Mikä ammatti? Olen huono matikassa ja kielissä
Tuntuu, ettei tästä tule mitään. En sovellu mihinkään. Matematiikan ja ruotsin pääsin juuri ja juuri läpi, kemiasta sain 6:n ja keskiarvo muutenkin on jotain seiskan pintaa. Käyn siis aikuislukiota.
En tiedä yhtään, mitä hakea opiskelmaan näin kolmekymppisenä. Missään en ole hyvä, kaikkea pitää ponnistella että ymmärrän ja jää mieleen.
Kommentit (63)
Ap tuo viestisi voisi olla minun kirjoittamani. Kirjoitin lukiosta kovalla työllä c:n paperit, ja M:n kirjoitin reaalista, luin todella paljon (uskonto). Tiedostan, että en ole älynlahjoilla pilattu... Muistikin aika huono, joten yliopisto poissuljettu vaihtoehto (kun ei jää ne kieletkään päähän). Matemaattisesti, ja kielellisesti todella lahjaton, huonomuistinen (jouduin lukemaan todella paljon, että saan suht hyvä numeroita reaaliaineissa). Lukihäiriötäkin on.
Liikunnallisestikaan tai taiteellisesti/musiikillisesti en ollut hyvä. Olin kyllä aina kovasti kiinnostunut kaikesta, ja luen paljon, yleissivistys on suht hyvä.
Itse päädyin paperihommiin, Ihan tyytyväinen olen. Ei tarvita mitään superälyllisiäkykyjä tähän hommaan. Palkkakin on ihan ok (2400 e). Kiirettä ajoittain, mutta ylitöistä saa sitten hyvät korvaukset. Ja työaika klo 8-16.00, ja ruokatunnilla voi olla netissä :)
Olen paljon enemmän teoreettinen. Tuo jonkun ehdottama kondiittori oli jotenkin ihana, mutta tiedän, ettei minun käsissäni synny mitään räpellystä kummoisempaa.
Ja kuulostan näissä todella negatiiviselta ja anteeksi siitä, minulla on huono päivä muutenkin ja on toivoton olo. Luonteeltani olen kyllä avoin ja ennakkoluuloton, mutta tässä parin vuoden aikana on kyllä omat heikkoudetkin tulleet selkeinä esille. Ap.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:12"]
Varastotyöntekijä, logistiikka.
[/quote]
Eikö tämä ole muuttumatonta, yksitoikkoista? Logistiikka taitaa vaatia insinöörin papereita eikä minun matikkapäälläni siitä tule mitään. Ap.
[/quote]
Oletkohan sekoittanut pari termiä? Logistiikka ei vaadi insinöörin pätevyyttä :D
http://kunkoululoppuu.fi/ammattiin/mille-alalle/logistiikka-ja-huolinta-ala/
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:53"]
Tuntuu, ettei tästä tule mitään. En sovellu mihinkään. Matematiikan ja ruotsin pääsin juuri ja juuri läpi, kemiasta sain 6:n ja keskiarvo muutenkin on jotain seiskan pintaa. Käyn siis aikuislukiota.
Vaikka opinto-ohjaajaksi. Hae Joensuun yliopistoon, sieltä ne kaikki vajakit opot ovat lähtöisin. Ja varmasti pääset, kun vähän avoimen yliopiston juttuja teet.
En tiedä yhtään, mitä hakea opiskelmaan näin kolmekymppisenä. Missään en ole hyvä, kaikkea pitää ponnistella että ymmärrän ja jää mieleen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:14"]
[/quote]
Eikö tämä ole muuttumatonta, yksitoikkoista? Logistiikka taitaa vaatia insinöörin papereita eikä minun matikkapäälläni siitä tule mitään. Ap.
[/quote]
Oletkohan sekoittanut pari termiä? Logistiikka ei vaadi insinöörin pätevyyttä :D
http://kunkoululoppuu.fi/ammattiin/mille-alalle/logistiikka-ja-huolinta-ala/
[/quote]
On oikein sopiva. Lainaus linkkaamaltasi sivulta:
Logistiikka-alalla työntekijät viihtyvät, ja harva haluaa lähteä pois. Asiakaslähtöisyys, oma-aloitteisuus, yhteistyötaidot ja positiivinen asenne edesauttavat alalla pärjäämistä. Myös kielitaito, erityisesti englannin kielen osaaminen, on tärkeää. Sen lisäksi myös venäjän ja saksan osaamista arvostetaan.
Ap.
Vaikka opinto-ohjaajaksi. Hae Joensuun yliopistoon, sieltä ne kaikki vajakit opot ovat lähtöisin. Ja varmasti pääset, kun vähän avoimen yliopiston juttuja teet.
Kyllä sulle joku paikka löytyy. Itse olen matemaattisesti ja kielellisesti lahjakas, mutta historiaa ja sen syy- ja seuraussuhteita en syvällisesti ymmärrä. Jos sulla tällainen lahjja on, niin hyödynnä sitä. Jos luet mielelläsi ja lukemasi asiat jäävät päähän, niin tutustu yliopiston valintaoppaaseen.
Ymmärrän, että minä olen helppo kohde kiusaamiselle: kolmekymppinen, ei menesty opinnoissa, eikä tiedä mikä hänestä tulee isona. Ja olette varmasti tyytyväisiä, sillä teidän vittuilusta tulee paha mieli.
Minä sentään yritän löytää paikkani ja haluan tehdä töitä. Ap.
Mitä olet tehnyt viimeiset 15 vuotta kun olet vasta kolmikymppisenä aikuislukiossa?
Miten olisi joku keittiöpuolen homma, jos pidät ruuanlaitosta? Tai historianopettaja? Ei kannata tuijottaa numeroihin, vaan löytää se oma juttu, mikä kiinnostaa ja missä on hyvä, ja tehdä töitä unelmiensa eteen. Kemiaa ja ruotsia et välttämättä tarvitse kuin kirjoituksissa. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:23"]
Kyllä sulle joku paikka löytyy. Itse olen matemaattisesti ja kielellisesti lahjakas, mutta historiaa ja sen syy- ja seuraussuhteita en syvällisesti ymmärrä. Jos sulla tällainen lahjja on, niin hyödynnä sitä. Jos luet mielelläsi ja lukemasi asiat jäävät päähän, niin tutustu yliopiston valintaoppaaseen.
[/quote]
Historia jääkin päähän, se on kulkenut mukanani pienestä tytöstä lähtien. Politiikkaa ymmärrän, mutta en ole kiinnostunut sen harjoittamisesta. Tiedän kuitenkin tosiasiat, sen, miten vaikea on päästä yliopistoon ja miten huonosti sieltä juuri minun kaltainen työllistyisi. Minulla ei ole mitään suhteita, ei mitään kontakteja minnekään edes. Ap.
Pillimehu sille, joka pystyy antamaan ap:lle yhdenkin kelpaavan vastauksen tai ehdotuksen. Mikään ei käy, kaikki on huonosti, mitään ei kuitenkaan opi, ihan huonoa, ihan tylsää, ei kiinnosta, ei halua. Marisee kuin syrjäytymisuhan alla oleva pojankloppi rööki huulessa, kaljapullo kourassa.
Jonkun pitäisi tehdä jotain, tuoda vähintäänkin onni eteen valmiiksi pureskeltuna ja nieltynä.
Oletko käynyt siellä ammatinvalinnanohjaajalla? Jos et, niin sieltä varmaan saisi parempia ja kannustavampia neuvoja kuin av:lta. Tsemppiä!
Älkää nyt ehdotelko mitään yliopistoja. Ei sieltä työllisty mihinkään. Pelkkää jaddajaddaa, eikä ap ole mikään opiskelijatyyppi muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:24"]
Mitä olet tehnyt viimeiset 15 vuotta kun olet vasta kolmikymppisenä aikuislukiossa?
Miten olisi joku keittiöpuolen homma, jos pidät ruuanlaitosta? Tai historianopettaja? Ei kannata tuijottaa numeroihin, vaan löytää se oma juttu, mikä kiinnostaa ja missä on hyvä, ja tehdä töitä unelmiensa eteen. Kemiaa ja ruotsia et välttämättä tarvitse kuin kirjoituksissa. Tsemppiä!
[/quote]
Kikki tuntemani historianopettajat ovat älykkäitä. ja heidän on läpäistävä esim. virkamiesruotsi yliopistossa. Ei tsiisus.
Et sinä mitään suhteita tarvitse yliopistoon päästäksesi. Usko itseesi. Historianopettaja voisi olla sinulle hyvä ammatti. Tai historian tutkija. Avoimessa yliopistossa voi suorittaa kursseja jo etukäteen, niin sisäänpääsy helpottuu. Minusta kuulostaa siltä, että historia on ihan selkeästi sinun alasi. Pyri sinne. Laita kaikki paukut siihen, että pääset sisään.
Eikös opettajilla ole ihan hyvä työllisyystilanne?
Mikä sulla se historian arvosana on lukion kursseissa? Saatko mistään ysejä tai jopa kymppejä?
Opettajan pitäisi kyllä olla älykäs ja pitää ihmisistä. Ja lukemisesta.
[/quote]