Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat eivät suostu käyttämään maskeja!

Vierailija
21.11.2020 |

Meidän alueelle tuli viime viikolla suositus tai miksi sitä sanotaankaan että peruskouluissakin pitäisi opettajien käyttää suojia. Lapsi kertoi ettei yhdelläkään opella ole ollut maskeja! Olivat sanoneet etteivät suostu ellei pakoteta?! Että ihan turhaa hössötystä normaalin flunssan takia? Eivät kuulema saa taikka levitä sitä tautia. Siis mitä ihmettä?!!!!!
Tosi kiva kun itse makaan sängyssä vakavasti sairastuneena enkä tosiaankaan tuota tautia halua. Miten opettajat voivat käyttäytyä näin? Laitoin asiasta viestiä kaupungille.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuosituskin on vain suositus – yksilönvapaus ajaa tässä valitettavasti kaiken yli. Tuskin kukaan kaupungilla edes noteeraa viestiäsi.

Vierailija
2/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Omassa koulussani joka ikinen opettaja käyttää joko maskia tai visiiriä. Päätä särkee, henkeä ahdistaa ja ääni kärsii, mutta käytetään silti.

Se sun lapsikin nyt saattaa sanoa ihan mitä vaan. Niitä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Lapsi kertoi, ettei...” ja ehdotti tämän jälkeen, ettei hänen tarvis mennä kouluun, vai mitä?

Vierailija
4/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmassa oli turvallisuuspäällikön viikkokuulumiset ja siinä tekstissä luki ihan selvästi että peruskouluihin ja varhaiskasvatukseen tulee nämä suositukset. Eikä niitä voi olla huomioimatta. Vaan niitä pitäisi noudattaa koska alueella on tartuntoja tullut siihen tahtiin ja etenkin kouluissa. Joutuuhan mun avustajatkin käyttää maskeja. Ja miehen työpaikalla on myös pakko käyttää vaikka ei hoito-alalla olekaan töissä. ap

Vierailija
5/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämmösestä pitää edes alkaa niskottelemaan? En tajua.

Vierailija
6/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia varmaan ärsyttää todella paljon se, että heidät uhrataan koronalle. Etenkin kun etäkoulu pyörisi kuten keväälläkin jos osa vanhemmista ei olisi kusipääkersojensa kanssa niin avuttomia, että pakko pitää tunnit.

Viime viikolla kaksikin kertaa bussiin työntyi ihan koko helvetin pilttilauma (20-40!) Osa jo kyydissä olleista aikuisista jäi seuraavalla pois eli valitsi koronan sijaan myöhästymisen töistä. Mitään syytä näille retkille ei kait ole paitsi opettajien turhautuminen tilanteeseen ja kosto muille siitä, että tulevat itse saamaan taudin. Väärille ihmisille vaan kostavat, koska töihin ne muutkin matkustajat olivat menossa. Kostaisivat niille etätyö ihmisille, jotka eivät siedä lapsiaan kotona.

Ei sillä - olen täysin opettajien puolella. Lapsilaumat tuota kulkutautia nyt tällähetkellä levittävät.

Vierailija
7/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viestiä kaupungilta. Opettajat joutuvat käyttämään maskeja tai visiirejä. On pakko! Ottavat yhteyttä kouluihin tästä asiasta. ap

Vierailija
8/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko oikein? Keväällä, kesällä opet vaati maskien käyttöä kouluihin. Ja nyt ovat niitä vastaan?

Vierailija
9/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset etäkouluun ainakin kolmeksi viikoksi!

Vierailija
10/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yksi käyttää ja 25 lähietäisyydellä ei käytä, niin eihän se kauheasti innosta...

Etäkouluun kiitos!

Vierailija
11/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten

Vierailija
12/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Vierailija
13/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opettajat joissain omassa kuplassa ylempänä muita? Mun tutuista jokainen joutuu pitämään tällä hetkellä maskia työpaikallaan. Eikä siinä ole mitään ihmeteltävää. Kaikki ymmärtävät tämän. Miksi ottaa ihan turhia riskejä jos vähänkään voi itse vaikuttaa leviämisen hidastamiseen?

Vierailija
14/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja velvoittaa, se myös tarjoaa maskit. Meillä ainakaan ei tarjoa. Itse jo sairastin koronan, joten todennäköisimmin en sitä enää levitä. Ennen töihinpaluuta annoin negatiivisen näytteen.

Vierailija
15/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat on just tollasia eli "minä tiedän parhaiten ja osaan kaiken".

Vierailija
16/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opettajan maskinkäyttö luokkatilanteessa auttaa, jos 25 oppilasta on ilman?

Vierailija
17/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja velvoittaa, se myös tarjoaa maskit. Meillä ainakaan ei tarjoa. Itse jo sairastin koronan, joten todennäköisimmin en sitä enää levitä. Ennen töihinpaluuta annoin negatiivisen näytteen.

Koronan voi saada monta kertaa, koska vasta-aineet kestävät vain max 4 kk.

Vierailija
18/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajia varmaan ärsyttää todella paljon se, että heidät uhrataan koronalle. Etenkin kun etäkoulu pyörisi kuten keväälläkin jos osa vanhemmista ei olisi kusipääkersojensa kanssa niin avuttomia, että pakko pitää tunnit.

Viime viikolla kaksikin kertaa bussiin työntyi ihan koko helvetin pilttilauma (20-40!) Osa jo kyydissä olleista aikuisista jäi seuraavalla pois eli valitsi koronan sijaan myöhästymisen töistä. Mitään syytä näille retkille ei kait ole paitsi opettajien turhautuminen tilanteeseen ja kosto muille siitä, että tulevat itse saamaan taudin. Väärille ihmisille vaan kostavat, koska töihin ne muutkin matkustajat olivat menossa. Kostaisivat niille etätyö ihmisille, jotka eivät siedä lapsiaan kotona.

Ei sillä - olen täysin opettajien puolella. Lapsilaumat tuota kulkutautia nyt tällähetkellä levittävät.

Kaamea ihminen

Vierailija
19/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan voi saada monta kertaa, koska vasta-aineet kestävät vain max 4 kk.

Kyllä eilen uutisoitiin, että vasta-aineet kestävät vähintään 8 kk ja sen pidemmältä ajaltahan ei edes voi olla tutkimusseurantaa. Eihän rokotekaan muuten vaikuttaisi kuin hetken.

Vierailija
20/26 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Lapseni on jo siinä iässä ettei remua muiden oppilaiden niskassa. Vain opettajat tulevat koulussa ihan lähelle hengittämään kun tarkistavat tehtäviä taikka auttavat jossain. Kiertäviä avustajia ja sijaisia on joka viikko jollain tunnilla. Kun tosiaankin opettajissakin on ollut tartuntoja niin kyllähän hekin voivat levittää sitä. Eikö niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi