Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei omaelämäkertaan saisi kirjoittaa perheväkivallasta?

Vierailija
15.04.2023 |

Ei kai se kiellettyä ole jos omakustannekirjaa tekee?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa

Vierailija
2/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan katsoa kunnianloukkaukseksi, koska henkilö on tunnistettavissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapauden rajoissa, mutta voi tulla vastaan kunnianloukkaus tai muut samantyyppiset jos julkaista aikoo. 

Vierailija
4/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kunnianloukkaus ole, jos se väkivaltaan syyllistynyt kirjoittaa omasta väkivaltaisesta käytöksestään omaelämänkertaan? Esim. jos on myöhemmin tajunnut, että se väkivaltaisuus oli väärin, ja haluaa siitä kirjassaan avautua. Vai pitääkö tällainen asia vain jättää välistä tai syyttää exää kusipääksi, kun jätti hyvän kumppanin?

Vierailija
5/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut parisuhdeväkivallasta omakustanteisessa omaelämänkerrassa. Jos henkilö ärsytti minua olemuksellaan ennen avautumista niin tuon jälkeen vielä enemmän. En ymmärrä miksi vuodattaa paperille ja antaa aikuisille lapsilleen tuollainen tieto. Väkivallantekijä on kuitenkin aikuisten lasten jo edesmennyt isä. Aihetta ei ole käsitelty silloin kun väkivalta tapahtui, sitä ei käsitelty kirjan myötä myöhemminkään millään tavoin.

Aikuisen ihmisen pitää ymmärtää olla käyttämättä aikuista lapsia terapeuttinaan.

Vierailija
6/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se kunnianloukkaus ole, jos se väkivaltaan syyllistynyt kirjoittaa omasta väkivaltaisesta käytöksestään omaelämänkertaan? Esim. jos on myöhemmin tajunnut, että se väkivaltaisuus oli väärin, ja haluaa siitä kirjassaan avautua. Vai pitääkö tällainen asia vain jättää välistä tai syyttää exää kusipääksi, kun jätti hyvän kumppanin?

Tietysti omasta väkivaltaisuudestaan saa kertoa, mutta sitä ei aloituksessa paljastettu.

Vierailija
7/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisinta on hyväksyttää niillä jotka on pääteltävissä, koska sekin saattaa olla ongelma, vieläpä hyvin arka ja kipeä, että on joutunut uhriksi. 

Vierailija
8/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut parisuhdeväkivallasta omakustanteisessa omaelämänkerrassa. Jos henkilö ärsytti minua olemuksellaan ennen avautumista niin tuon jälkeen vielä enemmän. En ymmärrä miksi vuodattaa paperille ja antaa aikuisille lapsilleen tuollainen tieto. Väkivallantekijä on kuitenkin aikuisten lasten jo edesmennyt isä. Aihetta ei ole käsitelty silloin kun väkivalta tapahtui, sitä ei käsitelty kirjan myötä myöhemminkään millään tavoin.

Aikuisen ihmisen pitää ymmärtää olla käyttämättä aikuista lapsia terapeuttinaan.

Minusta olisi hyvä että ne toisista liitoista olevat aikuiset lapset tietäisivät millainen isänsä tosiasiassa oli.

Vierailija
9/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hyvä että ne toisista liitoista olevat aikuiset lapset tietäisivät millainen isänsä tosiasiassa oli.

Ihan ydinperhettä tarkoitin.

Vierailija
10/10 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ydinperhettä tarkoitin.

Minä en tarkoittanut. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi