Vaimolle vaivaa kertausharjoituksista
Olen lähdössä viikon mittaisiin kertausharjoituksiin parin viikon kulutta. Vaimo avautuu epäsuorasti lähes joka päivä siitä kuinka hankalaksi menee lasten hoito sillä välin. Tänään valitteli myös ettei ole mitään järkeä mennä räntäsateessa sinne telttailemaan.
Kokonaan häneltä tuntuu unohtuvan se että että minä sinne olen menossa käskettynä, joten eipä paljon ole vaihtoehtoja. Myös koronan osalta muistanut avautua.
Puolustusvoimilta kieltämättä älytön veto järjestää korona-aikana reservin kertusharjoituksia, johon kerääntyy porukkaa eri puolilta Suomea.
Änrsyttää kuitenkin tämä avautuminen minulle tilanteesta, johon en voi vaikuttaa.
Kommentit (40)
Kun tulet takaisin, niin hemmoittele vaimoa, vie ulos syömään, hierontaan, kasvohoitoon...
Sanoppa sille että se on vain kertausharjoitus joka ei kestä kauaa. Toisille se on työtä ja on vuodesta 70-80 yötä sotaharjotuksessa...
Nimimerkillä kapteenin vaimo ja 5 pienen lapsen äiti...
Mun mies sanoi vasta eron kynnyksellä, että valittamiseni ärsyttää.
En siis varsinaisesti valittanut, vaan tapani puhua oli juuri tuollainen "mitä järkeä näissä x lapuissa on, hirveä keli, ihan älytön varausmaksu, surkeat ehdot, kauhea homma" jne.
Sano hänelle, itselleni tuo oli vaan pohdintaa; toiselle hirveää narinaa ja negaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulet takaisin, niin hemmoittele vaimoa, vie ulos syömään, hierontaan, kasvohoitoon...
Olisihan tuo tietysti vähintäänkin kohtuullista kun on itse ensin herkutellut viikon ulkona, ja nukkunut ruususen unta futonilla kaminan helliessä jalkopäätä, kasvomaalit naamalla.
Ap
Olisiko hänelle apua sukulaisista lasten kanssa tai kummit. Yleensä mummot hyysäävät innolla.
Nyt kysyttäisiin kyllä vaimoltakin hiukan lotta svärd henkeä, kansakunnan kohtalon hetkillä.
Tämän vuoksi otan vaimon vain maineikkaista rahasuvuista.
He ovat tottuneet siihen, että suvun miesten pitää hoitaa velvollisuutensa, koska kaikki miehet ovat olleet reservin upseereita ja isoisä jopa everstinä jatkosodassa.
Ei niihin ole pakko mennä, ilmoittaa tiukasti että on parempaakin tekemistä.
Kahdeksan vuotta sitten tein tuon, eipä ole koira perään haukkunut edes silloin kun hain metsästysasetta varten lupaa (ja yhden passin).
Enkä usko että vastedeskään enää tarvitsee odotella kutsuja eli homma hoidettu pois aiheuttamasta ärsyyntymispotutuksia tulevaisuudessa.
Päiväkoti hoitaa sun lapset eikö niin ja koulu . Sekä isovanhemmat . Se on ihan kenen maata puolustaa mutta joka maassa on armeija ja joka maassa miehet joutuu sotaan oli missä tahansa . ( Ottaen huomioon että ihmiset retkeilee luonnossa teltoilla suksilla retkikeitin ruualla viikkoja eikä valita tai harrastaa avanto uintia joka viikko ).
Päiväkoti hoitaa . Koulu hoitaa . Hoitakaa te nyt edes puolustusta .
Tää on varmaan maapallon paras vitsi ikinä . Viikon . Vaimo ja lapset. Viikon. 7 päivää. Vaimo ei pärjää. Kun sota alkaa tää kertoo vaimo kärsii selvästi en voi lähteä sotaan pitää hoitaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan vuotta sitten tein tuon, eipä ole koira perään haukkunut edes silloin kun hain metsästysasetta varten lupaa (ja yhden passin).
Enkä usko että vastedeskään enää tarvitsee odotella kutsuja eli homma hoidettu pois aiheuttamasta ärsyyntymispotutuksia tulevaisuudessa.
Juuri näin. Eli jos ap olet mies, etkä lammas, ilmoitat vaan ettet voi osallistua. Luultavasti et kuitenkaan tee näin, vaan itseasiassa haluat osallistua jostain syystä kertausharjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa sille että se on vain kertausharjoitus joka ei kestä kauaa. Toisille se on työtä ja on vuodesta 70-80 yötä sotaharjotuksessa...
Nimimerkillä kapteenin vaimo ja 5 pienen lapsen äiti...
No tee vielä pari lasta lisää, ja muutama lemmikki kans pakko ottaa 5 koiran ja 6 kissan ja 9 marsun lisäksi,koska ne on ihanii,
Joko otitte samis-tatskat?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia lapsellisesta kiukuttelusta asiaan mihin ei voi vaikuttaa pitää antaa palkinto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Eli jos ap olet mies, etkä lammas, ilmoitat vaan ettet voi osallistua. Luultavasti et kuitenkaan tee näin, vaan itseasiassa haluat osallistua jostain syystä kertausharjoituksiin.
Lampaan siittä tekee juuri tuo että "en voi tulla kun vaimolla olisi vähän hankalaa sen viikon ajan" se on joka miehen velvollisuus puolustaa tätä maata halusi naiset sitä tai ei
Hoida lapsia se viikko yksin etukäteen niin vaimo saa levätä. Pääset itse lomalle sitten viikoksi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vai pitäisi tuollaista rutisijaa vielä hemmotella?
Sano sille, että hankalampaa olisi, jos menisit sen sijaan vankilaan.