50e rahaa ja sillä ruokittava lapset + aikuinen
Kommentit (64)
Tekisin perunamuussia, karjalanpaistia, kinkkukiusausta, uunilohta ja uunijuureksia, makaronilaatikkoa ja riisiä ja kanaa.
Mennää töihin, abortti on vaihtoehto
Mennää kirjoitti:
Mennää töihin, abortti on vaihtoehto
Käyn töissä, en ole raskaana, kannatan abortteja. Ap
En käyttäisi viimeistä 50 euroani ruokaan, vaan tekisin sitä mitä kaapeissa ja pakastimessa on.
Jos taas 50 euroa ei ole viimeinen 50 euroa, niin tuollahan saa lähes mitä toivoo.
Mitä sinulla on kaapeissa? Harvalla kai on aivan tyhjät kaapit.
Kerro myös, että minkäikäiset lapset, ovatko lapset päivähoidossa tai koulussa, jossa saavat lounaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin perunamuussia, karjalanpaistia, kinkkukiusausta, uunilohta ja uunijuureksia, makaronilaatikkoa ja riisiä ja kanaa.
Pitää tehdä myös aamu, ilta ja välipalat, ei taida 50e riittää. AP
50e on paljon, sillä saa helposti viikon ruoat.
Jauheliha- tai kaurajauhiskeittoa, broilerinkoipia, joista riittää pariin ruokaan, kolmatta en nyt keksi.
Riippuu mitä on kuiva-ainekaapissa, jääkaapissa, pakkasessa?
Kyllä tuolla viikon pärjää kun ostaa kaikista halvinta ja sillä metodilla että kunhan on jotain syötävää ihan sama tuleeko kaikki ravintoaineet saatua (viikko menee huonosti syötynä, kunhan ei jää tavaksi).
Lisänä tietenkin voi käydä hakemassa jotain ruoka-avustusta mitä paikkakunnallasi on?
Mihin ihmeeseen sun rahat on mennyt? T. Työtön jolla tilillä 2000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tehdä myös aamu, ilta ja välipalat, ei taida 50e riittää. AP
Käytät kympin noihin ja 40€ pääruokiin.
Kympillä saa litran jugurttia, paketin paahtoleipää ja toisen näkkäriä + vielä puurohiutaleet ja tarjoushedelmiä.
Jos kerran kaikki pitää hankkia, niin tuleeko teille edes kunnan vettä? Onko kaapissa suolaa tai pippuria?
Hups unohtui sanoa että lapsia on 2 kpl. Päiväkoti- ja kouluikäinen, eli saavat osan ruuista muualla. Yksi lämmin ruoka kuitenkin pitää joka päivä valmistaa + aamupala, välipala ja iltapala.
Tuo 50e ei ole minun viimeinen raha, kyllä minulla on toisella tilillä rahaa, mutta ruokabudjetti on 90e/vko, tällä viikolla tuli hieman törsättyä enemmän ruokaan ja herkkuihin (40e extraa), joten ihan siksi ja muuten vaan haluan kiriä budjettini kiinni ensi viikolla.
Kaapeissa ei hirveästi ole mitään kun olen niitäkin koittanut syödä tyhjäksi joulusiivouksen merkeissä. Mutta löytyy toki makaroonia, riisiä, pastaa, tomaattikastiketta, jauhoja, mausteita... pakastimessa on pakastevihanneksia, marjoja ja ranskalaisia taitaa olla :D AP
Sitä mitä nytkin teen. Puuroa, keittoja, perunoita ja kastiketta, porkkanaraastetta, munakasta...tuolla rahalla saa kyllä ihan mukavasti edullista ruokaa, vaikka kaapissa ei olisi mitään. En nyt ehdi tarkempaa ruokalistaa tehdä. Aikuiset ei tarvitse välipaloja ja porkkana on ihan hyvä välipala lapsillekin, tai ostat jugurttia litran tonkissa sitä edullisinta, siitä saa päivän välipalat koko porukalle parilla eurolla.
Esim. iso kattilallinen jauhelihakeittoa. Tee itse sämpylöitä/teeleipiä tms. kai sulla jauhoja ym. kaapissa on? Kaurapuuroa/porkkanaa välipalaksi. Kyllä 50 eurolla saa vaikka mitä viikoksi, kun vaan viitsii tehdä. Näitä keskusteluja on pilvin pimein tälläkin palstalla, niistä löytyy vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Hups unohtui sanoa että lapsia on 2 kpl. Päiväkoti- ja kouluikäinen, eli saavat osan ruuista muualla. Yksi lämmin ruoka kuitenkin pitää joka päivä valmistaa + aamupala, välipala ja iltapala.
Tuo 50e ei ole minun viimeinen raha, kyllä minulla on toisella tilillä rahaa, mutta ruokabudjetti on 90e/vko, tällä viikolla tuli hieman törsättyä enemmän ruokaan ja herkkuihin (40e extraa), joten ihan siksi ja muuten vaan haluan kiriä budjettini kiinni ensi viikolla.
Kaapeissa ei hirveästi ole mitään kun olen niitäkin koittanut syödä tyhjäksi joulusiivouksen merkeissä. Mutta löytyy toki makaroonia, riisiä, pastaa, tomaattikastiketta, jauhoja, mausteita... pakastimessa on pakastevihanneksia, marjoja ja ranskalaisia taitaa olla :D AP
Siis aivan omaa saituuttasi ja tyhmyyttäsi kärvistät lapsiasi. Raha makaa tilillä, mutta lapset saavat olla nälässä, koska budjetti?
Iso makaroonimössö. Paljo makaronia (20 senttiä/pussi) ja paketti jauhelihaa (2-4€) mausteet suola ja pippuri. Siitä syö pari päivää ainakin tosi halvalla.
Ruisleipä pitää nälkää paremmin kuin vaalea. Päälle vain margariinia. (Halvinta).
Kaurapuuroa veteen tehtynä (halvin paketti).
Kananmunia (halvimpia)
Keitto 2 päiväksi. paketti nakkeja (1-4€),/ jauhelihaa.. vesi ja mausteet, perunaa, porkkanaa, kaalia, sipulia paljon! Halpoja!
Kalapuikkoja ja ranskalaisia (halvimmat setit n 3€ yht)
Ja aamupala siis puuroa ja illalla ruisleipää tai puuroa... porkkanoita voi napsia ne on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan omaa saituuttasi ja tyhmyyttäsi kärvistät lapsiasi. Raha makaa tilillä, mutta lapset saavat olla nälässä, koska budjetti?
Joo just niinhän tuossa sanoin!
EN. Vaan etsin vain vinkkejä ja ruokaideoita, koska täysin mahdotonta ei liene ruokkia lapsia 10 eurolla/ päivä viiden päivän ajan. Kelpaa ihan tavallisetkin ideat, jauhelihakeitto + sämpylät meni jo listalle. Kiitos. AP
Oivariinia ja porkkanoitakin on kaapissa. Ei tartte siis ees halvinta margariinia vetää, lapsraukat. AP
Tee leipää ja sämpylöitä itse. Paista lettuja ja pannareita.
Hernekeitto, makaronilaatikko, kinkkukiusaus, wokki, lihapullat.
Tuolla rahalla syö helposti 5 päivää.
Ihan tavallista kotiruokaa niinkuin nytkin.