Työkavereilla on suhde, puutunko asiaan?
Sinkku työkaverini on alkanut suhteeseen naimisissa olevan, pienen vauvan isän kanssa. Oksettaa! Puutunko asiaan vain en?
Kommentit (48)
Itse haluaisin todellakin tietää vastaavassa tilanteessa, miettikäähän että teille kävisi näin ja mies jatkaisi salasuhdettaan vuosia? Ja te kuvittelisitte että kaikki on hyvin. Te jotka näitä pettäjiä puolustatte taidatte olla itse pettäjiä. Vauvan åidin elämä romahtaa paljon pahemmin pitkän salailun jälkeen.
itse tein vastaavassa tilanteessa niin, että perustin Faceen uuden tunnuksen jollain keksityllä nimellä.. Kirjoitin inboxissa petetylle naiselle, vauvan äidille mahd. Hienovaraisen viestin, että olen pahoillani mutta miehesi on epäluotettava ja tapailee toista naista työpaikallansa. Laitoin vielä että en haluaisi sekaantua toisten asioihin mutta koen velvollisuudekseni kertoa koska en voi vain sivusta seurata tilannetta.
Nainen vastasi ja esitti muutaman lisäkysymyksen ja kiitti tiedosta. Parin vkon päästä nainen kirjoitti että oli kertonut miehellensä että tietää pettämisestä ja mies oli jäänyt kiinni. Nainen oli toki surullinen mutta sanoi minulle että on äärettömän kiitollinen että joku vieras uskalsi asiasta informoida, että hän voi siirtyä elämässä eteenpäin.
Tein siksi tekaistun nimimerkin, koska en halunnut ottaa tätä hommaa omalle nimelleni... on myös nimittäin niin sinisilmäisiä naisia jotka ei uskoisi miehestään tällaista ja olisin saanut vihat niskaani.
Itse haluaisin todellakin tietää vastaavassa tilanteessa, miettikäähän että teille kävisi näin ja mies jatkaisi salasuhdettaan vuosia? Ja te kuvittelisitte että kaikki on hyvin. Te jotka näitä pettäjiä puolustatte taidatte olla itse pettäjiä. Vauvan åidin elämä romahtaa paljon pahemmin pitkän salailun jälkeen.
itse tein vastaavassa tilanteessa niin, että perustin Faceen uuden tunnuksen jollain keksityllä nimellä.. Kirjoitin inboxissa petetylle naiselle, vauvan äidille mahd. Hienovaraisen viestin, että olen pahoillani mutta miehesi on epäluotettava ja tapailee toista naista työpaikallansa. Laitoin vielä että en haluaisi sekaantua toisten asioihin mutta koen velvollisuudekseni kertoa koska en voi vain sivusta seurata tilannetta.
Nainen vastasi ja esitti muutaman lisäkysymyksen ja kiitti tiedosta. Parin vkon päästä nainen kirjoitti että oli kertonut miehellensä että tietää pettämisestä ja mies oli jäänyt kiinni. Nainen oli toki surullinen mutta sanoi minulle että on äärettömän kiitollinen että joku vieras uskalsi asiasta informoida, että hän voi siirtyä elämässä eteenpäin.
Tein siksi tekaistun nimimerkin, koska en halunnut ottaa tätä hommaa omalle nimelleni... on myös nimittäin niin sinisilmäisiä naisia jotka ei uskoisi miehestään tällaista ja olisin saanut vihat niskaani.
Onko sen miehen vaimo hyväkin ystäväsi? Jos on, ymmärrän, että mielesi tekee puuttua suhteeseen. Jos et tunne häntä, en tajua, miksi vaivaat mieltäsi asialla. Kaulaileeko salapari työpaikalla, häiritseekö suhde heidän työsuorituksiaan? Silloin asiasta huomauttaminen olisi lähiesimiehen heiniä.
Minulla ja miehelläni on kaksi pientä lasta ja täytyy sanoa, että stressi, kiire, sairaat lapset, yövalvomiset, uudet roolit perheessä ym. kyllä koettelevat vanhempien suhdetta. Sitä ei aina muista huomioida toista romanttisesti, vaan huhkii hampaat irvessä arkea eteenpäin kuin oltaisiin työparina savotassa. Minusta on ymmärrettävää, joskaan ei hyväksyttävää, jos silloin jonkun sinkun työkaverin seura alkaa houkuttaa.
Minä en kertoisi työkaverien suhteesta enkä haluaisi, että itsellenikään kerrottaisiin mieheni suhteista.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:33"]
Tiedät itsekin, mikä on oikein. Vauvan äidillä on oikeus tietää.
[/quote]
Öh. Ja mistä sinä sen tiedät mitä se äiti kotona jo tietää?
Hyvä tavaton, parisuhteessa voi joskus olla haksahduksia (perheenäideilläkin) ja suhteessa voi olla vaikka ja mitä tekeellä.
Aina kun ollaan parisuhteessa jonkun kanssa niin voi vaan luottaa että toinen jos pettää niin asiasta joskus puhuu ja asiat sovitaan.
Oma moraalini ei ainakaan ala heristelemään sormella yhtään ketään. Tuollainen jos joku on kiusaamista, mitä työkaverin asiat kuuluu yhtään kenellekään? Ei sinunkaan valintoja kukaan voi tulla solaamaan ja miltä sekin tuntuu jos joku ulkopuolinen tulisi "kantelemaan" teidän yksityisasioista?
Parisuhteessa kuuluu olla luottamusta. Pettäjä tekee omia valintojaan muttei ne kuulu silti muille.
Minä haluaisin tietää, tai olisin siis halunnut tietää ajoissa. Oli ikävää, kun olin ehtinyt leikkiä kotia jo pitkään ja käyttänyt vuosia hukkaan luulemalla sinisilmäisesti, että mieskin on sitoutunut parisuhteeseen.
Mieluummin olisin nekin vuodet käyttänyt vaikka yksin elämiseen, enkä hukkaamalla niitä vuosia luottamalla ihmiseen, joka valehteli minulle.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:16"]
Miettikää, haluaisitteko tietää, jos teitä petetään. MINÄ HALUAISIN.
[/quote]
Kysymys ei ole siitä, haluaisiko tietää tai pitäisikö tietää, vaan siitä kenen tehtävä on kertoa petetylle, sitähän ap kyseli. Onko se pettäjän asia vai hänen työtoverinsa, joka saattaa olla petetylle täysin tuntematon ihminen?
Jos lähtee ihan ulkopuolisena puuttumaan vieraiden ihmisten liittoihin, taustalla on pelkkää hurskastelua tai jotain muita, alhaisempia motiiveja.
Ap ei kertonut mitään siitä miten läheiset välit hänellä on työkaveriinsa tai tämän vaimoon. Hän vain tietää että miehellä on vaimo ja vauva. Senhän nyt tietää vaikka samalla kadulla asuvasta tuikituntemattomastakin.
Kerro vaimolle. Itse ainakin olisin iloinen, jos saisin tietää totuuden, vaikka se koskisikin. Totuus on aina parempi kuin valheessa eläminen. Oletteko te, jotka kannatatte tuota valheessa elämistä, koska totuus koskee, juuri niitä, jotka elävät niissä kulissiliitoissa? Ette halua katsoa totuutta silmiin.
Miettikää, haluaisitteko tietää, jos teitä petetään. MINÄ HALUAISIN.