Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako maskia olet kuluttanut koronapandemian aikana?

Vierailija
21.11.2020 |

Itsellä eka menossa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 100 kpl. Käytän maskia aina kaupoissa ja julkisessa liikenteessä. Suojautumalla suojelen riskiryhmään kuuluvaa läheistäni.

Siis onko se riskiryhmäläinen läheisesi aina mukanasi kaupoissa ja muualla ja sinulla korona ? Vain siinä tapauksessa tuo maskisi suojaa läheistäsi.

Juu mulla on korona ja kuljetan sairaalasängyssä mukanani syöpäsairasta isääni ympäri kaupunkia.

Vierailija
22/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ehkä,

Minä kierrätän niitä. Ensin auton ovessa: laitoin sinne käytetyt. Sen jälkeen toiseen oveen riviin. Kun molemmat olivat täynnä muutaman viikom päästä, käytän siis maskia pari kertaa viikossa, niin aloitin ekasta ovesta.

Nyt olen käyttänyt maskeja enemmän, ja siksi ja otin takapenkin käyttöön. En luota, että vanhimmat ovat kuivuneet vielä riittävästi. Vasemmalla on vanhimmat.

Käyttämättömiä minulla on 50 kpl pakkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi!

Olen käynyt kaupassa syksyn aikana kahdesti, niin siinä ne maskit. Muuten olen ollut vaan kotona ja liikun omalla autolla.

Vierailija
24/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kokeilin, enkä saanut henkeä ! Liian monta vuosikymmentä tupakoinut :-( Loput 24 kpl annoin tyttärelle.

Töissä visiirillä, muulloin ei mitään, tosin en käy missään muualla, ruokaostokset työpaikalla.

Vierailija
25/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa niin en ole pitänyt kirjanpitoa.

Helppohan tää on laskea. Meille työnantaja kustantaa 2 maskia / päivä. Meillä päivä siis 6 tuntia. Suositus käyttöön on ollut voimassa 2 kuukautta. Eli n. 80 maskia? + muutama satunnainen, kun työajan ulkopuolella on tarvinnut

Vierailija
26/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0kpl

Vierailija
27/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään 14 kangasmaskistani ei ole vielä kulunut loppuun. Töissä käytän visiiriä, joka sekin on kestänyt käyttöä hyvin.

Vierailija
28/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toinen, ensimäinen meni hukkaan.

Vierailija
29/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään 14 kangasmaskistani ei ole vielä kulunut loppuun. Töissä käytän visiiriä, joka sekin on kestänyt käyttöä hyvin.

Miten se visiiri desinfioidaan? Joka käytön jälkeen?

Vierailija
30/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole laskenut, mutta useita.

Vierailija
31/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Neljää olen käyttänyt, mutta ne on saatu sairaalassa jossa olen käynyt neljästi. 

Vierailija
32/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla olen käynyt syksyn aikana viitisen kertaa ja joka kerta mennyt pari maskia. Vapaa-ajalla, kaupassa tms. käydessä, käytän yleensä kangasmaskia. 

Lukiolaisella menee ainakin pari maskia päivässä.

Vierailija
33/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan yksi, kun lääkärikeskuksessa oli pakko laittaa. En aio käyttää. En aio jatkossa käyttää muidenkaan flunssien takia. Eiköhän tämä korona ole jo nähty? Se voi olla turmiollinen vanhoille kuten mikä tahansa flunssa tai mahatauti... Ei sen takia kannata elämää lopettaa. Elämällä on alku ja loppu.

Vierailija
34/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut. Työpaikalla pitää käyttää aina kun kulkee yleisissä tiloissa. Varmaan pari, kolme päivässä viimeisten kahden kuukauden aikana. Käytän välillä myös työpaikalta saatuja kangasmaskeja.

Kaupassa olen käyttänyt muutaman. Jatkossa yritän käyttää joka kerta.

Vierailija
35/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 100 kpl. Käytän maskia aina kaupoissa ja julkisessa liikenteessä. Suojautumalla suojelen riskiryhmään kuuluvaa läheistäni.

Siis onko se riskiryhmäläinen läheisesi aina mukanasi kaupoissa ja muualla ja sinulla korona ? Vain siinä tapauksessa tuo maskisi suojaa läheistäsi.

Kyllä se suojaa sitä läheistä ja muita riskiryhmäläisiä siinä mielessä, että mitä useampi käyttää maskia oikein, sitä vähemmän virus leviää. Käyttäjäänsä maski ei suojaa koska virus voi tarttua myös silmien kautta, mutta oikeaoppinen maskin käyttö vähentää viruksen leviämistä ympäristöön.

Ja Huom. oireetonkin voi tartuttaa.

Vierailija
36/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertakäyttömaskia ehdin käyttää, sitten ompelin itse neljä kangasmaskia, jotka keitän joka käyttökerran jälkeen.

Vierailija
37/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien kulutustarve riippuu täysin siitä, kuinka tiheään asutetulla alueella elää ja onko välttämätöntä liikkua kodin ulkopuolella päivittäin  esim. ruuhkaisilla joukkoliikenteen vuoroilla. Henkilö, joka elää maaseudun rauhassa, tekee etätöitä ja liikkuu tarvittaessa omalla autolla, on voinut hyvin tulla toimeen muutamalla maskilla.

Vierailija
38/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta kerran viikossa ostan 50 kpl  paketillisen ruokatoimituksen yhteydessä ja siitä on riittänyt perheelle ja taitaa olla kertynyt jonkinlaista maskivarastoakin. Koulupäivänä menee kuulemma 3-4 maskia, mutta etätyössä meillä ei mene muuta kuin joskus  harvoin 1-2, jos on tärkeitä asioita hoidettavana.

Vierailija
39/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ensimmäistäkään. Enkä aio kuluttaakaan. Niistä ei ole mitään hyötyä, pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
40/55 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, tk-käynneillä. Muuten olen vain kotona ja käyn töissä omalla autolla. Teen ulkotyötä ja lähikontakteja siellä tulee aniharvoin.