Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri kettuilee kun ajelen kohta 20 vuotta vanhalla autolla, hänellä on aina uusi auto itsellään

Vierailija
21.11.2020 |

Miksei jotkut tajua että minulle ei ole mitään merkitystä auton vuosimallilla. En ole halukas maksamaan autosta yhtään enempää kuin on ihan pakko.
En edes kiinnitä huomiota ihmisten autoihin. Minulle menee läpi kaikki. Tiedän että kaverilla on taas uusi vuosimalliauto, koska pitää siitä meteliä itse.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä edes maksa rahoitusta kokonaan koska viimeinen maksuerä on luokkaa 5000-15000€ eli auto on vaihdettava uuteen muutaman vuoden välein. Idiooottien ylivarojensa elävien kikkailua.

Vierailija
22/43 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on 17 vuotta vanha auto, ja uskallan väittää, että on varmaan esimerkiksi kolaritilanteessa parempi kuin moni tämän vuoden malli. En ymmärrä ollenkaan rahan käyttämistä uusiin autoihin. Hukkarahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaveriporukan suurin varallisuus ja vanhimmat autot.

Jossain vaiheessa kyllästyin mökkiviikonloouissa ym kuuntelemaan jatkuvia puheita autoista ja millainen minunkin kuuluisi ostaa eikä ajaa millään vanhalla Volvolla.

Tyypit ostaa aina uuden auton ja maksaa velkaa ja kun se on maksettu, niin taas vaihdetaan.

Minä ajan vanhalla niin kauan kuin menee paaliin.

Vanhat volvot ovat laadukkaimpia autoja mitä tiedän. Vievät voiton uusistakin volvoista.

Vierailija
24/43 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että yksi kansanedustajakin ajaa 20 vuotta vanhalla autolla..

Niin ajaa eräs persumies..

Vierailija
25/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan sama mutta melkein.

Itse ajan Nissanilla (suht uusi kuitenkin, vm. 2015). Kaverit isoilla saksalaisilla, hintaluokkaa 40-50 te.

Sitä vittuilun määrää saunailloissa. Riisikuppi. Datsun.

Olen sanonut, etten ikinä tule laittamaan autoon yli 15 te. Ei siitä, ettenkö pystyisi, mutta ei vaan kiinnosta laittaa rahoja autoon. Mulle ihan sama minkä merkkinen auto on kunhan ei joku Mosse, koska käytän autoa kaupassa ja töissäkäyntiin.

Eivät tajua. Alkavat vaan vaahdota jostain alaväännöstä ja nahkapenkeistä ym.

Vierailija
26/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille uusi auto on joku turvallisuuskysymys. Minunkin kaveri aina oikein ”pelkää” kyydissäni, kun auto on niin heppoinen ja vanha..

Katsastettu on ollut aina, eikä mitään ongelmia ole ikinä ollut muuten kuin tämän yhden kaverin pään sisällä.

Hahhaa! Nämä samat tyypit kun saavat lapsia, ovat suorastaan hysteerisiä, ellei ole uutta ja ”turvallista” autoa alla.

Olen sivusta seurannut miehen veljen vaimoa, jonka kultamussukoita ei saa isovanhemmat kuljettaa minnekkään koska 2000 luvun corolla tappaa ne heti.

Vierailija
27/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaveriporukan suurin varallisuus ja vanhimmat autot.

Jossain vaiheessa kyllästyin mökkiviikonloouissa ym kuuntelemaan jatkuvia puheita autoista ja millainen minunkin kuuluisi ostaa eikä ajaa millään vanhalla Volvolla.

Tyypit ostaa aina uuden auton ja maksaa velkaa ja kun se on maksettu, niin taas vaihdetaan.

Minä ajan vanhalla niin kauan kuin menee paaliin.

Vanhat volvot ovat laadukkaimpia autoja mitä tiedän. Vievät voiton uusistakin volvoista.

Minulla on 28 vuotta vanha Volvo 940 jokapäiväisessä käytössä, kilometrejä mittarissa vähän alle puoli miljoonaa. Olen ajatellut, että ostan paremman auton heti, kun sellainen ensin tehdään. Tätä autoa ei ole vielä tarvinnut edes hitsata, sillä saa lämmintä ja mukavaa kyytiä eikä jokaista naarmua tarvitse itkeä, eikä pieni risu siihen naarmua edes tee, korjauskustannukset vuosittain ehkä 200-300 euroa. Bensaa toki palaa, mutta eipä enää alene auton arvo. Taidan viedä sen mukanani hautaan.

Vierailija
28/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan järkevää käyttää vanha loppuun, noin niinkun luonnonvararesursseja ajatellen.

Vierailija
29/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä ihmettelet, kuinka sinä olet parinmuodostamisasioissa se jälkeenjäänyt?

Jos olet mies, niin luulisi sinun tajuavan kuinka naiset ei katso 20 vuotta vanhaa homekoslaasi saavutuksena, vaan seurauksena. Olet laiska, mitäänsaamaton ja se näkyy autossasi.

Vierailija
30/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdat vaan, että hehe, mihin kukakin rahansa haluaa laittaa.

Se siitä. Miksi ottaa nokkiinsa jos omasta mielestä vanha auto on paras valinta.

Vierailija
31/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan Nissanilla (suht uusi kuitenkin, vm. 2015). Kaverit isoilla saksalaisilla, hintaluokkaa 40-50 te.

Olen sanonut, etten ikinä tule laittamaan autoon yli 15 te. Ei siitä, ettenkö pystyisi, mutta ei vaan kiinnosta laittaa rahoja autoon. Mulle ihan sama minkä merkkinen auto on kunhan ei joku Mosse, koska käytän autoa kaupassa ja töissäkäyntiin.

Minä ajan isoa saksalaista ja aika paljon saisi tapahtua, että vaihtaisin Nissaniin.

Mutta kaikki tavallaan.

Vierailija
32/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin autosta €300 ja ostin osia €200, neljäs vuosi menossa ja aina laakista katsastettu.

Rahaa ei ole autoon pahemmin tuhlattu, mutta liikkuu ihan hyvin ja näyttää ihan nykyautolta.

Nauraa joka nauraa, yleensä ne naurajat ajavat velkaista autoa ja ovat pelkkiä esittäjiä,

siis tyhmiä.

Vierailija
33/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi auto on maailman huonoin sijoitus, itselläkin olisi varaa, ja mies painostaa, mutta en vaihda. Jos se kaveri vielä kettuilee, niin sano että vaan köyhät pröystäilee autoilla.

Sen verran pakko kommentoida että harva köyhä autolla pröystäilee.

Jos itsellä olisi varaa niin todellakin ostaisin kunnon auton. Hyvällä autolla on ilo ajaa.

Vierailija
34/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin vain että lasketaan kulut vuoden ajalta, mukaalukien arvonalenema. Ja sen jälkeen nauraisin räkäisesti sille uuden auton omistajalle.

Vierailija
35/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v vanha Honda, eipä ole tarvetta vaihtaa kun toimii vuodesta toiseen kuin ajatus.

M38

Vierailija
36/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan isoa saksalaista ja aika paljon saisi tapahtua, että vaihtaisin Nissaniin.

Mutta kaikki tavallaan.

Aika paljon saisi tapahtua, että vaihtaisin epäluotettavaan saksanseisojaan.

Vierailija
37/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä naureskelen aina näille kalliita saksalaisia omistaville kun kahvipöydässä taas kerrotaan miten on milloin mitäkin taas mennyt rikki ja korjaamolasku on vähintään 2000e. Sitten vielä pitävät näitä jonakin "laatuautoina"

M38

Vierailija
38/43 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotta vanha Toyo Landcruiseri, mittarissa 360 000 kilsaa.

Voisin tälläkin hetkellä käydä kuittaamassa käteisellä vastaavan uuden (ok, pitäisi lunastaa 90% likvideistä sijoituksista), tai sitten säästäisin pari vuotta ja ostaisin käteisellä. Mutta miksi tekisin sen kun kärry on vasta puolimatkassa? Minulle auto on kulkuväline, jonka ostan käyttötarkoituksen mukaan (ns aktiivimetsästäjä/kalastaja/Lapin-vaeltaja) enkä sen mukaan mikä olisi muodikasta/coolia/kateelliseksi saavaa.

Vierailija
39/43 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 20vuotias auto ja syynä on se että minulla ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa uutta nykyaikaista autoa, ei edes osamaksulla. Käyn kyllä töissä.

Vierailija
40/43 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa! Kai teille kelpaa ne hikiset bemarimiehetkin sitten? Ettei tartte audimiehen perään heti itkeä?

Sama asia bemarimies ja audimies.

Ihminen, joka rakentaa identiteettinsä auton varaan.

Ei sillä, etteikö saisi omistaa noita, mutta itsensä määrittely auton kautta on keskenkasvuista.