hakemukseni hukattiin
en saanutkaan minulle jo käytännössä luvattua tuöpaikkaa, kun olivathukanneet hakemukseni. arvatkaa masentaako. ainut minulle soveltuva työ pitkiin aikoihin.
Kommentit (11)
Tutustuessani oli mielissään minun kiinnostuksesta ja taidoistani, lupasi suositella minua henkilölle, joka päätti kuka työn sai.
Kyseessä oli sähköinen hakemus, josta minulle vielä tuli ilmoitus että on mennyt perille.
Nyt kysellessäni työn perään, ilmoitettiin minulle ettei hakemustani löytynyt muiden joukosta. pyysin katsomaan uudestaan, sillä olin laittanut hakemuksen heti saatuani tietää paikasta. Siltikään sitä ei löytynyt ja paikan saaja valittiin muiden hakemuksien joukosta. -ap
Ainiin ja antoi siis ymmärtää että haluaa nimen omaan minut töihin
ap
No, jos ne oikeasti haluaisivat sut, pyytäisivät sun tekemään uuden hakemuksen ja pyytäisivät haastatteluun. Mutta se juna meni jo, kun et ottanut aiemmin yhteyttä. Pska tsägä.
Jos sinulle on tullut sähköinen kuittaus hakemuksen toimittamisesta, niin lähetä se ja pyydä perustelua, että mihin hakemuksesi on kadonnut. Onko kyseessä julkishallinnon paikka vai yritys?
julkisahalinnon paikka. kuittaus oli ihan normi "kiitos olemme saaneet hakemuksenne", joka on ilmeisesti mennyt roskikseen vahingossa. Eipä tullut mieleen, että sitä olisi tarvittu. No ainakin tiedän että pidän tästä lähin jopa yhden sanan sähköpostit tallessa. prkl.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:21"]
No, jos ne oikeasti haluaisivat sut, pyytäisivät sun tekemään uuden hakemuksen ja pyytäisivät haastatteluun. Mutta se juna meni jo, kun et ottanut aiemmin yhteyttä. Pska tsägä.
[/quote] Olimme sopineet että otan tämän viikon alussa yhteyttä ja kysyn tilanteen edistymisestä. Hakemuksia ei enää pystynyt helmikuun jälkeen lähettämään, tähän työhön.
Kannattaa tehdä asiasta virallinen valitus tai oikaisuvaatimus. Jos ei muuten, niin saavat ainakin järjestelmänsä kuntoon tai hakemuksia hukkaavan henkilön kuriin. Jos pystyt osoittamaan, että olet toimittanut hakemukset ja että sitä ei ole käsitelty oikein, niin koko prosessi voi mennä uusiksi. Mikään organisaatio ei kestä sitä, että päteviä ihmisiä jää valitsematta vain sen vuoksi, että järjestelmä hukkaa hakemukset...
Jos nyt haluat kusta sen valitun muroihin niin voit toki tehdä valituksen (oliskohan 30pv aikaa päätöksestä) ja katsoa mitä tapahtuu. Luultavasti et saa paikkaa ja kuset myös omiin muroihisi, kun nimeesi yhdistetään se "hankala tapaus" leima.
Ne ei vaan halunnu sua ja siks hakemus "hukattiin"
Julkishallinto ei voi noin vain "hukata" hakemuksia. Jos hakijaa ei haluta, niin pitää keksiä muita syitä jättää valitsematta. Kiertoilmaisuna käytettäisiin tällöin esim. "kokonaisvaltaista harkintaa". Asianmukaisesti hakemus pitää ottaa vastaan ja käsitellä. Hakemuksesta pitäisi löytyä vastaanottomerkintä joko diaarista tai rekryjärjestelmästä, joten mä kyllä soittelisin asian perään.
Sinulle jo käytännössä luvattua työpaikkaa? Miten niin?
Jatkossa varmaan tajuat sinäkin, että otat kopiot tärkeistä papereista.