Vinkkejä vegaanisen pizzan täytteeksi
Tekisi mieli kokeilla. Mieluummin tyyliä mättö.
Olisiko ideoita hyvästä täyteyhdistelmästä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Googlaa vegaaninen pitsa. Vaihtoehtja on valtavasti.
Tämän takia juuri kysyn täältä millaisiin täyteyhdistelmiin ihmiset ovat tykästyneet. Reseptejä on netissä niin paljon, ettei niitä jaksa selata.
Mistä kukaan muu voisi tietää, mistä juuri sinä tykkäisit? Reseptejä selailemalla ja niistä itselle mieluisat vaihtoehdot valitsemalla ja kokeilemalla, sillä se vain selviää.
Älä nyt noi kimpaannu, ystävä hyvä. Minä kyselen vinkkejä, muiden ihmisten kokemuksia. En ole missään vaiheessa esittänyt kysymystä, että mistä juuri minä pitäisin.
Tämä on vähän sama juttu kuin kysyisi oman ideoinnin tueksi minkälaisia vaatteita ja asusteita muut ovat yhdistäneet laivastonsiniseen jakkuun. Ei mitään sen vakavampaa.
Ei kylläkään ole vegaanipitsa mutta Kotipizzan burgerpitsaan sopii todella hyvin silputut salaatinlehdet, joten niitä varmaan voisi käyttää ja sitten kasvispohjaista ceddaria mikäli sellaista on olemassakaan
Mä laitan herkkusieniä, tomaattia, paprikaa, sipulia, joskus oliiveja. Päälle vegaanista murujuustoa.
En ymmärrä miksi jotkut tulee tänne kommentoimaan tyyliin höh höh kINkKuA ja MeeTVurStia, kun kysytään vegaanipizzaan vinkkejä. Eikö tuo ole jo aika vanha vitsi? Eikai se oikeasti voi kenenkään mielestä olla hyvä jekku🙄
Oma vinkki pizzaan on, että jätä juustonkorvike pois ja päälle vegaanista majoneesia uunin jälkeen, niinkuin joku jo vinkkasi.
Mun herkkua ihan sekasyöjänä on aurinkokuivattu tomaatti, pikkutomaatin puolikkaat ja paprika monta eri väriä sekä punasipuli. Näitä oikein paljon. Pohjalle pelkkää tomaattikastiketta, sekä öljyä, ja jätä juusto pois, ne kehututkin vegaanijuustot on kamalia. Kyllä se ilman juustoakin onnistuu. Itse asiassa italaisiakin, niitä aitoja, pizzoja tehdään ilman juustoa, joten voi unohtaa sen "juusto kuuluu pizzaan" -hokeman.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat aikaisin hautaa, syö toki sitä vegaanista "juustoa" :))) Missään ei ole huonompia rasvoja!
Ai aikaisin hautaan jos syö vaikka kerran kuussa vegaanista juustoa. Hyvä jeesus sentään taas teidän sekaanien kanssa. Kuka syö pizzaa monta kertaa viikossa tai edes joka viikko?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat aikaisin hautaa, syö toki sitä vegaanista "juustoa" :))) Missään ei ole huonompia rasvoja!
Olisikohan mitään tilastoja siitä että minkä ruokavalion käyttäjät elää pisimpään? Hesen ja pitserioiden ohi kun kulkee ja katsoo miten naama hiessä ahdetaan eläinperäisiä rasvoja, niin en povaa pitkää ikää heillekkään.
Sipuli, aurajuusto, jauhenliha, salami, jalopeno
Siinä on täydellinen pizza joka kelpaa niin vegaaneille ja lihansyöjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai aikaisin hautaan jos syö vaikka kerran kuussa vegaanista juustoa. Hyvä jeesus sentään taas teidän sekaanien kanssa. Kuka syö pizzaa monta kertaa viikossa tai edes joka viikko?
. "Kuka syö pizzaa monta kertaa viikossa tai edes joka viikko?" Sitä porukkaa on paljon ja he eivät varmasti ole vegaaneja.
Ap, tämä on väärä paikka kysellä tuollaista. Täällä on lähinnä läskejä mammoja ja pappoja, (huomattava osa heistä persuja) jotka vihaavat kaikkea uutta ja pitävät sitä uhkana. Lisäksi kaloreihin tarrataan kiinni kynsin hampain, että elopaino ei pääse ikinä putoamaan alle sadan. He ovatkin jo paikalla kommentoimassa.
Ai niin, jos painat 90-jotain kiloa, se on sama kuin sata. Tuossa vaiheessa ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan herkkusieniä, tomaattia, paprikaa, sipulia, joskus oliiveja. Päälle vegaanista murujuustoa.
yök, vegaanisia juustomuruja. Mistä ne on tehty? Koivun mahlastako?
Mitä ihmettä se vegaanipizzojen juustoa hyvin etäisesti muistuttava vaalea ja uunissa sulamaton silppu edes on?
Mulla olis jääkaapissa kelpo pussillinen tuoreita suppilovahveroita.
Taidanpa rakentaa niistä ja runsaasta silputusta sipulista jonkin piirakan. Kai niilä pizzankin voisi peittää.
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa rakentaa niistä ja runsaasta silputusta sipulista jonkin piirakan. Kai niilä pizzankin voisi peittää.
No ei voi, teeppä tuo, laita instaan ja kysy italialaisilta voiko sitä kutsua pizzaksi. Saat varmaan t-uhkauksia. Minut heitettiin Roomassa ulos pizzeriasta, kun pyysin siihen lisäksi aurajuustoa (blue cheese). Sanoivat että ravintola ei ole mikään sirkus ja että minulle ei tarjoilla mitään, ole hyvä ja poistu.
tomaatti, kesäkurpitsa, oliivi, suolakurkku, munakoiso, herkkusieni, kaikki muut sienet, rucola, paprika, ananas, idut, parsa, pavut, porkkana, bataatti, peruna, sipuli, purjo, nauris, banaani, plantaani, kukkakaali, artisokka.... siitä vaan alkaa pökkiä pizzaa kasaan!
No tietenkin toinen niistä alkuperäisistä, ensimmäisistä pizzoista on suoraan vegaaninen. Eli marinara. Siinä on vain tomaattikastiketta, oreganoa, valkosipulia ja oliiviöljyä.
Noin muuten valmiit vegejuustot on mun mielestä aika kauheita. Ennemmin just joku kaurakerma-ravinnehiivahiutaleseos. Vöner on hyvä täyte, samoin vegenakit viipaleina, tai vegeleikkeet. Halvempana vaihtoehtona hyvin maustettu soijarouhe tai -suikaleet. Paprika, (puna)sipuli, kirsikkatomaatit, artisokka, oliivit. Ananas tai persikka yhdessä maustekurkun kanssa yllättävä mut hyvä.
"kaurakerma-ravinnehiivahiutaleseos" ei s..tana, LOPETTAKAA!
Paholaisenhillo (kait se on vegaaninen), punasipuli, pinaatti, ananas, oliivit ja joku vegaaninen juustonkorvike. Ei kannata tehdä liian mättöä, koska petyt kuitenkin, kun ne täytteet ei sovikaan kaikki yhteen.
Punasipulista saa erimakuista hilloamalla, paistamalla pannulla tai laittamalla sellaisennaan pitsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi, teeppä tuo, laita instaan ja kysy italialaisilta voiko sitä kutsua pizzaksi. Saat varmaan t-uhkauksia. Minut heitettiin Roomassa ulos pizzeriasta, kun pyysin siihen lisäksi aurajuustoa (blue cheese). Sanoivat että ravintola ei ole mikään sirkus ja että minulle ei tarjoilla mitään, ole hyvä ja poistu.
Pizza oli syntyaikoinaan köyhän kansan ruokaa, joka pusattiin niistä niukoista aineksista, joita kaapista löytyi (jauhoja, tomaatteja).
En aio vaivata korkean elintason ainoa-oikea-mikä-tahansa-asian loukkaantujia tämän enempää vaatimattomilla resepteilläni. - Oliiviöljy sentään on meilläkin aitoa...
Voisitko antaa tarkemman reseptin? Kuulostaa mielenkiintoiselta.