Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisistä säästetään. Nyt se on sitten kirjoitettu jo lehteen!

Vierailija
25.03.2014 |

Voi elämän kevät. Tekisi mieli avautua enemmän mutta en kehtaa.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:54"]

54 jatkaa: Ei auta säästää mitään tällaisista, jos valtio ei laita rahahanoja kiinni vaan jatkaa velkaantumista! Lakkautetaan kehitysapu ja ulkomaalaisten tutkinto-opiskelijoiden ilmainen koulutus nyt ensiksi muutamaksi vuodeksi.

[/quote]joo siis mä laskin meidän yliopisto on ainakin suosittu Aasiassa juuri siksi, että se on ilmainen ja korkealaatuinen. Tulevat tänne ilmaiseen koulutukseen ja lähtevät pois. Näin ovat suoraan sanoneet... Pk-seudusta kyse siis. 

[/quote]

Millaiset opiskelijat niitä ulkomaalaisten lukukausimaksuja oikein vastustavat? Juttu nyt vain on niin, että meillä ei ole varaa kestitä muiden maiden kansalaisiakaan, kun ei omistakaan voida pitää huolta.

Vierailija
82/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.eroakirkosta.fi  ja säästät monta euroa ensi vuonna. Kirkkokin joutuu nostamaan verojaan.

Vierailija
84/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas pienituloisinta keskiluokkaa viedään..kaikkein köyhimpiin lapsiin nämä leikkaukset eivät kohdistu, koska heille tulee vastaavat korotukset muiden tukien muodossa. Vittu mitä touhua!! Kohta mennään siihen, että ne sossupummien mukulat menee balettiharrastuksineen työväenluokan kersojen edelle. Keskituloisilla ei ole kohta mitään muuta kuin se, että saa saatana töihin mennä työntekemisen ilosta joka vitun päivä!

Vierailija
85/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ei se nyt ole valtion velvollisuus tukea teidän äiti tuntemuksianne. Jättäkää lapset hankkimatta jos ei taloudelisesti ole siihen varaa.

Vierailija
86/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet keskiluokkalaisetkin tällä hetkellä vähätuloiset osaa kasvattaa lapsia oikein ja yrittää edetä urallaan. Ja myös Ylemmässä luokassa ostaan kasvatusvirheet ihan varmasti. Pitäs olla tuolla eduskunnassa sen verran viisaita ihmisiä että osaisivat edes miettiä asiat jokaiselta kantilta katsoen.

Vierailija
87/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt on helvetti kenenkään homma tukea yhtään ketään! Enpä ole montaa kertaa täällä lukenut keskustelua siitä että kiittelisitte pennistäkään joka teille on valtion pussista annettu! Tai kuinka monta aloitusta on ollut siitä että koulut ovat suomessa huipputasoisia ja ilmaisia ihan teidän kaikkien kersoille. Ja ruokakin tarjotaan, mutta ainiin sehän on ihan paskaa ja maistuu muutenkin teidän sonjariitasta kuralle. Niin ja sitten se kuinka olitte tyytyväisiä mitättömän hintaiseen terveydenhuoltoon silloin kun rikutaneli oli vatsaflunssassa. Aloituksia löytyy veroista ja tuista, mutta pelkkää tyhjää ja sekavaa oikeistovassari mölinää.

Minun lapseni taitaa vaihtaa yksityiskouluun, jossa asenne ei näin yleisesti ole "minullekuuluukaikkijavähänenemmänjamieluitenverovaroinmaksetusti".

Vierailija
88/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:31"]

Hei ei se nyt ole valtion velvollisuus tukea teidän äiti tuntemuksianne. Jättäkää lapset hankkimatta jos ei taloudelisesti ole siihen varaa.

[/quote]No mistäs meinasit sitten uusia veronmaksajia repiä kun oot ite eläkkeellä

Vierailija
89/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:43"]

[/quote]No mistäs meinasit sitten uusia veronmaksajia repiä kun oot ite eläkkeellä

[/quote]

Toivon että tämä hyysäysyhteiskunta on siihen mennessä romahtanut kun minä pääsen eläkkeelle.

Vierailija
90/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:45"]

[/quote]

Toivon että tämä hyysäysyhteiskunta on siihen mennessä romahtanut kun minä pääsen eläkkeelle.

[/quote]

Kukas sinua sitten hyysää kun olet eläkkeellä? Yksinkö meinasit homehtua kotonasi kuoliaaksi? Et kai sinäkään noin tyhmä ole?

Vierailija
91/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkekään vaan. Sylettää moiset vetelät pullasorsat.

Vierailija
92/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta maksetaan muuten noin 5 miljoonaa lapsilisiä vuodessa ulkomaille, suurin osa muille kuin Suomen kansalaisille, pääasiassa virolaisille perheenäideille. Kolmesta lapsesta saa lapsilisät, jotka ovat enemmän kuin virolainen keskiansio kuukaudessa. Niinpä äitien ei tarvii olla töissä ollenkaan, kun pokkaavat lapsilisänsä Suomesta...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288663269731.html
Millä maalla on tällä tavalla varaa syytää rahojaan ulkomaille??? Vastaus: Suomella.

Vierailija
93/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:28"]

Kyllä taas pienituloisinta keskiluokkaa viedään..kaikkein köyhimpiin lapsiin nämä leikkaukset eivät kohdistu, koska heille tulee vastaavat korotukset muiden tukien muodossa. Vittu mitä touhua!! Kohta mennään siihen, että ne sossupummien mukulat menee balettiharrastuksineen työväenluokan kersojen edelle. Keskituloisilla ei ole kohta mitään muuta kuin se, että saa saatana töihin mennä työntekemisen ilosta joka vitun päivä!

[/quote]

En nyt tiedä millaiset leikkaukset on kyseessä, mutta kyllä tämä vaikuttaa meihin kaikkein pienituloisimpiinkin. Katsotaan paljonko. Minä olen kolmen lapsen yksinhuoltaja ja opiskelen tällä hetkellä yliopistossa. Jäin kaksi vuotta sitten työttömäksi ja kun uutta työpaikkaa ei tuntunut löytyvän päätin muuttaa tulevaisuuden näkymiä yliopiston kautta. Minä säästin rahaa voidakseni opiskella ilman velkaa ja rahaa on vielä n. 3000e jäljellä. Jos lapsilisää (päätuloni nyt opiskelijana) leikataan en saa mitään sossusta ennen kuin vaivalla kerätyt rahani on käytetty. Sitten sitä saisikin olla tyhjän päällä.

Vierailija
94/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:50"]

[/quote]

[/quote]

Kukas sinua sitten hyysää kun olet eläkkeellä? Yksinkö meinasit homehtua kotonasi kuoliaaksi? Et kai sinäkään noin tyhmä ole?

[/quote]

Rahalla tietsä saa, ilmeisesti palkkaan sitten hoitajan itselleni sellaisesta lapsesta joka on maailmaan hankittu ilman että on lapsilisät ollut kynnyskysymys... Et kai säkään noin tyhmä ole, että eläkeiässä et aijo varautua omilla varoillasi elämistäsi kustantamaan.

Vierailija
95/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enempi lapsia sitä enemmän hallitus leikkaa.

Vierailija
96/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Rahalla tietsä saa, ilmeisesti palkkaan sitten hoitajan itselleni sellaisesta lapsesta joka on maailmaan hankittu ilman että on lapsilisät ollut kynnyskysymys... Et kai säkään noin tyhmä ole, että eläkeiässä et aijo varautua omilla varoillasi elämistäsi kustantamaan.

[/quote]

Luuletko, että se rikkaan perheen mukula haluaa tulla sun vaippoja vaihtelemaan ja ulkoiluttamaan? Sillä on rahaa elellä isin rahoilla ilman, että tulee tuntemattomia vanhuksia hoitamaan. Yksin jäät!!!! Säälin sinua. Muista tämä keskustelu sitten yksin siellä kiikkustuolissasi :) Ja mieti oliko hyvä valinta :)

Vierailija
97/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:22"]

Mulla ei ole lapsia joten en välttämättä kaikkea ymmärrä. 

Yksi ajatus mulla kuitenkin on. Olen itse ollut toimeentulon asiakkaana, saanut asumislisää ja opintotukea kelalta, josta olen tietenkin todella kiitollinen. MUTTA. Se on ilmaista rahaa, oli se sitten 20 e tai 200 e kuukaudessa. Meillä on Suomessa asiat hyvin, kun meistä pidetään taloudellisesti huolta. Muualla maailmalla on ei näin joka paikassa ole - kouluun mennään jos on rahaa, on asunto jos on rahaa, syödään jos on rahaa. Se, että leikataan nyt vaikka näistä lapsilisistä, tuntuu aika merkityksettömältä. 

[/quote]Musta olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja näille alapeukuille. Eikö se olisi järkevää, että lapsia tehdään sitten kun niihin on varaa sen sijaan, että yhteiskunta maksaa niiden ylläpidon?

[/quote]

Itse alapeukutin siksi, koska puhut "ilmaisesta rahasta". En tiedä, oletko tietoinen, mutta Suomessa on järkyttävän korkea veroaste, joka perustellaan sillä, että voidaan ylläpitää hyvinvointivaltiota. Se ei suinkaan ole mitään ilmaista rahaa, vaan meidän maksamia veroja. Siinä vaiheessa, kun etuuksia jatkuvasti leikataan, voidaan kyseenalaistaa koko hyvinvointivaltio.

Olisi mielenkiintoista tietää, minne se raha menee. Veroja korotetaan sillä perusteella, että voidaan ylläpitää kattavaa tuki- ja palvelujärjestelmää, mutta samalla kuitenkin tukia ja palveluita leikataan. Jokin ei täsmää.

Eli pitäisi olla joko niin, että verotus on hyvin kevyt ja kukin käyttää rahansa, mihin lystää, tai verotus on ankara, mutta sille saa myös vastinetta.

Vierailija
98/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on edelleen hyvä maa asua. Kiva on käydä ulkomailla ja entistä enemmän arvostaa rakasta kotimaata. Kotimaani ompi Suomi,, Suomi armas synnyinmaa.....

Vierailija
100/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä eniten tarvitsee lapsilisää niin ne saa sossun luukulta puuttuvan osan. Kuinka kauan???