Mikksi etäkoulua vastustetaan
Meidän 16v ainakin nautti etäkoulusta. Päivässä säästyi 1,5h, kun ei koulumatkoihin mennyt aikaa. Sai siis nukkua pidempään. Meidän nuorella ainakin numerot nousi etäkoulussa. Ja shän on hyvä asia.
Kommentit (164)
Meidän alakoululainen ei ainakaan keväällä saanut hoidettua koulua päivällä vaan meidän piti illalla töiden jälkeen vielä opettaa kaikki ja käydä läksyt läpi. Etäkoulu ei toimi lapsille, jotka eivät ole itseohjautuvia ja menevät siitä mistä aita matalin. Yläkoululaisella sujui hyvin, mutta on eri luonteinen. En siis toivo etäkoulua.
Pienillä koululaisilla ei ole tietoa ja taitoa käyttää itsenäisesti konetta, jolla etä opetus tapahtuisi. Vanhemmat ovat työpäivän aikana itse työssä. Kaikissa perheissä ei ole kaikille konetta, jotta työskentely onnistuisi. Konetta voi tarvita samaan aikaan äiti, isä ja kaikki perheen lapset. Kodeissa ei aina ole tiloja, joissa jokainen vii häiriöttä olla etäilemässä. Kuuluu kaikkien jutut kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Pienillä koululaisilla ei ole tietoa ja taitoa käyttää itsenäisesti konetta, jolla etä opetus tapahtuisi. Vanhemmat ovat työpäivän aikana itse työssä. Kaikissa perheissä ei ole kaikille konetta, jotta työskentely onnistuisi. Konetta voi tarvita samaan aikaan äiti, isä ja kaikki perheen lapset. Kodeissa ei aina ole tiloja, joissa jokainen vii häiriöttä olla etäilemässä. Kuuluu kaikkien jutut kaikille.
Peruskoululaisille kuuluu kunnan tarjota laitteet.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska yhtä tärkeitä kouluarvosanojen lisäksi on sosiaaliset taidot.
Ja nehän sitten kehittyy teho-osastolla tai orpona?
Kouluikäisten lasten vanemmat eivät ole yli 80-vuotiaita riskiryhmäläisiä kuin AV:lla.
Kyllä sinne teho-osastolle on joutunut ihan lapsiakin ja tuöikäisiä.
Entinen työkaverini oli teholla kuusi viikkoa. Edelleen toipilaana.
Ja toinen kuoli.
Minkä ikäisiä ja millaisia perussairauksia heillä oli?
THL:n tilasto kertoo, että yksikään alle 20-vuotias ei ole kuollut ja alle 50 vuotiaita kuolleita on korkeintaan 12.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluikäisten lasten vanemmat eivät ole yli 80-vuotiaita riskiryhmäläisiä kuin AV:lla.
Kyllä sinne teho-osastolle on joutunut ihan lapsiakin ja tuöikäisiä.
Entinen työkaverini oli teholla kuusi viikkoa. Edelleen toipilaana.
Ja toinen kuoli.
Minkä ikäisiä ja millaisia perussairauksia heillä oli?
THL:n tilasto kertoo, että yksikään alle 20-vuotias ei ole kuollut ja alle 50 vuotiaita kuolleita on korkeintaan 12.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
50-60.
Toinen sairastui Espanjassa joten ei näy Suomen tilastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoululaisille kuuluu kunnan tarjota laitteet.
Yläkoululaisille nykyään varmaan jo on suurimmassa osassa kouluja. Alakouluissa tuskin ollenkaan.
Yläkoulut ja lukiot pitäisi laittaa etäopetukseen. Alakoulut pienempi riski ja tarvitsevat enemmän perään katsomista, jota vanhemmat eivät ehdi.
Ope
Yläkoulut ja lukiot pitää saada etäopetukseen.
Niiden tiloja saisi silloin alakoulujen käyttöön joten heillekin saataisiin väljyyttä ja turvavälit.
Lasten täytyy mennä kouluun paikan päälle, koska muuten ei saada tehtyä tarpeeksi lastensuojeluilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän alakoululainen ei ainakaan keväällä saanut hoidettua koulua päivällä vaan meidän piti illalla töiden jälkeen vielä opettaa kaikki ja käydä läksyt läpi. Etäkoulu ei toimi lapsille, jotka eivät ole itseohjautuvia ja menevät siitä mistä aita matalin. Yläkoululaisella sujui hyvin, mutta on eri luonteinen. En siis toivo etäkoulua.
Itseohjautuvuus ei ole luonnekysymys vaan taito. Ei kukaan puolustele uimataidotonta lasta, että se nyt vaan on sen luonteinen, että ei osaa uida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-in juu. Onneksi on tää uusi palstahullu orpojen ystävä. Ei mee kuin kaksi sek kun kilahtaa tästäkin viestistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on omat työni, enkä ehdi jatkuvasti neuvomaan kahta alakoululaista.
Olisko sun pitäny miettiä lasten hankitaa vähän paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Yläkoulut ja lukiot pitäisi laittaa etäopetukseen. Alakoulut pienempi riski ja tarvitsevat enemmän perään katsomista, jota vanhemmat eivät ehdi.
Ope
Hei ope! Mun 8lk tyttöni oli just 2 vko etäopetuksessa, kun luokalla oli koronatapaus. Eli karanteenissa siis. Hänellä ei ole kavereita juurikaan kuin koulussa. Hän siis kahden viikon ajan makasi sängyssä kone, padi ja puhelin vierellään. Kävi vain syömässä ja vessassa ja muuten oli huoneessaan. Onko tämä siis sun mielestä parempi oikeasti? Mun mielestä ei.
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yli 80, mutta riskiryhmässä kyllä. Ei houkuta dialyysi eikä hauta.
Te etäkoulua kinuavat otattekin täyden vastuun sukupolvesta, joka tippuu kärryiltä tämän opetuskokeilun aikana? Jos ei kiinnosta yhtään, miksi edes olette opettajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-in juu. Onneksi on tää uusi palstahullu orpojen ystävä. Ei mee kuin kaksi sek kun kilahtaa tästäkin viestistä.
Hei valeope, se on rinnakkaisluokka. Opit nyt yhden kouluun liittyvän termin edes.
Vierailija kirjoitti:
Te etäkoulua kinuavat otattekin täyden vastuun sukupolvesta, joka tippuu kärryiltä tämän opetuskokeilun aikana? Jos ei kiinnosta yhtään, miksi edes olette opettajia?
Ja sinä haluat koko ikäluokan sairastuvan.
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat asioita. Mites itseohjautuvuus toteutui lähiopetuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ope
Hei ope! Mun 8lk tyttöni oli just 2 vko etäopetuksessa, kun luokalla oli koronatapaus. Eli karanteenissa siis. Hänellä ei ole kavereita juurikaan kuin koulussa. Hän siis kahden viikon ajan makasi sängyssä kone, padi ja puhelin vierellään. Kävi vain syömässä ja vessassa ja muuten oli huoneessaan. Onko tämä siis sun mielestä parempi oikeasti? Mun mielestä ei.
Ja sinä möllötit vierestä? Miksi?
Mun teineillä on etäopiskelupiste meidän kotitoimistossa.
Seuraam koko ajan missä menevät.
Koska minulla on omat työni, enkä ehdi jatkuvasti neuvomaan kahta alakoululaista.