MIksi uskot, että Raamattu on totta?
Kommentit (30)
Rukoilin jumalalta hyvää miestä ja perhettä. Jumala sai minut ja työkaverini rakastumaan toisiimme. Olemme olleet onnellisia yli vuosikymmenen ja saaneet kaksi ihanaa lasta. Kiitos siitä!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät osaa Raamattua. Teologiaa yhtään lukeneet tai siitä kiinnostuneet ymmärtävät, että Raamattu on niin täynnä symboliikkaa ja on lähinnä vaarallinen ihmisten käsissä jotka ottavat sen kirjaimellisesti. Kuinka moni luomiskertomusta halveksuva esim. tietää, että Aatami ja Eeva eivät olleet kaksi ihmistä vaan kansakuntia/useita ihmisiä? Veikkaanpa että harva tietää. Vastaavia tarinoita on opus täynnä. Jos jotain hyvää aikanaan kirkon vallassa oli niin se, että Raamattua saivat opettaa vain sitä ymmärtävät. Harmi vaan että kusahti sekin homma kun valta nousi päähän. Yhtä typerää kuin on uskoa kaikki Raamatun tarinat sellaisinaan, on tuomita sen kertomukset ilman että edes ymmärtää mitä tarinoilla tarkoitetaan.
On uskonliikkeitä ja niissä jopa akateemisia ihmisiä, jotka opettavat, että 1. Moos. on nimenomaan kirjaimellisesti totta.
N. 6000-10 000v sitten kuudessa päivässä luotiin universumi ja Maa ja oli olemassa vain 2 ihmistä(Aadam ja Eeva), 5000v sitten oli suurtulva, josta pelastuivat vain Nooa perheineen ja arkin eläimet.
Tämän sanoman levitys on mm Taivas TV7:n agenda.
Nämä tahot opettavat, että em. sanoman uskominen on välttämätöntäkristillisessä uskossa.
Olen mielisairas. En osaa ajatella. Olen parempi ihminen, poltan huonommat helvetin tulessa!
kyllähän raamattu on totta. samalla tavalla kuin taru sormusten herrasta. Ne tarinat taas siinä raamatussa eivät....
Koska Ilmestyskirjan asiat toteutunut aika paljon,enää muutama vuosi ja Jeesus tempaa ne uskovat jotka pysynyt jeesuksessa, menetän mun hyvän ystävän:/ vaikka olen yrittänyt sen mielestäni poistaa ja siirtää mutta en itse vaan tule uskoon vaikka joskus rukoilen ja toivon että minäkin pelastuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon Jumalaan, mutta Raamattuun en aivan kirjaimellisesti. Se on kuitenkin ihmisten kirjoittama ( vaikkakin Jumalan vaikutuksella) ja tulkitsema vanha, monien kirjoittajien yhteinen tuotos.
Minua ihmetyttää se että uskovia pidetään monesti täysin höyrähtäneinä. Toki jokaiselle mielipiteensä sallittakoon....mutta jos ei osaa kunnioittaa muiden ihmisten vakaumuksia, niin se kertoo lähinnä sen ihmisen omasta huonosta olosta ja tarpeesta todistella olevansa parempi ja älykkäämpi kun ei usko. Minulla ei ole tarvetta haukkua ketään. Toki uskon että kristinusko on se ainoa oikea, mutten silti tuomitse ateisteja enkä muita uskontokuntia. Tuon omaa uskoani esille kantamalla ristiä kaulassani ja toki myös juttelen mielelläni uskonasioista jos se tuntuu luontevalta.
Koen olevani tavallinen ja järkevä ihminen, ihan seison omilla jaloillani ja ajattelen omilla aivoillani. Silti, on niin huojentavaa kun voin turvata Jumalaan, rukoilla ja kiittää kaikesta hyvästä mitä olen saanut. Ylitysmusiikki ja virret antaa jotain sellaista mitä "maallinen" musiikki ei voi koskaan tarjota, niiden kautta voi tuntea Pyhän Hengen kosketuksen. En väheksy maallista musiikkia tai muita taidemuotoja, harrastan niitä tsekin, ne vain kertovat ihmiselämästä ja hengellinen musiikki kertoo yleensäihmisen yhteydestä Jumalaan.
-ev.lut äippä 35v.Vanha ketju, mutta olkoon.
Olen pakana, kommunikoin enkelien kanssa, olen käynyt shamaanikurssia, käytän tarotkortteja, meditoin, harjoittelen telekinesiaa ja astraalimatkailua, olen tähteläinen, olen inkartoitunut useasti ennenkin, minulla on käsillä hoitamisen kykyä, jne.. Valitettavasti moni kristitty vaan tuomitsee kaltaiseni. Olen saanut kuulla vaikka mitä kristittyjen suusta, -ja se ei ole aina niin nättiä. Ylistävätkö he oikeasti sillä samalla suulla Herraansa, jolla solvaavat toisia ihmisiä?! 😵Hyvähän se on, jos on kaltaisiasikin kristittyjä, jotka eivät katso olevansa oikeutettuja pahantekoon Jumalan silmien edessä, Hänen nimissään. Parasta olisi, jos jokainen keskittyisi vaan omaan vakaumukseensa ja kehitykseensä, ja jättäisi toisinajattelijat rauhaan.
Valoa ja rakkautta, Sinulle, ja kaikille! 💜🙏
Jeesukseen uskova ja seuraaja ei saisi solvata ja haukkua,pyhä viha on sitten eri asia,mutta myös asiat voi sanoa monella eri tapaa,jos kysymys henkimaailma asioista niin sitten mielestäni pitäisi varoittaa,opastaa yms mutta lempeällä ja rakastavalla tavalla.
Kun aikoinaan neljävuotiaana opin lukemaan, luin kaiken, mitä kirjahyllystä löytyi. Siellä oli myös vanha testamentti ja koin sen mielenkiintoisena historiankirjana.
Nykyään seuraan suurella mielenkiinnolla useita tieteitä, mm. arkeologiaa. Joku aika sitten ryhmä arkeologeja kokoontui etsimään vanhasta testamentista 12 paikkaa, jotka saattaisivat olla kaivauksilla nykyään löydettävissä. Niistä on 9 löytynyt, eli lapsuudenkokemukseni oli ainakin jossain määrin oikea.
Olen kastamaton pakana, minulla ei ole uskonnollista näkemystä.
Vierailija kirjoitti:
Koska Ilmestyskirjan asiat toteutunut aika paljon,enää muutama vuosi ja Jeesus tempaa ne uskovat jotka pysynyt jeesuksessa, menetän mun hyvän ystävän:/ vaikka olen yrittänyt sen mielestäni poistaa ja siirtää mutta en itse vaan tule uskoon vaikka joskus rukoilen ja toivon että minäkin pelastuisin.
Heitä huolesi. Raamattu on ihmisen kirjoittamaa tekstiä, kenties jonkun älykkään, joka ymmärtää valtapelin sääntöjä, tuntee historiaa ja on oppinut siitä, miten sillä on tapana toistaa itseään. Maailmassa ei tapahdu mitään uutta, vaan vanha toistaa itseään, se joku tiesi, että niin käy, menneiden, lukemattomien, kaatuneiden valtakuntien valistamana. Jos raamatun opetukset tekevät sinut onnettomaksi ja pelokkaaksi, onko se hyvä merkki? Luulin itsekin ennen, että usko on jotenkin ostettavissa, mutta niin ei ole! Jokaisella on vapaus valita omasta uskostaan. Voit uskoa mihin haluat, ja miten haluat, tai olla uskomatta! Jos joku asia ei tunnu oikealta, ei sitä tarvitse väkisin niellä. Luota siihen, että sinulle käy hyvin, uskostasi riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon Jumalaan, mutta Raamattuun en aivan kirjaimellisesti. Se on kuitenkin ihmisten kirjoittama ( vaikkakin Jumalan vaikutuksella) ja tulkitsema vanha, monien kirjoittajien yhteinen tuotos.
Minua ihmetyttää se että uskovia pidetään monesti täysin höyrähtäneinä. Toki jokaiselle mielipiteensä sallittakoon....mutta jos ei osaa kunnioittaa muiden ihmisten vakaumuksia, niin se kertoo lähinnä sen ihmisen omasta huonosta olosta ja tarpeesta todistella olevansa parempi ja älykkäämpi kun ei usko. Minulla ei ole tarvetta haukkua ketään. Toki uskon että kristinusko on se ainoa oikea, mutten silti tuomitse ateisteja enkä muita uskontokuntia. Tuon omaa uskoani esille kantamalla ristiä kaulassani ja toki myös juttelen mielelläni uskonasioista jos se tuntuu luontevalta.
Koen olevani tavallinen ja järkevä ihminen, ihan seison omilla jaloillani ja ajattelen omilla aivoillani. Silti, on niin huojentavaa kun voin turvata Jumalaan, rukoilla ja kiittää kaikesta hyvästä mitä olen saanut. Ylitysmusiikki ja virret antaa jotain sellaista mitä "maallinen" musiikki ei voi koskaan tarjota, niiden kautta voi tuntea Pyhän Hengen kosketuksen. En väheksy maallista musiikkia tai muita taidemuotoja, harrastan niitä tsekin, ne vain kertovat ihmiselämästä ja hengellinen musiikki kertoo yleensäihmisen yhteydestä Jumalaan.
-ev.lut äippä 35v.Vanha ketju, mutta olkoon.
Olen pakana, kommunikoin enkelien kanssa, olen käynyt shamaanikurssia, käytän tarotkortteja, meditoin, harjoittelen telekinesiaa ja astraalimatkailua, olen tähteläinen, olen inkartoitunut useasti ennenkin, minulla on käsillä hoitamisen kykyä, jne.. Valitettavasti moni kristitty vaan tuomitsee kaltaiseni. Olen saanut kuulla vaikka mitä kristittyjen suusta, -ja se ei ole aina niin nättiä. Ylistävätkö he oikeasti sillä samalla suulla Herraansa, jolla solvaavat toisia ihmisiä?! 😵Hyvähän se on, jos on kaltaisiasikin kristittyjä, jotka eivät katso olevansa oikeutettuja pahantekoon Jumalan silmien edessä, Hänen nimissään. Parasta olisi, jos jokainen keskittyisi vaan omaan vakaumukseensa ja kehitykseensä, ja jättäisi toisinajattelijat rauhaan.
Jeesukseen uskova ja seuraaja ei saisi solvata ja haukkua,pyhä viha on sitten eri asia,mutta myös asiat voi sanoa monella eri tapaa,jos kysymys henkimaailma asioista niin sitten mielestäni pitäisi varoittaa,opastaa yms mutta lempeällä ja rakastavalla tavalla.
Ei saisikaan.
Vanha ketju, mutta olkoon.
Olen pakana, kommunikoin enkelien kanssa, olen käynyt shamaanikurssia, käytän tarotkortteja, meditoin, harjoittelen telekinesiaa ja astraalimatkailua, olen tähteläinen, olen inkartoitunut useasti ennenkin, minulla on käsillä hoitamisen kykyä, jne.. Valitettavasti moni kristitty vaan tuomitsee kaltaiseni. Olen saanut kuulla vaikka mitä kristittyjen suusta, -ja se ei ole aina niin nättiä. Ylistävätkö he oikeasti sillä samalla suulla Herraansa, jolla solvaavat toisia ihmisiä?! 😵
Hyvähän se on, jos on kaltaisiasikin kristittyjä, jotka eivät katso olevansa oikeutettuja pahantekoon Jumalan silmien edessä, Hänen nimissään. Parasta olisi, jos jokainen keskittyisi vaan omaan vakaumukseensa ja kehitykseensä, ja jättäisi toisinajattelijat rauhaan.