Kuinka kauan verikokeen jälkeen pitää pitää se lappu kyynärtaipeessa?
Kävin aamulla verikokeessa ja kyynärtaipeessa se lappu teipillä kiinni. Nyt se lappu ärsyttää ja kiristää. Kuinka kauan se lappu pitää olla siinä paikallaan?
Kommentit (17)
Kunhan ei enää vuoda, aika nopeasti kai se menee kiinni. Varmaan se tunti-pari?
Just niin kuin edellä on todettu. Voithan kurkata sinne lapun alle ja katsoa, vuotaako vielä verta. Jos ei, niin sen lapun voi irrottaa.
Itse otan sen pois heti kun pääsen näytteenottopaikasta ulos kun kiristää ilkeästi, eikä kertaakaan ole vuotanut.
Yleensä vain painan lapulla muutaman minuutin ja sitten pois. Painaminen hetken ajan saattaa ehkäistä mustelman syntymisen. Teippiä en ota, ärsyttää ihoa.
Yleensä vain painan lapulla muutaman minuutin ja sitten pois. Painaminen hetken ajan saattaa ehkäistä mustelman syntymisen. Teippiä en ota, ärsyttää ihoa.
Mulla loppuu verenvuoto yleensä minuuteissa, joten otan sen irti heti kun muistan, joskus jo aulassa takkia päälle vetäessäni. Eihän sillä muuta tarkoitusta ole kuin olla suojana sen aikaa, kun verta voi tulla pistoskohdasta.
kysyin aamukokeissa siltä kuka sen näytteen otti, sanoi että illalla saa ottaa pois :)
Kai se vähän riippuu. Mä odotanut jo kohta 4 tuntia, tarkistin että voiko ottaa ja ei voi :P
Häh? Onko tähänkin jokin sääntö? Ei sitä tarvitse laittaa siihen ollenkaan jos ei halua. Useimmat kai haluavat laittaa, ettei vaatteisiin tule verta. Mutta saa sen ottaa pois ihan koska vain. Ei tule sakkoja eikä sairastu ebolaan, jos sen ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ikinä ei ole vuotanut sen jälkeen tippaakaan.
Mitä jos käyttäisit maalaisjärkeä
Lakihan kieltää sen lapun irrottamisen ennen kuin vuorokausi on kulunut. Sakot tulee jos aiemmin irrottaa.
Vartin itse olen pitänyt, riittää mulle. Kauempaa en voi pitää kun aiheuttaa muuten ihottumaa. Kerran unohtui tunniksi ja tuloksena punainen ihottuma kyynärtaipeessa, joka parani vasta reseptivoidekuurin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Lakihan kieltää sen lapun irrottamisen ennen kuin vuorokausi on kulunut. Sakot tulee jos aiemmin irrottaa.
Meidän lääkäri sanoi, että 16 päivän päästä voi ottaa pois.
Kyllä mä olen aina ottanut pois jo matkalla labrasta autolle.
Pari tuntia pitäisi riittää.