tehdä ja muutkin tekee". Itse elän elämääni vapaana, juuri kuten itse haluan. Olen tehnyt uskomattoman "tyhmiä" valintoja ja ihmiset ovat ihmetelleet, miten uskallan, miten voin, ei he koskaan kun on laina/ lapset/ työ/ laihdutuskuuri/ tekosyy/ toinen tekosyy. Mikään ei ole upeampaa kuin elää omannäköistä elämää täysin rinnoin.
Mistä tiedät, ettei erikoisuudentavoittelusi ole vain pelkoa ja pakenemista jostain mitä et vain itsessäsi tavoita? Ja onko kyse erikoisuudentavoittelusta?
t.Kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on sisäinen ääni, joka kertoo mitä on tehtävä. Muuten se ei anna rauhaa jos teen väärin. Hirveä naputtaja tuo omatunto :p
Sisäinen ääni ja omatunto ovat eri asioita. Varsinkin syyllistävä omatunto. Se tuskin on omaa ääntäsi laisinkaan.
t.Kristallikissa
Minun sisäinen ääneni kertoo minulle, ettei koskaan mikään kannata, ja olen maailman huonoin aina. Joten en kuuntele. Asiat on hoidettava, sanoi se sisäinen ääni mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä alkaa saada alapeukkuja? Ärsyttääkö muita kun joku poikkeaa yleisesti hyväksytyltä ja tavoitellulta elämän polulta? Ja en siis ole tuon viestin kirjoittaja. Haluaisin elää omaa sisintä kuunnellen mutten kestä ihmisten arvostelua. Ehkä joku päivä opin kestämään. Ehkä.
Ainahan mä oon marssinut jonkun eri rumpalin tahtiin, kuin muut. En kauhean hyvin tullut toimeen intin kaltaisissa ryhmätöissä. Siitä on etua ja haittaa. Haittaa on se että useimmat "kuuluvat" aina johonkin, kun minä olen ulkopuolinen. Etua on olen oikeasti paljon parempi kriittisessä ajattelussa, kuin ne jotka "kuuluvat" kriittisiin ajattelijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä alkaa saada alapeukkuja? Ärsyttääkö muita kun joku poikkeaa yleisesti hyväksytyltä ja tavoitellulta elämän polulta? Ja en siis ole tuon viestin kirjoittaja. Haluaisin elää omaa sisintä kuunnellen mutten kestä ihmisten arvostelua. Ehkä joku päivä opin kestämään. Ehkä.
Siksi, koska hän sanoo muiden valintoja tyhmiksi. Emme kuitenkaan ole saaneet häneltä minkäännäköistä perustetta sille, että miksi se olisi hänen sisäinen äänensä, jota hän seuraa? Ihminenhän voi paeta pelkojaan erikoisuudentavoitteluun, eikä siltikään kuule omaa, sisäistä ääntään. Miksi se ääni arvostelisi muita?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän pitää aina vetää nää stereotyyppiset talo, autot ja lapset? Ja miksi se oman itsen kuuntelu on aina joku reppureissu Aasiaan? Ihan oikeasti se kuulostaa siltä, ettei nämä oman itsensä kuuntelijat ole yhtään sen uniikempia kuin ne ns. perhe-elämähelvettiä viettävät ihmisetkään, kun heilläkin näyttää olevan identtiset elämät.
Oliko nuorena, nuoruuden ehdottomuudessa, uskollisempi sille sisäiselle äänelleen.
Kuunteliko luottavaisempana ja kyseenalaistamatta omaa totuuttaan?
Vai oliko kokemattomuudessaan vaikutuksille niin altis, että oli johdateltavissa ja manipuloitavissa niin, että uskoi muiden käsitykset
ja totuuden itsestään,
siitä millaiseksi oli tultava?
Tukahduttaen todellisen, aidon minänsä .