Lapsilisistä säästetään. Nyt se on sitten kirjoitettu jo lehteen!
Voi elämän kevät. Tekisi mieli avautua enemmän mutta en kehtaa.
Kommentit (117)
Me ollaan tehty kaksi lasta siitä syystä,että ne meillä on vara elättää vaikka ilman lapsilisiä. Ollaan keskituloisia ja tuo lapsilisä menee kyllä ihan elämiseen,mutta taloutemme ei kaafu siihen vaikka se poistettaisiin kokonaa.
Tykkään lapsista todellanpaljon ja olisin mielellään halunnun paljon lapsia,mutta sitten olisi pitänyt olla myös paljon isommat tulot.
Juuri yksi tuttu valitti tuosta lapsilisä asiasta, kun aina vaan pienituloisilta lapsiperheiltä riistetään. Heillä on 10! lasta ja 11 tulossa. Molemmat vanhemmat kotona. Nainen raskaana ja hoitovapaalla jatkuvasti ja mies työttömänä ollut vähintään viimeiset 5v.
Tuo nainen myös jatkuvasti arvostelee äitejä jotka vievät pienet lapset hoitoon ja menevät töihin. On kuulemma oma valinta ja oikea valinta on hoitaa pienet lapset kotona.
Juu on varmaan hiton hyvä pukata niitä lapsia, mutta eipä vois sitäkään tehdä jos ei ne muut äidit tekis niitä töitä ja maksasi veroja.
Köyhät ja rupusakki vaan lisääntymään ja keskituloiset lapsentekolakkoon. Köyhillä ja osattomilla sitä onkin älliä kasvattaa uusia veronmaksajia. :(
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:22"]
Mulla ei ole lapsia joten en välttämättä kaikkea ymmärrä.
Yksi ajatus mulla kuitenkin on. Olen itse ollut toimeentulon asiakkaana, saanut asumislisää ja opintotukea kelalta, josta olen tietenkin todella kiitollinen. MUTTA. Se on ilmaista rahaa, oli se sitten 20 e tai 200 e kuukaudessa. Meillä on Suomessa asiat hyvin, kun meistä pidetään taloudellisesti huolta. Muualla maailmalla on ei näin joka paikassa ole - kouluun mennään jos on rahaa, on asunto jos on rahaa, syödään jos on rahaa. Se, että leikataan nyt vaikka näistä lapsilisistä, tuntuu aika merkityksettömältä.
[/quote]Musta olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja näille alapeukuille. Eikö se olisi järkevää, että lapsia tehdään sitten kun niihin on varaa sen sijaan, että yhteiskunta maksaa niiden ylläpidon?
[/quote]
Sovitaanko sitten vaikka niin, että sinä sossupummi et lisänny? Tiesit varmaan, että toimeentulotuesta ei mene veroja. Monien perheiden olisi taloudellisesti kannattavampaa heittäytyä yhteiskunnan eläteiksi, kuin vanhempien käydä töissä ja maksaa törkeitä veroja. Etenkin jos lapsilisät laitetaan verollisiksi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:31"]
Ja se on ihan totta, että tyhmät ne lisääntyy kuin kanit pellolla. Oikein oksettaa nähdä näitä teinimäisiä aikuisia mammoja kärryjensä kanssa tupakkaa poltellen ja sitten valitetaan, kun kaikki on kallista. On viikonloppupulloa, tallinnan matkoja ja epämääräisiä sekavia kavereita. Lapsi itkee nälkäänsä ja kun tätä ei kestetä, niin eiköhän se väkivaltaisuus kumpua sieltä syvältä, vaikka niin on rakkaudella väännetty se mukula, kun siitä saa ilmasta rahaa. Ei tarvii etsiä töitä, ei opiskella ammattia, ei tarvitse sekuntiakaan miettiä, mistä rahaa tulee, kun senkun on haarat levällään jollekin baarikärpäselle, jonka kämpilleen saa pilkun jälkeen.
Viinaan ja tupakkaan löytyy aina rahaa, se on kumma se. Kaverin vanhemmat joi lapsilisät, vaatteet aina kuluneita ja huonosti istuvia. Ei löytynyt rahaa suksiin, ehkä juuri ja juuri luistimiin. Eikä puhettakaan, että olisi voinut harrastaa jotain sellaista, missä oli kausimaksu! Lapsilisä pitäisi antaa käyttöseteleinä sellaiseen, mitä LAPSI tarvitsee, eikä aikuinen. Esim. vaatteet, ruoka, terveydenhuolto, liikuntatarvikkeet jne. Niin, että se luuseri vanhempi ei voi laittaa sitä rahaa viinaan ja tupakkaan tai vippivelkojen maksuun. Että eikun ryhtiliike vaan vanhemmat. Ja vanhemmuudesta haaveileville tämä olkoon pelote siitä, että ilmaisen rahan ajat alkaa olla loppumassa. Velvoitteita tulee ovista ja ikkunoista. 20 vuoden makaaminen perse homeessa on loppumassa. Vain idiootti ei huomaa, mitä on tapahtumassa. Elättäkää itsenne, vaikka sitten pulloja keräämällä, sekin kunniallisempaa kuin se kotona makaaminen ja märmättäminen, kun ei löydy mitään mielekästä...
[/quote]
Tämä onj silkkaa paskaa..yleistämistä joka ei todellisuudessa koske kuin huomattavan pientä osaa perheellisistä ihmisistä. Tolkutonta sontaa koko kirjoitus.
niin ja 39. suurinosahan vanhemmista on luusereita...jos nyt kuitenkin keskitytään ihan työssä käyviin kunnollisiin vanhempiin. Heillekin tuo lapsilisä tulee tarpeeseen, jos on pienet tulot.
On taas suuret ikäluokat pelanneet niin lahjakkaasti omaan pussiin. Kaikki työpaikat ja virat on täynnä jotain keski-iän paremmalla puolella olevia. Nostaa hyvää palkkaa eikä oo lapsia hoidettavana.
Aivan uskomatonta!! Kyllä rahaa syydetään kansanedustajien palkkoihin ( ei niille lapsilisän menetys merkkaa mitään kun tulot on nettona 6000/kk), kaikenmaailman pakolaisille (turha väittää etteivätkö saisi enempää kuin suomalaisetkaan) kreikkaan jne jne. Nuihin menee jo miljardeja niin sitten kiristetään LAPSILISÄSTÄ, siis mihin tämä maa on prkl menossa!?!
http://www.adressit.com/lapsiperheiden_puolesta_-_lapsilisat_verottomana
KÄYKÄÄ KIRJOTTAMASSA NIMENNE!!!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:22"]
Mulla ei ole lapsia joten en välttämättä kaikkea ymmärrä.
Yksi ajatus mulla kuitenkin on. Olen itse ollut toimeentulon asiakkaana, saanut asumislisää ja opintotukea kelalta, josta olen tietenkin todella kiitollinen. MUTTA. Se on ilmaista rahaa, oli se sitten 20 e tai 200 e kuukaudessa. Meillä on Suomessa asiat hyvin, kun meistä pidetään taloudellisesti huolta. Muualla maailmalla on ei näin joka paikassa ole - kouluun mennään jos on rahaa, on asunto jos on rahaa, syödään jos on rahaa. Se, että leikataan nyt vaikka näistä lapsilisistä, tuntuu aika merkityksettömältä.
[/quote]
Maksavatko ne siellä muualla tuloistaan myös 30-40% veroa? Niinpä. Suomessahan sinä saat sossusta rahaa koska me työssäkäyvät maksamme joka kuukausi veroja, moni jopa tuhansia euroja.
Ja meille nettomaksajille tuo lapsilisän leikkaus/poisto/mikä tuleekaan olemaan, ei ole merkityksetöntä.
Vai lapsilisät ilmaista rahaa... Huhuh
kyllä tuo pari sataa viedään meidän perheeltä moninkertaisena erilaisina veroina!
on autoveroa, koiraveroa, lahjaveroa, kiinteistöveroa, perintöveroa, arvonlisäveroa... Kohta varmaan paskantaminen pannaan verolle.
lottovoitto syntyä Suomeen? Juu varmaan on on jos on 7 oikein lappu kourassa ku tänne syntyy.
Oi miksi! MIKSI! Kukaan ei ole ehdottanut, että kansanedustajien palkoista vähennetään! Miksei! EI ne tarvii niin kovaa palkkaa. Ei tarviii.
Minua ei edes ärsytä se, että ME emme saa lapsilisää tai siis jos sitä pienennetään, vaikka olemme opiskelijoita.. Ärsyttää se, että taas otetaan kansalaisilta ja lapsiperheiltä pois, vaikka valtio edelleen jatkaa velkaantumista ja samaan aikaan tuhlataan rahaa ihan päämäärättömiin kohteisiin, joiden rinnalla lapsilisät ovat ihan pikkujuttu. Osallistuisin mielelläni talkoisiin, jos niissä olisi jotain oikeaa järkeä! Samoin kuin verotus; se on jo maailman kireimpiä, ei sitä voi enää nostaa. Jotain muuta täytyy keksiä.
Olen sinkku. Mietin mistä minulta voisi leikata. No ei mistään kun valtio ei anna mitään.
Voi herranjumala nyt taas. Jos lapsilisää leikataan ehkä viisi prosenttia niin jengi lopettaa täällä työt ja vetää itsensä kiikkuun. Eka ostellaan kalliita merkkihaalareita ja juodaan viinejä ja sitten itketään että rahat eivät riitä.
54 jatkaa: Ei auta säästää mitään tällaisista, jos valtio ei laita rahahanoja kiinni vaan jatkaa velkaantumista! Lakkautetaan kehitysapu ja ulkomaalaisten tutkinto-opiskelijoiden ilmainen koulutus nyt ensiksi muutamaksi vuodeksi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:39"]
On taas suuret ikäluokat pelanneet niin lahjakkaasti omaan pussiin. Kaikki työpaikat ja virat on täynnä jotain keski-iän paremmalla puolella olevia. Nostaa hyvää palkkaa eikä oo lapsia hoidettavana.
[/quote]
Tätä muuten yritin kirjoittaa johonkin toiseen ketjuun! :)
Ja julkinen sektori (veroviranomainen) jatkaa kasvamistaan - ensin maksetaan tuloveroa, joista maksetaan lapsilisät, joista kannetaan veroa...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:54"]
Voi herranjumala nyt taas. Jos lapsilisää leikataan ehkä viisi prosenttia niin jengi lopettaa täällä työt ja vetää itsensä kiikkuun. Eka ostellaan kalliita merkkihaalareita ja juodaan viinejä ja sitten itketään että rahat eivät riitä.
[/quote]Juttu onkin siinä, että Suomessa pitäisi olla vaan surkeeta, heittää tuhkaa päälle koko ajan. EI mitään ylimääräistä kivaa saisi kansalaisilla olla. Ei ees sitä vitun viiniä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:51"]Oi miksi! MIKSI! Kukaan ei ole ehdottanut, että kansanedustajien palkoista vähennetään! Miksei! EI ne tarvii niin kovaa palkkaa. Ei tarviii.
[/quote]Kansanedustajien palkkojen pudottaminen tonnilla säästää pari milliä. Sillä hoidetaan pari teho-osaston potilasta vuodessa. Älä ole typerä, ei tässä napeilla pelata.
Juu en äänestä kokoomusta en persuja, en äänestä ensi vaaleissa ketään! Ehkä keskustaa.