Vinkkejä vegaanisen pizzan täytteeksi
Tekisi mieli kokeilla. Mieluummin tyyliä mättö.
Olisiko ideoita hyvästä täyteyhdistelmästä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis jääkaapissa kelpo pussillinen tuoreita suppilovahveroita.
Taidanpa rakentaa niistä ja runsaasta silputusta sipulista jonkin piirakan. Kai niilä pizzankin voisi peittää.
No ei voi, teeppä tuo, laita instaan ja kysy italialaisilta voiko sitä kutsua pizzaksi. Saat varmaan t-uhkauksia. Minut heitettiin Roomassa ulos pizzeriasta, kun pyysin siihen lisäksi aurajuustoa (blue cheese). Sanoivat että ravintola ei ole mikään sirkus ja että minulle ei tarjoilla mitään, ole hyvä ja poistu.
Mitäs käyttäydyit kuin amerikkalainen kukkahattuturisti.
Vierailija kirjoitti:
"kaurakerma-ravinnehiivahiutaleseos" ei s..tana, LOPETTAKAA!
Ai kukaan ei sais syödä mitään, minkä idea ei miellytä sua?
Voihan sitä noinkin kai ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis jääkaapissa kelpo pussillinen tuoreita suppilovahveroita.
Taidanpa rakentaa niistä ja runsaasta silputusta sipulista jonkin piirakan. Kai niilä pizzankin voisi peittää.
No ei voi, teeppä tuo, laita instaan ja kysy italialaisilta voiko sitä kutsua pizzaksi. Saat varmaan t-uhkauksia. Minut heitettiin Roomassa ulos pizzeriasta, kun pyysin siihen lisäksi aurajuustoa (blue cheese). Sanoivat että ravintola ei ole mikään sirkus ja että minulle ei tarjoilla mitään, ole hyvä ja poistu.
Et kai nyt yritä väittää, että sipulia ja sieniä ei sais italialaisten mukaan laittaa pizzaan?
Tee hyvä pizzapohja jonkun sellaisen ohjeen mukaan, jossa taikinaa kohotetaan yön yli jääkaapissa. Tomaattikastiketta varten muttin (tai jotain vastaavaa rakenteeltaan suht sileää) tomaattimurskaa, siihen paljon suolaa ja oliiviöljyä, jonkun verran basilikaa, ja vähän murskattua valkosipulia (ja ripaus sokeria, jos maku muuten liian hapan).
Nämä kun on kunnossa, niin mahdollisuudet täytteiden kanssa on loputtomat, eikä juustoakaan kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun herkkua ihan sekasyöjänä on aurinkokuivattu tomaatti, pikkutomaatin puolikkaat ja paprika monta eri väriä sekä punasipuli. Näitä oikein paljon. Pohjalle pelkkää tomaattikastiketta, sekä öljyä, ja jätä juusto pois, ne kehututkin vegaanijuustot on kamalia. Kyllä se ilman juustoakin onnistuu. Itse asiassa italaisiakin, niitä aitoja, pizzoja tehdään ilman juustoa, joten voi unohtaa sen "juusto kuuluu pizzaan" -hokeman.
Pizza rossa ja pizza bianca. Pizza marinara on herkkua, siihen ei tule kuin tomaattikastiketta ja oreganoa, muistanko oikein. Italiassa myös äijät syövät näitä. Suomessa on miehekästä syödä äijämeatloverpizzaa johon on teurastettu suurinpiirtein kaikki millä on silmät.
Ääni aurinkokuivatulle tomaatille täältäkin, tuo kivasti umamia. Muita vinkkejä en osaa antaa, koska tykkään pitsassa melkein mistä tahansa vegetuotteista. :D
HYVÄ!