Voisiko joku selittää yksinkertaisesti, mitä eroa on apostolilla ja opetuslapsella?
Kommentit (11)
Apostolit ovat Jeesuksen silminnäkijätodistajia ja opetuslapset Jeesuksen todistajia.
Opetuslapsi on oppilas, apostoli on opin levittäjä, saarnaaja, lähettiläs ,muutenkin kuin kristillisessä yhteydessä.
Jos et ole kristitty älä mieti näitä asioita turhaan . Mieti sitä omaa uskontoasi . ( Opetuslapset oli Jeesus Messiaan läheisiä , apostoli on tehtävään lähetetty ja oppilas ei ole muuta kuin opiskelija ) .
onko apostoli postolin vastakohta?
Älä mieti turhia kirjoitti:
Jos et ole kristitty älä mieti näitä asioita turhaan . Mieti sitä omaa uskontoasi . ( Opetuslapset oli Jeesus Messiaan läheisiä , apostoli on tehtävään lähetetty ja oppilas ei ole muuta kuin opiskelija ) .
Anteeksi, en tajunnut ettei saa kiinnostaa, jos ei kuulu porukoihin :(
AP
Apostolit ovat Jeesuksen itsensä valitsemat 12 opetuslasta. Ihan mielenkiintoinen teologinen pointti kyllä, että ovatko Jeesuksen muut seuraajat sitten opetuslapsia vai eivät. Jossain päin evankeliumeja Jesse kun aika ankaraan sävyyn tuumaa esim. että joka ei hylkää koko sukuaan ja perhettään ei voi olla hänen opetuslapsensa (korjatkoon hän joka muistaa paremmin). Tätä ohjetta ei ole koskaan noudatettu ainakaan maallikkojen keskuudessa, vaan aivan päin vastoin.
Ei kaikkea tarvi tajuta . Riittää kun uskoo . Ostat study Bible .
Vierailija kirjoitti:
Apostolit ovat Jeesuksen itsensä valitsemat 12 opetuslasta. Ihan mielenkiintoinen teologinen pointti kyllä, että ovatko Jeesuksen muut seuraajat sitten opetuslapsia vai eivät. Jossain päin evankeliumeja Jesse kun aika ankaraan sävyyn tuumaa esim. että joka ei hylkää koko sukuaan ja perhettään ei voi olla hänen opetuslapsensa (korjatkoon hän joka muistaa paremmin). Tätä ohjetta ei ole koskaan noudatettu ainakaan maallikkojen keskuudessa, vaan aivan päin vastoin.
Tuon kohdan pointti oli se, että pitää rakastaa enemmän Jeesusta ja Jumalan käskyjä kuin sitä maallista perhettään ja sukuaan. Useinhan se oma lähipiiri saattaa kääntyä sitä uskoontullutta vastaan, pitää hulluna ja yrittää käännyttää takaisin "normaaliksi".
"Ihmisen vihamiehet tulevat olemaan oman talon väkeä.
Joka rakastaa isäänsä tai äitiään enemmän kuin minua, ei ole minulle kelvollinen, ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtään enemmän kuin minua, ei ole minulle kelvollinen.
Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, ei ole minulle kelvollinen. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen, ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.”
Matteus 10:36-39
Holy buble kirjoitti:
Ei kaikkea tarvi tajuta . Riittää kun uskoo . Ostat study Bible .
Miksi ei saisi haluta, että tajuaisi itse?
Esim Paavali oli apostoli mutta ei opetuslapsi.
Opetuslapset olivat ne 12 henkilöä, heitä tosin kutsutaan myös apistoleiksi, tosin apostoleja oli muitakin. Eli apostoli on laajempi käsite.