Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut lentoyhtiöltä korvausta myöhästymisestä?

Vierailija
24.03.2014 |

Finnair tuntuu järjestäen kieltäytyvän maksamasta EU-säädösten mukaisia myöhästymiskorvauksia, maksaa vasta kun asia käsitelty kuluttajariitalautakunnassa.

KoKisitko noloksi hakea korvausta 31/2 tunnin myöhästymisestä, nyt kunsamaan aikaan etsitään malesialaiskoneen jäänteitä merestä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää hyvänen käyttäkö noita lentojen korvaussivustoja, ne ottaa oman provikan siitä. vaadit korvauksen suoraan lentoyhtiöltä ja siihenkin löytynee lomakkeet. itse ostin halpisyhtiöltä kerran lennot Splitiin kroatiaan lennot menopaluu maksoi 70 e.

lento myöhästyi 4 tuntia ja sain korvaukseksi siitä 400 euroa, vaikka lennot oli alunperin 70 e ja silti matka onnistui 4 t myöhässä. kirjoitin kai lisäksi että busines-neuvottelut jäi kesken myöh'ästymisen takia. ja air bnb vuokranantajakin osallistui juoneen ja kirjoitti todistuksen.

Vierailija
22/25 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ongelmitta Finnairilta, 600 €. Tarjosivat vielä 800 € lahjakorttia Finnairille, mutta ei ollut tarvetta, joten otin rahana.

Lentoni Hong Kongiin oli viime syksynä myöhässä noin 10 tuntia ja sain myös majoituksen myöhästymisen ajaksi. Piti siis olla lähtö myöhään illalla, mutta lähtikin vasta yhdeksältä aamulla.

Mikä on 31/2 tunnin myöhästyminen?

Sama täällä. Aasian lento pahasti myöhässä. Ei mitään ongelmia korvauksen kanssa. Piti vaan itse tietää että korvausta voi hakea ja kaivaa lomake Finnairin sivuilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mahdollista saada korvausta kun lintu osui kokeen keulaan ja uuden koneen saamiseen kului aikaa 20 tuntia?🙄 

Vierailija
24/25 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain korvauksen lennon peruuntumisesta, mutta en olisi edes mennyt koko lennolle, kun lähdinkin päivää aikaisemmin junalla takaisin. Mulle tuli vaan sähköposti uusista lentoehdotuksista seuraavalle päivälle tai sitten sain valita korvauksen. No tietysti valitsin korvauksen. 

Vierailija
25/25 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku taas mainostaa niitä hyeena firmoja jotka "hakee" korvuksia ja ottaa siitä 25% välistä.

Kun ihminen on niin tyhmä ettei voi mennä EU:n sivuille ja hakea sen koko korvauksen itselle samalla vaivalla

Saksalaisen lentoyhtiön lento peruuntui teknisen vian takia. Pääsimme vuorokautta myöhemmin matkaan. Haimme korvausta lentoyhtiöltä EU-ohjeistuksen mukaisesti, mutta eivät suostuneet useista yhteydenotoista huolimatta maksamaan. Pakko oli ottaa "hyeena firma". Homma meni Saksassa oikeuteen ja lentoyhtiö hävisi. Aikaa meni lähes vuosi. Joo, emme saaneet itse koko korvaussummaa, mutta saimme ison osan siitä kuitenkin. Omin päin ei olisi ollut mitään saumaa haastaa lentoyhtiö oikeuteen Saksassa 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän