Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisistä säästetään. Nyt se on sitten kirjoitettu jo lehteen!

Vierailija
25.03.2014 |

Voi elämän kevät. Tekisi mieli avautua enemmän mutta en kehtaa.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti niin että kaikista lapsista sama summa, esim 100€. Ihan älytön systeemi, että ensimmäisestä lapsesta saa pienimmän summan...

Vierailija
22/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti nyt mielenosoitukset pystyyn.. ei tämmöistä voi hyväksyä. Ennemmin suomalaiset maksavat maahamuuttajille 3000 e kk+asunnot ,kuin suomalaisille lapsille joissa on suomen tulevaisuus!! Halooo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tästä on joku kansalaisaloite laitettu allekirjoitettavaksi?

Vierailija
24/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa ihan vapaasti muuttaa muualle, jos ei miellytä asua.

Ja ei tarvitse kovin kauas mennä, kun kohtaa vielä surkeammassa asemassa olevia ihmisiä.

Vierailija
25/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:09"]

Täältä saa ihan vapaasti muuttaa muualle, jos ei miellytä asua.

Ja ei tarvitse kovin kauas mennä, kun kohtaa vielä surkeammassa asemassa olevia ihmisiä.

[/quote]Vois muuttaa vaikka Saksaan. Siellä on asiat miljoona kertaa paremmin.

Vierailija
26/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpa, eiköhän tässä käy niin, että vähän iäkkäämmät, joilta lapset ovat jo työelämässä ei lisätä verorasitusta samalla tavalla kuin lapsiperheille. En ylläty ollenkaan, jos lapsiperheiden verotukseen puututtaisiin vieläkin enemmän.

Yksinäiset maksavat jo nyt taloutensa tuloihin nähden paljon vähemmän veroa kuin vähän ansaitseva ja keskituloa ansaitseva pariskunta. Tällä menolla varmaan laitetaan voimaan perheverotus, jossa vähemmän ansaitsevalle määrätään paremmin ansaitsevan veroprosentti.

Vierailija
27/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä peijakkaat ovat ennen edellisiä vaaleja lupailleet jotain parannuksia lapsiperheiden asemaan, niin nyt ne otetaan sitten korkojen kanssa takaisin.

Meillä on varaa suunnitella Guggenheimeja, kauhoa rahaa EU:n mustiin aukkoihin, rahoittaa avokätisesti valtakunnan alkoholistifilosofeja, mutta lapsia ei ole varaa tehdä.

Vierailija
28/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni valittaja äänesti Kokoomusta?

Tietenkin kokkarit leikkaa tukia, ettei niiden tarvitsisi maksaa niin paljon veroja. Tyhmä keskiluokka äänestää porvareita ja luulee sillä rikastuvansa.

Vierailija
29/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. Miettikää nyt sitten hyvät nuoret ja miksei vanhemmatkin parit, että ei kandee mukuloita vääntää maailmaan ihan tolkutonta määrää. Kolme on ihan tarpeeksi ja siinäkin ehkä yksi liikaa. Nii makaa kuin petaa. Ihanko oikeasti tässä maassa ei työssäkäyvät pysty elättämään lapsiaan ilman lapsilisää? Säästäähän ei voi ennen sitä perheen perustamista, eihän? Ja toki pitää vähintään kerran vuodessa päästä ulkomaille koko perheen kera? Lapsille täytyy ostaa uusinta uutta vaatetta, vaikka pieneksi jää ihan nanosekunnissa ja sitten taas uutta. Mä väitän, että keskivertoperheessä rahaa menee paljon turhaan. Ei tehdä ruokaa itse halvalla, vaan mätetään einestä naamariin, ku ei jakseta laittaa oikeeta ruokaa. 

Joka muksulla täytyy olla se sikamagee kännykkä/vaate/pelikone/pyörä/mönkijä/skootteri/mopoauto tai jokin muu, millä statusta nostaa. Siihen ne lapsilisät menee ja nyt itkette, kun ilmainen raha viedään pois. Lapsilisää ei kuuluisi myöntää edes niin tajuttoman pitkää aikaa kuin 17 vuotta. Ensimmäiset vuodet, ehkä sinne kouluikään asti on ok, mutta sitten pitää jo vanhempien nähdä kuinka paljon rahaa se muksu vie ja maksaa loput itse. Ja tässäkin voisi perheen yhteiset vuositulot vaikuttaa, että saakokaan sitä koko lapsilisää. Tommoset 60 000 e tienaavat ei todellakaan tarvitse lapsilisää.

Järjetön ajatuskin, että lapsen tekemisestä pitäisi maksaa jotain. 

Vierailija
30/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu! Lapsitehtailijat joutuvat ihan itse maksamaan murusen  pakonomaisen lisääntymisen vimmastaan.

Vierailija
31/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:11"]

Jos nämä peijakkaat ovat ennen edellisiä vaaleja lupailleet jotain parannuksia lapsiperheiden asemaan, niin nyt ne otetaan sitten korkojen kanssa takaisin.

Meillä on varaa suunnitella Guggenheimeja, kauhoa rahaa EU:n mustiin aukkoihin, rahoittaa avokätisesti valtakunnan alkoholistifilosofeja, mutta lapsia ei ole varaa tehdä.

[/quote]  Lapisa tehdään, jos heihin on varaa. Niin se on muuallakin maailmassa. Köyhät ja osattomat lisääntyvät eniten.

Vierailija
32/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeällistä, että kerskakulutuskauden jälkeen valtakunnan  poliittinen eliitti raapii ropoja kokoon lasten tileiltä. Ovat tuhlanneet valtion kassan itse vajeeseen, ja nyt sitten käydään heikoimmassa asemassa olevien kimppuun.

Vierailija
33/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia joten en välttämättä kaikkea ymmärrä. 

Yksi ajatus mulla kuitenkin on. Olen itse ollut toimeentulon asiakkaana, saanut asumislisää ja opintotukea kelalta, josta olen tietenkin todella kiitollinen. MUTTA. Se on ilmaista rahaa, oli se sitten 20 e tai 200 e kuukaudessa. Meillä on Suomessa asiat hyvin, kun meistä pidetään taloudellisesti huolta. Muualla maailmalla on ei näin joka paikassa ole - kouluun mennään jos on rahaa, on asunto jos on rahaa, syödään jos on rahaa. Se, että leikataan nyt vaikka näistä lapsilisistä, tuntuu aika merkityksettömältä. 

Vierailija
34/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:13"]

Tietenkin kokkarit leikkaa tukia, ettei niiden tarvitsisi maksaa niin paljon veroja. Tyhmä keskiluokka äänestää porvareita ja luulee sillä rikastuvansa.

[/quote] Kyllä! Moni luulee, että kokkareita äänestämällä he kuuluvat rahvaaseen. Ja kokkarit nauraa!

Vierailija
35/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä 12 eur /h ansaitseva kehui äänestäneensä kokkareita.

Vierailija
36/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:13"]

[/quote] Kyllä! Moni luulee, että kokkareita äänestämällä he kuuluvat rahvaaseen. Ja kokkarit nauraa!

[/quote]

Kaksi asiaa on varmaa: kuolema ja se, että kokoomusta en äänestä koskaan. Katainen petaa itselleen murskahäviötä seuraaviin vaaleihin. Eiköhän muut - epätietoisemmatkin- jo tokene, kun ovat kuunnelleet samat valheet muutamaan kertaan.

Vierailija
37/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:22"]

Yksi ajatus mulla kuitenkin on. Olen itse ollut toimeentulon asiakkaana, saanut asumislisää ja opintotukea kelalta, josta olen tietenkin todella kiitollinen. MUTTA. Se on ilmaista rahaa, oli se sitten 20 e tai 200 e kuukaudessa. Meillä on Suomessa asiat hyvin, kun meistä pidetään taloudellisesti huolta. Muualla maailmalla on ei näin joka paikassa ole - kouluun mennään jos on rahaa, on asunto jos on rahaa, syödään jos on rahaa. Se, että leikataan nyt vaikka näistä lapsilisistä, tuntuu aika merkityksettömältä. 

[/quote]Musta olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja näille alapeukuille. Eikö se olisi järkevää, että lapsia tehdään sitten kun niihin on varaa sen sijaan, että yhteiskunta maksaa niiden ylläpidon?

Vierailija
38/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ihan totta, että tyhmät ne lisääntyy kuin kanit pellolla. Oikein oksettaa nähdä näitä teinimäisiä aikuisia mammoja kärryjensä kanssa tupakkaa poltellen ja sitten valitetaan, kun kaikki on kallista. On viikonloppupulloa, tallinnan matkoja ja epämääräisiä sekavia kavereita. Lapsi itkee nälkäänsä ja kun tätä ei kestetä, niin eiköhän se väkivaltaisuus kumpua sieltä syvältä, vaikka niin on rakkaudella väännetty se mukula, kun siitä saa ilmasta rahaa. Ei tarvii etsiä töitä, ei opiskella ammattia, ei tarvitse sekuntiakaan miettiä, mistä rahaa tulee, kun senkun on haarat levällään jollekin baarikärpäselle, jonka kämpilleen saa pilkun jälkeen. 

Viinaan ja tupakkaan löytyy aina rahaa, se on kumma se. Kaverin vanhemmat joi lapsilisät, vaatteet aina kuluneita ja huonosti istuvia. Ei löytynyt rahaa suksiin, ehkä juuri ja juuri luistimiin. Eikä puhettakaan, että olisi voinut harrastaa jotain sellaista, missä oli kausimaksu! Lapsilisä pitäisi antaa käyttöseteleinä sellaiseen, mitä LAPSI tarvitsee, eikä aikuinen. Esim. vaatteet, ruoka, terveydenhuolto, liikuntatarvikkeet jne. Niin, että se luuseri vanhempi ei voi laittaa sitä rahaa viinaan ja tupakkaan tai vippivelkojen maksuun. Että eikun ryhtiliike vaan vanhemmat. Ja vanhemmuudesta haaveileville tämä olkoon pelote siitä, että ilmaisen rahan ajat alkaa olla loppumassa. Velvoitteita tulee ovista ja ikkunoista. 20 vuoden makaaminen perse homeessa on loppumassa. Vain idiootti ei huomaa, mitä on tapahtumassa. Elättäkää itsenne, vaikka sitten pulloja keräämällä, sekin kunniallisempaa kuin se kotona makaaminen ja märmättäminen, kun ei löydy mitään mielekästä...

Vierailija
39/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:22"]

[/quote]Musta olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja näille alapeukuille. Eikö se olisi järkevää, että lapsia tehdään sitten kun niihin on varaa sen sijaan, että yhteiskunta maksaa niiden ylläpidon?

[/quote]

Minusta se, että muualla on asiat huonommin, ei ole peruste hyväksyä omassa maassa tehtävät kansalaisten palvelujen heikentämiset. Siksi alapeukku minulta.

Vierailija
40/117 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:27"]

Meillä töissä 12 eur /h ansaitseva kehui äänestäneensä kokkareita.

[/quote]Tarkoiti vissiin jotain muuta sana kuin rahvas?

Ja tuostakin ideasta, että lapsia varten täytyy eka säästää rahaa olisi voinut kertoa jo 10 sitten! Ei voi yhtäkkiä kääntää näin. Totta ne lapset ois jääneet tekemättä jos ois tällasesta tiennyt.