Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luitteko Hesarista käytetyistä lastenvaatteista? Mitä mieltä?

Vierailija
25.03.2014 |

Mulla loksahti suu auki lukiessani tota Hesarin uutista. Maksaisitteko saman hinnan käytetystä, kuin uudesta vaatteesta?

http://www.hs.fi/kotimaa/a1395553012555

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:28"]

Just ostin lapselle alennusmyynnistä uuden vettäpitävän toppahaalarin ja maksoin siitä 20€ (urheiluvaateliikkeestä). Joten en todellakaan maksaisi käytetystä noin paljoa! Etenkin kun ulkonäkö ei aina kerro kunnosta mitään: olen ostanut todella siistin näköisen haalarin kirppistapahtumasta suoraa myyjältä ja myyjän vakuutteluista huolimatta haalari ei pitänyt enää tippaakaan vettä (reimatec)...

[/quote]

Mistä ostit? Tarvisin myös uuden haalarin lapselle, kierrätyshaalarit ei yleensä pidä vettä :(

Vierailija
22/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:20"]

Jos minä olen joka tapauksessa ostamassa lapselleni välikausihaalaria, vaihtoehtona kaupasta 100 eurolla tai kirppikseltä uudenveroinen 30 eurolla, niin miksi ihmeessä valitsisin sen kaupan haalarin? 

[/quote]

Miksi ihmeessä et ostanut viime alesta 50€:lla ja myy vuoden päästä pois sillä 30€... tai 20€, niin pääset samaan lopputulokseen, kolmekymppiä kauden haalarista. Tuurilla jolu huutaa sen iihanan kuosin sillä 50 eurolla jonka maksoit itse alunperin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan haalarit uutena koska mtn homeisia kamoja en jaksa.

Toisaalta aina ei tiiä mitä saa kaupastakaan, homeisia jo konteissa :-/

Kyllä se satanen on sellainen kipuraja, joutuu vähän pelaa alennuksien kanssa. Ostan kevättalvella tai loppukesästä/alkusyksystä alesta ennenkuin seuraava kausi saapuu sisään.

suomen sää on haastava joten haalarin on oltava laadukas ulkoiluavarten tehty Jackinsuteen ei ole pettyminen ja taidan siirtyä sitä suosimaan. Reiman ompelu kun meni Kiinaan ne on täysinjuosten kusten tehty välillä.

Ja mitä ne markettien ulosmyynti hinnat on 168€ vai jo enemmänkin?

Tosiaan tää elämänmalli siitä että pitää olla upeimmat brändit koska se viestittää miten huolehdin lapsestani ja karseeta jos sitten pitää köyhäillä siten että unohtaa huolehtia itsestään.

Ja pahinta, "et voi tehdä sitä ja tätä koska vaatteet menee likaseks"

Kirpparilla ihan normaalia että 15-20€ haalari itse ainakin pyydän sen verran reimasta, tai ticketistä. Haluanhan niistä eroon!

Vierailija
24/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:41"]No otsikon luin, enkä ihmetellyt yhtään. Jatkuvastihan täälläkin on puhetta huuto pistte netin ylikorkeiksi nousevista hinnoista. Siellä kun se pääsee täysin käsistä, niin en sitä edes käytä. Tori piste fi on minua varten.

[/quote]FB-kirput on pahimpia! Toristakaan en pidä, kun myyjät myy jos myy ja niitä ei edes välttämättä saa kiinni.

Artikkeli oli kirjoitettu Vekarakirppiksestä. Siellä onkin törkeät hinnat, mutta luulen, ettei kauppa niillä summilla kuitenkaan käy. Minulla oli siellä pöytä viime joulukuussa ja sopuhinnalla sain sitä tyhjennettyä reilusti! Myin myös POP:n haalareita, mutta en millään sikahinnalla.

Vierailija
25/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta käytettyjä vaatteita, niistä haihtuu pesukertojen jälkeen ominaisuudet. Ihan kaupasta ostin uuden välikausihaalarin (116cm  Heaven To Ticket) 30 eurolla. Eikä topahaalarikaan satasta maksanut.

Vierailija
26/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otsikon luin, enkä ihmetellyt yhtään. Jatkuvastihan täälläkin on puhetta huuto pistte netin ylikorkeiksi nousevista hinnoista. Siellä kun se pääsee täysin käsistä, niin en sitä edes käytä. Tori piste fi on minua varten.

Vierailija
27/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koko tää lastenvaatehomma on ylipäänsä karannut joiltain ihan käsistä. Että lapsi on ikään kuin nukke, jolle pitää olla aina vaan upeampaa (ja kalliimpaa, epäkäytännöllisempää) vaatetta

Vierailija
28/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:06"]Mulla loksahti suu auki lukiessani tota Hesarin uutista. Maksaisitteko saman hinnan käytetystä, kuin uudesta vaatteesta?

[/quote]

Me ollaan saatu sukulaisilta kaikkia lastenvaatteita ilmaseksi ja lahjaksi. Itse ollaan ostettu suomesta, ruotsista ja virosta uusia lastenvaatteita max 15-20€:lla, sekä käytettyjä kirppiksiltä max 15€:lla. Ei kiinnosta maksaa kasvavan lapsen vaatteista sen enempää, eikä merkit kiinnosta. En ole edes omista vaatteista maksanut 50€:a enempää uutenakaan.

Vierailija
29/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:06"]Mulla loksahti suu auki lukiessani tota Hesarin uutista. Maksaisitteko saman hinnan käytetystä, kuin uudesta vaatteesta?

[/quote]

Me ollaan saatu sukulaisilta kaikkia lastenvaatteita ilmaseksi ja lahjaksi. Itse ollaan ostettu suomesta, ruotsista ja virosta uusia lastenvaatteita max 15-20€:lla, sekä käytettyjä kirppiksiltä max 15€:lla. Ei kiinnosta maksaa kasvavan lapsen vaatteista sen enempää, eikä merkit kiinnosta. En ole edes omista vaatteista maksanut 50€:a enempää uutenakaan.

[/quote]

Niin ja olen stadilainen, et kyl noita hintoja tulee vertailtua, nuuka kun olen.

Vierailija
30/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tosta kirjoituksesta puuttui kokonaan ekologisuusaspekti, se että kierrättäminen myös keski- ja suurituloisissa perheissä on lisääntynyt. Ei lainkaan huono juttu se.

Vierailija
31/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm monet kirppismyyjät ei ymmärrä sitä, että kirppiksiltä ostavat USEIMMITEN vähävaraiset. Sinä joka sanoit ettet TODELLAKAAN anna parillakympillä lähes 200 euron lastenhaalaria, niin oletko miettinyt että suurin osa kirppiksillä kävijöistä ei TODELLAKAAN maksaisi uudestakaan puolia siitä mitä sinä siitä kalliista? On tosi ylimielistä kuvitella että ihmiset EIVÄT pitäisi kalliina 50 euron käytettyä toppahaalaria. On olemassa kirppiksellä kävijöitä jotka metsästävät merkkivaatteita puolet halvemmalla, mutta ryhmä on melko marginaalinen.

Suuremmalla osalla kirppisostelun tarkoitus on kuitenkin saada edullisesti hyväkuntoisia vaatteita lapselle. Se että joku oikeasti viitsii maksaa satoja euroja jostain haalarista, ei oikeuta ylimielisyyteen niitä kuluttajia kohtaan jotka kokevat että haalari on kolminkertaisesti ylihinnoiteltu.

On olemassa jo kirppiksiä jossa myydään käytettyjä merkkivaatteita lapsille, mutta itse olen sitä mieltä että jos mä haluan maksaa käytetystä haalarista vaikka 80e, niin ideologiani mukaan mä ostaisin sen eettisistä syistä, en siksi ettei mulla olisi varaa uuteenkin. 80e on kuitenkin aika kallis hinta myös uudesta haalarista.

ps.. jos oma mielipiteeni ei tullut jo selväksi, niin on keskiluokkaista brassailua ostaa designkuteita taaperoille. Esim. Gwyneth Paltrow ostaa lastensa vaatteet Henkkamaukalta vaikka varaa varmasti olisi ostaa kalliimpiakin. Mutta miettiä sopii, että ketä siinä nyt puetaan, lasta vai äidin itsetuntoa. :)

Vierailija
32/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:18"]

Sitä miestä, että jos olen itse maksanut haalarista 179e (jack wolski) en tasan anna sitä 20 eurolla eteenpäin. 

[/quote]

Mikä tämmönen haalarimerkki on? En oo kuullutkaan!

Vierailija
33/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:06"]Mulla loksahti suu auki lukiessani tota Hesarin uutista. Maksaisitteko saman hinnan käytetystä, kuin uudesta vaatteesta?

[/quote]

Juttu oli uskomaton. Pissaa päässä tädeillä. Näkeehän noita kaupassa mammoja, itse kulkevat läskit löllyen jossain markettivermeissä, mutta lapsilla oltava kallein mahdollinen haalari.

Ja sitten niitä haalarimerkkejä ihmetellään ja arvostellaan. Kuin ne olisi tosi tärkeitä juttuja.

Pipiä päässä.

[/quote]

No ei itselläsikään ihan kaikki kotona ole. En maksaisi käytetyistä vaatteista tuollaisia hintoja, mutta eipä tulisi mieleeni myöskään puhua muista ihmisistä tuolla tavalla! 

Vierailija
34/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö näkyy myös sisävaatteissa, korkeat hintapyynnöt tai hintavaraukset käytetyille tuotteille. On ihan sama, pidänkö jostain kuosista ja onko merkki ja laatu hyvää - en silti maksa käytetystä tuotteesta ylihintaa, maailma kun on pullollaan kauniita vaatteita, ei ole vain niitä kahta ainoaa toppahaalaria tai potkupukua, joista pitäisi muiden ostajien kanssa hullun kiilto silmissä ja lompakko levällään kamppailla. Lehtijutussä käytetty termi joukkohysteria kuvasti hyvin tätä touhua. 

Tällainen toiminta pilaa koko kierrätyksen ja kirppismeiningin ideologian. Ennen ajatus oli tehdä tilaa omiin kaappeihin, myydä pois tarpeeton niitä tarvitseville, kierrättää vielä ehjä ja käyttökelpoinen, suosia käytettyä uuden sijaan ja saada näistä käytetyistä vähän taskurahaa. Nyt asia on toisinpäin ja on paljon kannattavampaa ja edullisempaa ostaa uutta kaupasta, esimerkiksi alennusmyyntiaikaan.

Ihmettelen myös ihmisiä, jotka ostavat alennusmyyntiaikaan päättyvän sesongin tuotteita ison läjän -50% ja -70% hinnoin ja yrittävät sitten jälleenmyydä ja kaupitella niitä kalliimmalla nettikirpputoreilla, toivoen voittoja. Olisin ehkä saattanut ostaa saman tuotteen vaivattomasti liikkeestä kauppiaan antamalla takuulla, palautus- ja reklamointioikeudella samaan hintaan, mutta periaatteesta en osta jälleenmyyjältä tai trokarilta.

Vierailija
35/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:23"]

[/quote]

Juttu oli uskomaton. Pissaa päässä tädeillä. Näkeehän noita kaupassa mammoja, itse kulkevat läskit löllyen jossain markettivermeissä, mutta lapsilla oltava kallein mahdollinen haalari.

Ja sitten niitä haalarimerkkejä ihmetellään ja arvostellaan. Kuin ne olisi tosi tärkeitä juttuja.

Pipiä päässä.

[/quote]

No ei itselläsikään ihan kaikki kotona ole. En maksaisi käytetyistä vaatteista tuollaisia hintoja, mutta eipä tulisi mieleeni myöskään puhua muista ihmisistä tuolla tavalla! 

[/quote]

Kahiseeko tuulipuku noin kovaa, että meni hernw sieraimeen? No voi.

Vierailija
36/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:42"]

Mun mielestä koko tää lastenvaatehomma on ylipäänsä karannut joiltain ihan käsistä. Että lapsi on ikään kuin nukke, jolle pitää olla aina vaan upeampaa (ja kalliimpaa, epäkäytännöllisempää) vaatetta

[/quote]

Tätä mäki oon seurannu järkyttyneenä vierestä. Jotkut kaverit iha tosissaan ostaa hulppeita kamoja, mut sitten eivät anna touhuta ja rymytä pihalla niissä ökyhaalareissaan. Kaveri oli linkannut faceen tämmösen, ihan ajattelemisen arvoinen näkökulma. http://mammasti.blogspot.fi/2014/03/aidin-status-on-tehty-lastenvaatteista.html

Vierailija
37/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ymmärrys riitä, että käytetystä pitäisi maksaa enemmän kuin vastaavan uuden hinta on kaupan alerekissä.

Mut meillä käytetääänkin reimaa ja travallea, ei moloa tai poppia. Eli en ole merkkitietoinen.

Vierailija
38/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa ilmiötä, torissa ja huutonetissä myydään jutussa mainittuja merkkivaatteita yksittäin kovalla hinnalla kuin jotain keräilyharvinaisuuksia. (pop käytetty haalari 60e, ticket toheavenin virttynyt pipo 15e jne).

Ostan uutena tai käytettynä jos saan halvalla, enkä itsekään kehtaa pyytää käytetystä kymppiä enempää, oli ovh mikä tahansa.

Käytetty on aina käytetty ja merkillä ei väliä jos ominaisuudet on hyvät ja nätti, eipä ole monen merkkivaatteen kuosi kaksisen näköinen.

Tosiaan toivon ettei tämä vanhempien älytön muotihysteria tartu lapsiin, elämässä on paaaaaaljon muutakin siskot.

Vierailija
39/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:18"]Sitä miestä, että jos olen itse maksanut haalarista 179e (jack wolski) en tasan anna sitä 20 eurolla eteenpäin. 

[/quote]

Mitäs ostat 179 euron haalarin ja käytettynä sen arvo ei todellakaan ole kuin muutaman kympin.

Vierailija
40/45 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä ihmettelyä. Ei ole multa pois, että ihmiset käyttävät rahansa mihin haluavat. Oma lapsi kulkee sekaisin merkki- että markettivaatteissa. Merkkivaatteita ostan alesta, jos kuosi miellyttää. Sama juttu markettivaatteissa. Jos on hyvännäköinen, niin ostan. Ja niin ostan myös itsellenikin, miksi lapsi olisi poikkeus perheen pukeutumiskulttuurista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi