Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut lentoyhtiöltä korvausta myöhästymisestä?

Vierailija
24.03.2014 |

Finnair tuntuu järjestäen kieltäytyvän maksamasta EU-säädösten mukaisia myöhästymiskorvauksia, maksaa vasta kun asia käsitelty kuluttajariitalautakunnassa.

KoKisitko noloksi hakea korvausta 31/2 tunnin myöhästymisestä, nyt kunsamaan aikaan etsitään malesialaiskoneen jäänteitä merestä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
2/25 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut Finnairilta 400e korvausta, jonka sai käydä nostamassa pankissa suoraan Hki-Vantaan kentällä. Air Berliniltä olen myös saanut korvausta, mutta siimä kesti yli puoli vuotta ja miljoona sähköpostia. Jos kone on ollut myöhässä /peruttu force majeur -syistä, silloin ei lentoyhtiön tarvitse maksaa korvausta. Nämä kaikki löytyy netistä todella helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu, vaikka lennot peruttiin ja useasti soitettiin ja laitettiin kirjallista anomusta, että saatas rahat takas

Vierailija
4/25 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ongelmitta Finnairilta, 600 €. Tarjosivat vielä 800 € lahjakorttia Finnairille, mutta ei ollut tarvetta, joten otin rahana.

Lentoni Hong Kongiin oli viime syksynä myöhässä noin 10 tuntia ja sain myös majoituksen myöhästymisen ajaksi. Piti siis olla lähtö myöhään illalla, mutta lähtikin vasta yhdeksältä aamulla.

Mikä on 31/2 tunnin myöhästyminen?

Vierailija
5/25 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästymisestä ei ole kokemusta, mutta peruuntuneesta lennosta olen saanut korvauksen (matkustusluokan korotus seuraavalle lennolle, ei mitään rahojen palautusta todellakaan, tosin olin päässyt perille korvaavalla lennolla useamman tunnin myöhässä). Tämän saadakseni tappelin puoli vuotta ja olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Tapahtumaan alkoi vasta kun ilmoitin, että seuraavaksi lakimies palaa asiaan. Todella huono maku jäi, Finnairilla olisi ihan huomattavasti parantamista asiakaspalvelussa.

Vierailija
6/25 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan kyllästynyt Finnairiin, eikä uutiset johtajien jättibonareista yhtään tee Finskiä sen houkuttelevammaksi yhtiöksi.  Entisaikaan lentomatkustuksessa vielä oli hohtoa (ainakin business-luokassa) nyt tuntii siltä kuin paikallisjunalla mennä köröteltäsiin ja just ja just voi lasin vettä saada ilmaiseksi tai kahvit.

Vierailija
7/25 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:27"]

Itse sain ongelmitta Finnairilta, 600 €. Tarjosivat vielä 800 € lahjakorttia Finnairille, mutta ei ollut tarvetta, joten otin rahana.

Lentoni Hong Kongiin oli viime syksynä myöhässä noin 10 tuntia ja sain myös majoituksen myöhästymisen ajaksi. Piti siis olla lähtö myöhään illalla, mutta lähtikin vasta yhdeksältä aamulla.

[/quote]

Oho, aika hyvin korvattiin. Noin 5-6 vuotta sitten meidän Bangkokin lento kääntyi takaisin Viron yläpuolella jonkun vian takia, mitä ei olisi voinut Bangkokin päässä korjata. Saatiin korvaukseksi hotelliyö ja kahviliput. Aamulla päästiin sitten vihdoin matkaan. Kaikki jatkolennot Bangkokista meni vituiks, niistä saatiin matkavakuutuksesta korvaus.

Classy, Finnair.

Vierailija
8/25 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:27"]Itse sain ongelmitta Finnairilta, 600 €. Tarjosivat vielä 800 € lahjakorttia Finnairille, mutta ei ollut tarvetta, joten otin rahana.

[/quote]

Oltiinkohan samalla lennolla Hong kongiin, sain myös saman 600€ niin kuin myös mieheni. Olisivat tarjonnet 1600€ lahjakorttia. Paluumatkasta saimme 600€ lahjakortin, kun jouduimme kiertämään Lontoon kautta, mutta emme olisi saaneet rahaa.

Vierailija
9/25 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rahat takaisin ilman ongelmia, kun Finnairin lento oli peruutettu (täysin Finnairista johtumattomista syistä - määränpään lentokenttä oli suljettu). Toisella kerralla, kun Finnairin lento oli pari tuntia myöhässä, sain pyytämättä lapun, jolla sai lentokentän ravintolasta ilmaiseksi pienen ruoka-annoksen.

Vierailija
10/25 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekninen vika ei ole mikään syy jättää korvauksia maksamatta mutta Finnairilla on ihan omat säännöt. 

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/matkustaminen/lennot/lennon-viivastyminen/

Vierailija
11/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen saanut.

Vierailija
12/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut Finnairilta muutamaankin otteeseen, vastaus taisi tulla noin viikon sisällä. Kysyivät samalla haluanko vakiokorvauksen rahana vai lahjakortin huomattavasti suuremmalle arvolle. Tuiflyltä sain myös 600€ korvauksen lähes vuorokauden myöhästymisestä, mutta sen perään piti kysellä monta kuukautta. Älkää missään nimessä käyttäkö mitään firmoja välissä kun haette korvauksia, vievät vain ison osan potista ja ihan turhaan. Saman asian saa tehtyä itse parilla sähköpostilla. Sitä paitsi Finnair vie nimenomaan Airhelpin kautta tehdyt hakemukset järjestäen käsittelyyn, mutta itse haetut korvaavat mukisematta jos vaan syy on validi.

Vierailija
13/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki.

Ensimmäinen haaste oli löytää lentoyhtiöstä taho jolle korvausvaatimuksen saattoi lähettää.

Asiakaspalvelusta ei saa yhteyttä korvausosastolle, heillä ei ole puhelinnumeroa, ei sähköpostiosoitetta ja eipä ole edes postiosoitetta.

Googlesta löytyi asiaan liittyen asiakaspalvelupäällikön nimi ja tämän jälkeen työpuhelin ja -osoite.

Aloin valmistautua kirjatun paperispämmin lähettämiseen, mutta kaveri antoi vihjeen lentoyhtiön vain kirjautuneelle näkyvästä palautelinkistä. Sitä kautta sain vaatimukseni lähetettyä.

Korvauksen käsittely ei ollut mahdollista suomeksi.

Vaatimusta leivottiin ensin sellaiset viitisen viikkoa ja sitten vaihdeltiin kohteliaita sähköposteja parin viikon verran.

Lopulta yhtiö maksoi sen direktiivin mukaisen 250 eur.

Keskustelu eräistä myöhästymisen aiheuttamista kuluista on edelleen kesken.

En lainkaan ihmettele, että osa asiakkaista luovuttaa kesken.

Vierailija
14/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekninen vika ei ole mikään syy jättää korvauksia maksamatta mutta Finnairilla on ihan omat säännöt.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/matkustaminen/lennot/lennon-viivastyminen/

Linkkisi ei toimi, mutta se ei ole noin yksikäsitteistä.

Joskus tekninen vika on syy jättää korvaamatta, yleensä ei.

Vierailija
15/25 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut, koska myöhästymisen syynä oli ylivoimainen este.

Vierailija
16/25 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentojen Korvaukset - compensair.com Nopeasti saimme korvauksen myöhästyneestä lennosta. Hyvä palvelu.

Vierailija
17/25 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianin lento myöhästyi, kun jouduttiin tekemåän välilasku Malagaan ja heittämään yksi hullu ulos. Ihme venkoilu alkoi tästä. Viikon matkan aikana tuli ihme viestiä, että pitäisi hyväksyä kokonaan eri lento tulolennoksi. Hain lopulta korvausta, kun tultiin perille keskellä yötä ja sovitun kyydin tilalle pitikin ottaa taksi. Lopulta tuli vastaus, että oltiinkin lennetty vain Malagaan ja se oli ajoissa. Oltiin siis Gran Canarialla viikko. Mielestäni todella ylimielistä kohtelua. En lennä Norwegianilla enää ikinä.

Vierailija
18/25 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentojen Korvaukset - https://compensair.tp.st/EuJ2TXVw Nopeasti saimme korvauksen myöhästyneestä lennosta. Hyvä palvelu.  

Vierailija
19/25 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut nacho lahjakortin. Lento peruttiin ja matka viivästyi vuorokaudella. SAS:n törkeä kusetus

Vierailija
20/25 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku taas mainostaa niitä hyeena firmoja jotka "hakee" korvuksia ja ottaa siitä 25% välistä.

Kun ihminen on niin tyhmä ettei voi mennä EU:n sivuille ja hakea sen koko korvauksen itselle samalla vaivalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän