Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimolle vaivaa kertausharjoituksista

Mmies
21.11.2020 |

Olen lähdössä viikon mittaisiin kertausharjoituksiin parin viikon kulutta. Vaimo avautuu epäsuorasti lähes joka päivä siitä kuinka hankalaksi menee lasten hoito sillä välin. Tänään valitteli myös ettei ole mitään järkeä mennä räntäsateessa sinne telttailemaan.
Kokonaan häneltä tuntuu unohtuvan se että että minä sinne olen menossa käskettynä, joten eipä paljon ole vaihtoehtoja. Myös koronan osalta muistanut avautua.
Puolustusvoimilta kieltämättä älytön veto järjestää korona-aikana reservin kertusharjoituksia, johon kerääntyy porukkaa eri puolilta Suomea.
Änrsyttää kuitenkin tämä avautuminen minulle tilanteesta, johon en voi vaikuttaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit hallituksessa haluaa miehet hoitamaan lapsia ja samalla kertausharjoituksiin ja inttiin. Tasa-arvon asialla nämä eivät ainakaan ole. Muualla lännessä ollaan Natossa ja orjuus miehiltä on lakkautettu.

Vierailija
22/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia minäminäminä - naisia sitä onkin. En jaksaisi kuunnella tuollaista inisijää tai ainakin ärsyyntyneenä olisin reissussa vielä toisen viikon lisää hotellissa lepäilemässä.

Sano sille suoraan ainakin, että rouva on hyvä ja menee puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän joitain naisia vaivaa? Exä oli aivan hulluna kun kuuli että työkavereidensa miehet eivät saa vastaavaa määrää kertausharjoituksia. Kaikki eivät kuulu kertautettavien joukkoon. Siihen on monia syitä. Niitä ei tule kertoa edes kotona.

Vierailija
24/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia minäminäminä - naisia sitä onkin. En jaksaisi kuunnella tuollaista inisijää tai ainakin ärsyyntyneenä olisin reissussa vielä toisen viikon lisää hotellissa lepäilemässä.

Sano sille suoraan ainakin, että rouva on hyvä ja menee puolesta.

Feminismin aiheuttamaa tämä rutina.

25/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulet takaisin, niin hemmoittele vaimoa, vie ulos syömään, hierontaan, kasvohoitoon...

Ja päinvastoin.Vaimo voi myöskin hellitellä hyvillä päivällisillä. Eihän mies mitään pahaa tee!

Vierailija
26/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertausharjoitukset on täysin vapaaehtoisia. Milloin vain voi siirtyä siviilimieheksi.

Vierailija
27/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertausharjoitukset on täysin vapaaehtoisia. Milloin vain voi siirtyä siviilimieheksi.

Hyvin voidaan myös kaikki lyödä lössiksi ihan koko elämämme ja heittäytyä työttömäksi, kyllähän ne toiset sitten meidät elättää vai mitä?

Vierailija
28/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin narisin mun miehelle kun se meni kertaamaan. Koska sitten täytyy kaikki jutut tehdä hankalammin (jo yh:t tekee aina).

Kyllä mä silti sen ymmärsin että sinne on mentävä. Ja sen ettei mieskään menisi jos ei olisi pakko. Mutta saa se silti ärsyttää.

Plus jos mä joudun kuuntelemaan valitusta siitä että mies menee telttailemaan viikoksi, niin kai mä saan valittaa siitä että sen pakollisen telttaretken ajan kaikki kaatuu mulle. Varsinkin kun ei mulla ole mitään pakollisia viikon pakoja arjesta.

Onneksi voidaan miehen kanssa yhdessä haukkua kertausten kaltaiset älyttömyyden, vaikka molemmilla on siihen näkökulma.

Vierailija
29/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaukset parhautta, mukava katko duuneihin . Ulkoilua yms.

Onneksi pääsen joka vuosi,parikin kertaa .

Eine mitään normi nysväriä sinne halua yhtä kertaa enempää.

Vierailija
30/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vapaaehtoiset kertaukset missä käydään pari kertaa vuodessa ei ole mitään oikeisiin kertausharjoituksiin verrattuna. Että turhaan lesoilet siellä niillä makkaranpaistoleireilläsi.

Vierailija
31/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertauksiin ei ole pakko mennä kun osaa olla tarpeeksi tiukkana. Kirjaavat ylös "ei halua kertauksiin", eivät kutsu enää ja hankkivat jonkun joka haluaa.

Ai mistäkö tiedän? 9 vuotta sitten sanoin "ei" eikä mitään jälkiseuraamuksia. Tuon jälkeen olen hakennut kaksi passia,kaksi henkilökorttia ja kaksi aseen hallussapitolupaa, kaikki myönnetty.

Vierailija
32/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voidaan myös kaikki lyödä lössiksi ihan koko elämämme ja heittäytyä työttömäksi, kyllähän ne toiset sitten meidät elättää vai mitä?

On aivan eri asia hoitaa duuninsa ja saada siitä asiallinen korvaus, kuin lähteä itseänsä typerämpien palloteltavaksi ja rämpimään metsään porukalla, jonka kanssa ei halua olla missään tekemisissä.

Vierailija
33/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin narisin mun miehelle kun se meni kertaamaan. Koska sitten täytyy kaikki jutut tehdä hankalammin (jo yh:t tekee aina).

Kyllä mä silti sen ymmärsin että sinne on mentävä. Ja sen ettei mieskään menisi jos ei olisi pakko. Mutta saa se silti ärsyttää.

Plus jos mä joudun kuuntelemaan valitusta siitä että mies menee telttailemaan viikoksi, niin kai mä saan valittaa siitä että sen pakollisen telttaretken ajan kaikki kaatuu mulle. Varsinkin kun ei mulla ole mitään pakollisia viikon pakoja arjesta.

Onneksi voidaan miehen kanssa yhdessä haukkua kertausten kaltaiset älyttömyyden, vaikka molemmilla on siihen näkökulma.

Ei sinne ole pakko mennä. 

Vierailija
34/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon pomolle muutaman kerran vuodessa "tarttis muutaman päivän rautupilkille/Lapin vaellukselle/peurakytikselle/wotevö" ja ainoa kysymys on "joko taas? Ja plakkarissa on tunnit".

Sitten oteaan katkoa ihan itse ja mennään sinne minne mieli halajaa - aika avutonta touhua jos tarvitaan valtio järkkäämään ulkoilma-aktiviteetit.

Vierailija
35/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertauksiin ei ole pakko mennä kun osaa olla tarpeeksi tiukkana. Kirjaavat ylös "ei halua kertauksiin", eivät kutsu enää ja hankkivat jonkun joka haluaa.

Ai mistäkö tiedän? 9 vuotta sitten sanoin "ei" eikä mitään jälkiseuraamuksia. Tuon jälkeen olen hakennut kaksi passia,kaksi henkilökorttia ja kaksi aseen hallussapitolupaa, kaikki myönnetty.

2014 muutti tilanteen. Siitä alkaen ei ole enää onnistunut kertauksista luistaminen edes oikeasta syystä. Ovat todella tiukkoja nykyisin.

Vierailija
36/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan vaimot ja lapset seurasivat sotajoukkoa sen retkillä.  Armeijoita seurasi usein yhtä suuri karavaani sekalaista seurakuntaa.

Eikö tuota perinnettä voitaisi tällaisia tapauksia varten elvyttää ja sallia perheen mukaan ottaminen kertausharjoituksiin? Nehän ovat tavallaan sotaretkiä rauhan oloissa.

Vierailija
37/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2014 muutti tilanteen. Siitä alkaen ei ole enää onnistunut kertauksista luistaminen edes oikeasta syystä. Ovat todella tiukkoja nykyisin.

Tjaa, jos en erehdy niin juuri viime syksynä eräs nuorempi kollega jätti väliin kertaukset - "viitsi sinne viestivaunuun käkkimään kirjaamaan exceliin yhteystarkistuksia/havaintoja kun on oikeastikin tekemistä duunissa".

WTF? Oikeasti, dippainssi kirjaamassa exceliin jotain huuhaata kun joku kapiukko ei keksi parempaakaan hommaa?

Vierailija
38/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mies, ikää 49, oli viime syksynä kertausharjoituksissa ja nyt piti alkaa uusi sarja: viikonloppu kuussa koko kevään ajan. Mies on innokas ja maanpuolustushenkinen, mutta selvisi, että harjoitus oli vanhan kertausta, ei uutta. Joku virkailija hänelle sitten sanoikin, että kukaan ei katso pahalla, jos ei suostu.

Eli ei tosiaan ole pakollista.

Vierailija
39/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kehuna, ilmeiseti osallistut arkeen ihan kiitettävästi.

Vierailija
40/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin syksyllä että lähden poikien kanssa pitkälle mökkiviikonlopulle. Vaimo kielsi koska ei selviä lastenhoidosta. Ja meidän lapset ovat iältään 6v, 11v ja 15v.

Varmaan pakko ottaa ero ennenkuin pääsee mökkireissulle kun varmaan lastenhoito ei onnistu vielä silloinkaan kun kuopus on teini-ikäinen ja isommat lapset aikuisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan