Opettajat eivät suostu käyttämään maskeja!
Meidän alueelle tuli viime viikolla suositus tai miksi sitä sanotaankaan että peruskouluissakin pitäisi opettajien käyttää suojia. Lapsi kertoi ettei yhdelläkään opella ole ollut maskeja! Olivat sanoneet etteivät suostu ellei pakoteta?! Että ihan turhaa hössötystä normaalin flunssan takia? Eivät kuulema saa taikka levitä sitä tautia. Siis mitä ihmettä?!!!!!
Tosi kiva kun itse makaan sängyssä vakavasti sairastuneena enkä tosiaankaan tuota tautia halua. Miten opettajat voivat käyttäytyä näin? Laitoin asiasta viestiä kaupungille.
Kommentit (26)
On muuten aika raskasta astmaatikkona puhetyöläisenä pitää maskia koko päivä. Juuri pystyisi olemaan maskin kansa jos vain istuisi paikoillaan hiljaa, mutta kun opetat kaikkia oppiaineita musiikista liikkaan ja kieliin niin eipä ole herkkua. Vielä samalla pitää tarjota opetusta kotona karanteenissa oleville oppilaille ja yrität huolehtia turvaväleistä sekä käsihygieniasta. Toivoisin todellakin etäkoulua tällä hetkellä kun pelottaa oman ja muiden terveyden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
On muuten aika raskasta astmaatikkona puhetyöläisenä pitää maskia koko päivä. Juuri pystyisi olemaan maskin kansa jos vain istuisi paikoillaan hiljaa, mutta kun opetat kaikkia oppiaineita musiikista liikkaan ja kieliin niin eipä ole herkkua. Vielä samalla pitää tarjota opetusta kotona karanteenissa oleville oppilaille ja yrität huolehtia turvaväleistä sekä käsihygieniasta. Toivoisin todellakin etäkoulua tällä hetkellä kun pelottaa oman ja muiden terveyden puolesta.
Miksi et käytä mikrofonia? Miksi et soita musiikkia nauhalta? Pedagogissa taidoissa on nyt joku ongelma, jos pidät eri tunteja etäkoululaisille ja läsnäoleville, miksi ihmeessä teet asiat noin vaikeasti?
Miksi sinun pitää liikkua liikuntatunnilla? Kai teillä on nyt ulkoliikuntaa? Ulkona ei nyt maskia tarvitse ja megafoni on keksitty. Välillä tuntuu, että opettajat ovat aika uusavuttomia.
En vaan voi ymmärtää, miten heikkoja opettajia on nykyään.
Suositus on suositus - ei pakko. En pysty terveydellisestä syystä käyttämään maskia, mutta en saa tietenkään sillä perusteella sairauslomaa. Olen siis ilman.
Koulumme väkimäärästä alle 10 % on opettajia. Maskisuosituksen takana ei ole estää koronan leviäminen vaan se, etteivät opettajat altistuisi eikä heitä tarvitsisi asettaa karanteeniin. Tämä kun on nykyinen tulkinta, vaikka samaan aikaan sanotaan, ettei maski suojaa käyttäjäänsä. :D
Ja niin - tähän mennessä kaikki koulumme koronatartunnat ovat olleet oppilailla.
Vierailija kirjoitti:
Suositus on suositus - ei pakko. En pysty terveydellisestä syystä käyttämään maskia, mutta en saa tietenkään sillä perusteella sairauslomaa. Olen siis ilman.
Koulumme väkimäärästä alle 10 % on opettajia. Maskisuosituksen takana ei ole estää koronan leviäminen vaan se, etteivät opettajat altistuisi eikä heitä tarvitsisi asettaa karanteeniin. Tämä kun on nykyinen tulkinta, vaikka samaan aikaan sanotaan, ettei maski suojaa käyttäjäänsä. :D
Ja niin - tähän mennessä kaikki koulumme koronatartunnat ovat olleet oppilailla.
Näinpä juuri. Itse käytän kyllä maskia, mutta se tarkoittaa samalla sitä, että minua ei lasketa altistuneeksi missään tilanteessa. En koe, että tämä nyt menee eettisesti ihan oikein.
Opettajat ovat vastustaneet myös etäopetusta, joten vastustavatko opettajat periaatteessa kaikkea uutta? Opetusministeriöhän vastustaa myös etäopetusta ja byrokratiaa on tehty tähänkin, että lapsen saa otettua etäkouluun. Osa opettajista pesee tällöin täysin opetusvastuun etäkoululaisesta ja velvoittaa vanhemmat opettajiksi.
Miten tällä asenteella voi yhteiskunta pärjätä, kun on näin jäykkää?