Nyt rehellisesti! Ketkä Helsingissä pitävät maskin ainoastaan sosiaalisen hyväksynnän takia? Eli koristeena?
Minä ainakin!! Ihmiset ovat niin hölmöjä että heillä riittää että näkevät että on maski. Eivät yhtään taju että se on vain koristeena jotta ei jää ulkopuolelle.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä sairaalassa ja ainakin meillä lääkärit ovat suoraan sanoneet, että maski on paskapuhetta mutta käytetään nyt kun kerran suositus on. Ennemmin uskovat kösien pesun ja turvavälien tehoon. Menen samalla linjalla, maski näön vuoksi, tehoon en usko. Ja surettaa se maskien määrä luonnossa, miksette saa niitä roskiin?
No miksi ihmeessä sitten käytätte?? Eikö teidän pitäisi juuri olla näyttämässä esimerkkiä että se ei auta. Voi huoh.
Tämä on Porvoon sairaalassa sanottu.
Helsingissä. Suosituksia on noudatettava sillä mikä mediasirkus siitä tulisi jos lääkärit ja hoitajat painelis pitkää päivää ilman maskia. Ja kun ei siitä oikein käytettynä ole haittaakaan, paitsi tuo roskan määrä.
Käytän maskia suojatakseni muita. Ja on se samalla myös minulle jonkunlainen koriste. Kummallista kyllä, olen jo niin tottunut maskin käyttöön, että en osaa enää olla ilmankaan sitä julkisissa tiloissa.
Aluksi niiden läpi hengittäminen oli hankalaa, mutta nyt ilmeisesti keho on tottunut jo tähän, eikä enää ole mitään hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä sairaalassa ja ainakin meillä lääkärit ovat suoraan sanoneet, että maski on paskapuhetta mutta käytetään nyt kun kerran suositus on. Ennemmin uskovat kösien pesun ja turvavälien tehoon. Menen samalla linjalla, maski näön vuoksi, tehoon en usko. Ja surettaa se maskien määrä luonnossa, miksette saa niitä roskiin?
No miksi ihmeessä sitten käytätte?? Eikö teidän pitäisi juuri olla näyttämässä esimerkkiä että se ei auta. Voi huoh.
Nuo lääkärit ovat ihan oikeassa. Mikä siinä on niin vaikeaa pitää turvaväliä ja pestä käsiä? Laitetaan vaan maski naamalle, jotta voidaan ängetä ihmisten iholle kiinni? Ei sairaaloissakaan käytetä maskia, jos ei olla lähikontaktissa potilaaseen.
Vähän tylsä aihe, minua kiinnostaa paljon enemmän ketkä pitävät housuja vain koristeena sosiaalisen hyväksynnän vuoksi?
"Tutkijan mukaan Suomessa maskikeskustelu on juuttunut ajatukseen, kuinka me voimme suojata itseämme.
– Esimerkiksi Singaporessa ja Japanissa, jossa maskit on hyvin aikaisessa vaiheessa otettu käyttöön, on perinteisesti ollut kyse siitä, että suojataan yhteisöä ja kanssaihmisiä Se on 180 astetta erilainen ajattelumaailma kuin täällä."
Vierailija kirjoitti:
Vähän tylsä aihe, minua kiinnostaa paljon enemmän ketkä pitävät housuja vain koristeena sosiaalisen hyväksynnän vuoksi?
Minä? Oksettaa länsimaat muuten vain.. kaikki perustuu feikkiydelle. Piti vielä alkuperäisasukkaat pakottaa käyttää vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä. Suosituksia on noudatettava sillä mikä mediasirkus siitä tulisi jos lääkärit ja hoitajat painelis pitkää päivää ilman maskia. Ja kun ei siitä oikein käytettynä ole haittaakaan, paitsi tuo roskan määrä.
Kun miljoonat ihmiset joutuvat kuukausien ajan päivittäin käyttämään maskia, ei käytöstä tarvitse olla kuin jokin pieni, vielä tuntematon haitta, niin sen seuraukset tulevat jollekin joukolle toteutumaan.
Riittää että jokin maskitehdas valmistaa huonolaatuista tuotetta, josta vapautuu haitallisia aineita suoraan käyttäjän keuhkoihin niin yksikin tällainen tapaus ylittää haitoillaan oireettomien ihmisten maskittamisen hyödyt.
Käytän suojatakseni itseni lähinnä iholle tulevilta hysteerikoilta. Näiltä maski suojaa paremmin kuin pöpöiltä, lisäksi tämä edistää yhteiskuntarauhan säilymistä omassa tilassani. Käyttömenetelmäni on henkilökohtainen, sitä en lähde tässä avaamaan.
En pidä muuten kuin kirjastoissa, joissa se on hyvin suositeltavaa. En ole ihmisten kanssa ollut tekemisissä 30 vuoteen juurikaan lukuunottamatta pakollisia kaupassa käyntejä, joten minulta sujuu todella hyvin etäisyyksien pitäminen.
Joskus laitan. Sama kertakäyttömaski ollut kesästä alkaen. Tiedän että ei se mitään auta.
Minä. Sairastin jo koronan, joten en usko suojaavani maskilla sen kummemmin itseäni kuin muitakaan. Uudelleen sairastumiset ovat todella harvinaisia. Desinfioin kyllä käsiäkin, koska en halua saada muitakaan pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän samaa monesti. Yksi pyörii taskussa, muutama autossa ja jotain kotona. Otan sen käytetyn sieltä jostain kun tarve on. Haluan enemmän ajatella, että suojaan sillä itseäni.
Onko ihmiset tosissaan tän touhun kanssa? Ei nuo perus kangaslärpäkkeet juurikaan suojaa itseä. Eivät etenkään jos vedät niitä naamalle, kun ovat pyörineet ties missä. Ovat täynnä bakteereita ja mahdollisesti viruksia, jotka saat suoraa hengitysteihisi laittaessasi likaisen maskin kasvoillesi.
Arvaa, kiinnostaako?
Not!
Vierailija kirjoitti:
Maski ei ole vain koriste. Pidän siksi, että en mahdollisena oireettomana viruksenkantajana tartuttaisi potilaitani enkä työkavereitani. Edellytän heltä samaa, että että he eivät tartuttaisi minua. Näin tartunnan riski pienenee hyvin pieneksi.
Potilaissani on paljon myös koronaa sairastavia. Jos maski ei auttaisi, olisin sairastunut jo itsekin. Jos se toimii munulla töissä, milsei toimisi myös julkisessa liikenteessä, kaupoissa jne.? Mutta kaikilla pitää olla suojamaski. Muuten tämä ei toimi.
Mäkin olen hoitanut muutamaa koronaa sairastunutta ja ilman maskia, tietämättä, että potilailla ollut korona. Samaten ollut työkaverin kanssa, jolla todettu korona, samassa vuorossa ja syöty samaan aikaan noin puol tuntia ilman maskeja. Enkä siis oel ite saanu tartuntaa, vaikka ton sun logiikan mukaan mun olis vähintään pitäny olla jo kuollut.
Maski ei ole vain koriste. Pidän siksi, että en mahdollisena oireettomana viruksenkantajana tartuttaisi potilaitani enkä työkavereitani. Edellytän heltä samaa, että että he eivät tartuttaisi minua. Näin tartunnan riski pienenee hyvin pieneksi.
Potilaissani on paljon myös koronaa sairastavia. Jos maski ei auttaisi, olisin sairastunut jo itsekin. Jos se toimii munulla töissä, milsei toimisi myös julkisessa liikenteessä, kaupoissa jne.? Mutta kaikilla pitää olla suojamaski. Muuten tämä ei toimi.