Lapsilisät tulisi poistaa kokonaan!
Nyt kun mietitään lapsilisien verolle panoa, minun mielestäni ne kuuluisi poistaa kokonaan. Suomessa on kuitenkin niin hyvä sosiaaliturva muutenkin niin tällainen muinaisjäänne joutuisikin romukoppaan yleisten säätötalkoiden nimissä. Palautettakoon sitten takaisin, kun taloustilanne taas niin sallii.
Kommentit (6)
En tiedä poistamisesta, mutta jo kauan olen ollut sitä mieltä, että sen pitäisi olla harkinnanvarainen etuus eli vain ne, jotka sitä todella tarvitsevat, saisivat sen. Olen samaa mieltä kuin kakkonen, että jos lisät käytetään sijoittamiseen, ne ovat ko. perheille tarpeettomia. Lapsilisäthän on tarkoitettu lapsista aiheutuvien kulujen vähentämiseen.
Kannatan lapsilisien poistamista kokonaan. Korvauksena voisi olla verotuksen progressio siten että nuoret maksaisivat tuloveroa vähemmän kuin varttuneimmat olipa niillä lapsia tai ei.
Lapsilisä on tarpeen silloin, kun se menee elämiseen. Turha sitä olisi poistaa, silloin moni joutuisi vaan sossun luukulle. Sama tukea lapsiperheitä jotka kuitenkin ovat suomenkin tulevaisuus. Maksetaanhan täällä ilmaista rahaa kaikille sossupummeille , juopoille, mustal.... Mielummin minä annan veromarkkani lapiperheille, kun esim.kaiken maailman lurjuksille.
Joo ja verotus tulojen mukaan. Mitä paremmat tulot, sitä (entistäkin) kovemmat verot.
Tomppa L, pysy siellä facebookissa julistamassa tätä sotaa lapsia ja tukijärjestelmää vastaan.
Lapsilisä on osa sitä sosiaaliturvaa. Ei me olla oikeutettuja mihinkään toimeentulo- tai edes asumistukeen, mutta kyllä se lapsilisä on meille tärkeä tulo, eikä sitä todellakaan panna mihinkään asuntosäästötileille tai sijoitusrahastoihin.
Jos nyt jostain voisi puhua, niin lapsilisien poistaminen todella hyvätuloisilta. Jos lapsilisä on varaa panna rahastoihin tmv. se on aika turha.