Hävettääkö ajaa Skoda Octavialla?
Ollaan harkittu vm -07 Octavian hankintaa, kehtaako sillä liikkua?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:37"]
Ei kehtaa, osta samalla sahalla SEAT saat paremman auton.
[/quote]
Vaihda vain SAHA Shittiin, kelpaako myös oravannahat maksuvälineenä?
Meidän perheessä kaksi "skeidaa" ja rakastan niitä! Skoda on Taavi tavallisen tavallinen auto! Sillä pääsee paikasta a paikkaan b ja varsin mukavasti (meillä toisessa tomaatti ja tdi). Musta lasten itsetunnon rakentuminen automerkin perusteella on huvittavaa! Mun mielestä on ihanaa vetää köyhän roolia asua vanhassa hirsitalossa kun muilla on lecalinnat jne. Ei hävetä yhtään! Pahinta on esittää jotain muuta kun on ja pitää kulisseja velkarahalla pystyssä t.velaton ja huoleton Taavi tavallinen
Ihanaa kun lapset ovat jo opiskelijoita ja omillaan, eikä meidän automerkillä ja vuosimallilla ole enää väliä, he kun tuskin muistavat, millä autolla me ajellaan.
Tuttavaperheen rouva on tarkka siitä, millaisen vaikutuksen he tekevät ympäristöön. Ajellaan hienoilla uusilla citymaastureilla, asutaan komeasti ja käydään ulkomailla usein. Kerran humalapäissään hän mulle avautui, kuinka tiukkaa heillä on velkojen kanssa.
Voi meitä ihmisiä ja näyttämisen tarvetta ja kuinka lapsiimmekin se tartutetaan.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:49"]
Mun mielestä on ihanaa vetää köyhän roolia asua vanhassa hirsitalossa kun muilla on lecalinnat jne. Ei hävetä yhtään! Pahinta on esittää jotain muuta kun on ja pitää kulisseja velkarahalla pystyssä t.velaton ja huoleton Taavi tavallinen
[/quote]
Kuulostaa siltä, että Skoda on masokistin auto. Eli vaikka rahaa on kuin roskaa, pitää kärsiä niin asunnossa kuin autossakin.
Ei hävettäisi yhtään. Ajelen nyt antiikinaikaisella Nissanilla, enkä ole älynnyt hävetä sitäkään. Se sentään käynnistyy pakkasella ja kulkee lumihangessakin, toisin kuin naapurin uudehko bemari...
No pitäähän sen nyt vähintään Audi olla ettei lapsia kiusattaisi. No hei haloo! Skoda on oikein hyvä auto, älä mieti niin paljon sitä mitä muut ajattelevat, se ei tee ihmiselle hyvää.
Skoda Octavia on varsin hyvä keskibudjetin perheauto. Itse ajaisin mielelläni sellaisella.
Kokemusta on Skoda Fabiasta, jonka omistin 6 vuotta. Näinä vuosina ei tarvittua määräaikashuollot pois lukien muita huoltoja. Huoltoystävällisin ja edullisin auto, mikä minulle on tähän päivään mennessä ollut.
Mielummin omalla skodalla kun velka volvolla
No, on ollut muutama Volvo, Saab, Wolksvagen ja Skoda. Uusi auto tulee olemaan Skoda! Ehdottomasti Skoda Octavia ja miksikö? Kestävä, pystyvä, laadukas, sopiva koko kaupunkiajoon sekä maantielle.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:43"]
Enemmän mua hävettää ajaa Audilla joka on sama auto mutta tyhmät maksaa siitä vaan liika
[/quote]
Ai nyt skodat on jo sama auto kun Audi ennen skodakuskit sano, että sama auto, kun Volkswagen. Seuraavaksi varmaan Porsche, kun sekin kuuluu samaan konserniin. Katsopas Audia ulkoa ja mene sen sisälle ja aja sillä, niin huomaat ettei sillä ole mitään tekemistä Skodan kanssa. Huvittavaa nämä Skodakuskien tarpeet puolustella autonsa hankintaa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:34"]
Mua ei hävetä ajaa edes -99 ooppelilla.
[/quote]
Saab oli 99 malli, ei Opel 99 mallia ole edes olemassa. Eli sinä ajat saabilla, mutta luulet ajavasi opelilla, ei ihme ettei hävetä.
[/quote]
No tarkennetaan...
Ei hävetä ajaa vuoden -99 Opel Vectralla. Eteenpäin pääsee ja taaksekinpäin. En vaihda kun ei ole alleni hajonnut. Se mitä musta ajatellaan, on minulle yhdentekevää.
Voi ei, en ole ymmärtänyt hävetä. Eikä lapsia ole kiusattu Skodan takia. Ajellaan myös 1995 vuoden Corollalla, eikä ole sitäkään ymmärretty hävetä. Kunnossa molemmat ovat, koskaan ei ole tielle jättäneet, toisin kuin VW, joka jätti useamman kerran.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:26"]
Ollaan harkittu vm -07 Octavian hankintaa, kehtaako sillä liikkua?
[/quote]
07? Jaa. Itse olen valinnut ison Volvon, siihen tyytyväinen. En koskisi Skodaan, ellei rahatilanteeni heikkenisi todella merkittävästi, ja silloinkaan en noin vanhaan (mieluummin pienempään kuin vanhaan siis).
"Siis ihmiset ei vaan tajua, että Skoda on huono auto"?? Mitenkähän minun se pitäisi tajuta, kun olen monet vuodet ajanut Skoda Octavialla oikein tyytyväisenä eikä mitään vikoja ole ollut!
Viimeksi katsastuksessakin katsastusmies totesi, että nämä ovat kyllä todella hyviä ja kestäviä autoja.
Octavian hyviä puolia on todella tilava tavaratila ja takapenkit kaatamalla siitä saa lähes pakettiauton! Suvussa on useita Skodia ja kaikki käyttäjät tyytyväisiä.
Mitä merkitystä muiden mielipiteillä on auton valinnassa, en ymmärrä!
Siitä on aikaa kun olen omistanut 7 vuotta vanhan auton. Itse asiassa vain ensimmäinen autoni oli noin vanha. Seuraavaa autoa pidin sen vuodet 3-6 ja loput autot olen ostanut uusina ja pitänyt muita 3 vuotta, paitsi tätä nykyistä jo 5 vuotta. Ja pidän varmaan vielä pari vuotta, ellei ala ilmetä mitään harmia.
Ei hävettäisi. Nyt ei ole varaa Skodaan, tai mihinkään muuhunkaa autoon.
Se on kyllä jännä, miten av-mammoihin uppoaa kerta toisensa jälkeen tällaiset selvääkin selvemmät trollit
ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:58"]
Octavia on hyvä ja tiloiltaan mielestän jopa erinomainen perheauto. Hinta/laatusuhde on myös kohdallaan. Olen ajanut samalla Octavialla 10 vuoden aikana noin 210000 kilometriä ja mitään isoja vikoja ei ole ollut.
[/quote]
Juuri näin, vain erittäin huonon itsetunnon omaavat käyttäytyvät toisten odotusten mukaan eivätkä uskalla tehdä heille itselleen parhaiten sopivia ratkaisuja.
T. Skodamies
Oon huomannut, että perinteisten kaaharimerkkien sekaan on tullut uusi kaahjaryhmä: Skodakuskit. En tarkoita, että kaikki skodakuskit kaahaa, kuten ei kaikki audi-, bemari- ym. kuskitkaan, mutta mm. viime viikonloppuna ajoin 700 km ja skoda ja audi jakoivat sijan älyttömien ohitusten tekemisessä. Ajan kuitenkin itse aika lailla rajoitusten osoittamaan vauhtia, huomoioiden mittarivirheen. En siis hidastele.
Ei kehtaa, osta samalla sahalla SEAT saat paremman auton.