Montako maskia olet kuluttanut koronapandemian aikana?
Kommentit (55)
Pari ehkä,
Minä kierrätän niitä. Ensin auton ovessa: laitoin sinne käytetyt. Sen jälkeen toiseen oveen riviin. Kun molemmat olivat täynnä muutaman viikom päästä, käytän siis maskia pari kertaa viikossa, niin aloitin ekasta ovesta.
Nyt olen käyttänyt maskeja enemmän, ja siksi ja otin takapenkin käyttöön. En luota, että vanhimmat ovat kuivuneet vielä riittävästi. Vasemmalla on vanhimmat.
Käyttämättömiä minulla on 50 kpl pakkaus.
Kaksi!
Olen käynyt kaupassa syksyn aikana kahdesti, niin siinä ne maskit. Muuten olen ollut vaan kotona ja liikun omalla autolla.
Yhden kokeilin, enkä saanut henkeä ! Liian monta vuosikymmentä tupakoinut :-( Loput 24 kpl annoin tyttärelle.
Töissä visiirillä, muulloin ei mitään, tosin en käy missään muualla, ruokaostokset työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja maksaa niin en ole pitänyt kirjanpitoa.
Helppohan tää on laskea. Meille työnantaja kustantaa 2 maskia / päivä. Meillä päivä siis 6 tuntia. Suositus käyttöön on ollut voimassa 2 kuukautta. Eli n. 80 maskia? + muutama satunnainen, kun työajan ulkopuolella on tarvinnut
Yksikään 14 kangasmaskistani ei ole vielä kulunut loppuun. Töissä käytän visiiriä, joka sekin on kestänyt käyttöä hyvin.
Tämä on toinen, ensimäinen meni hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään 14 kangasmaskistani ei ole vielä kulunut loppuun. Töissä käytän visiiriä, joka sekin on kestänyt käyttöä hyvin.
Miten se visiiri desinfioidaan? Joka käytön jälkeen?
0
Neljää olen käyttänyt, mutta ne on saatu sairaalassa jossa olen käynyt neljästi.
Työpaikalla olen käynyt syksyn aikana viitisen kertaa ja joka kerta mennyt pari maskia. Vapaa-ajalla, kaupassa tms. käydessä, käytän yleensä kangasmaskia.
Lukiolaisella menee ainakin pari maskia päivässä.
Tasan yksi, kun lääkärikeskuksessa oli pakko laittaa. En aio käyttää. En aio jatkossa käyttää muidenkaan flunssien takia. Eiköhän tämä korona ole jo nähty? Se voi olla turmiollinen vanhoille kuten mikä tahansa flunssa tai mahatauti... Ei sen takia kannata elämää lopettaa. Elämällä on alku ja loppu.
En ole laskenut. Työpaikalla pitää käyttää aina kun kulkee yleisissä tiloissa. Varmaan pari, kolme päivässä viimeisten kahden kuukauden aikana. Käytän välillä myös työpaikalta saatuja kangasmaskeja.
Kaupassa olen käyttänyt muutaman. Jatkossa yritän käyttää joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 100 kpl. Käytän maskia aina kaupoissa ja julkisessa liikenteessä. Suojautumalla suojelen riskiryhmään kuuluvaa läheistäni.
Siis onko se riskiryhmäläinen läheisesi aina mukanasi kaupoissa ja muualla ja sinulla korona ? Vain siinä tapauksessa tuo maskisi suojaa läheistäsi.
Kyllä se suojaa sitä läheistä ja muita riskiryhmäläisiä siinä mielessä, että mitä useampi käyttää maskia oikein, sitä vähemmän virus leviää. Käyttäjäänsä maski ei suojaa koska virus voi tarttua myös silmien kautta, mutta oikeaoppinen maskin käyttö vähentää viruksen leviämistä ympäristöön.
Ja Huom. oireetonkin voi tartuttaa.
Kaksi kertakäyttömaskia ehdin käyttää, sitten ompelin itse neljä kangasmaskia, jotka keitän joka käyttökerran jälkeen.
Maskien kulutustarve riippuu täysin siitä, kuinka tiheään asutetulla alueella elää ja onko välttämätöntä liikkua kodin ulkopuolella päivittäin esim. ruuhkaisilla joukkoliikenteen vuoroilla. Henkilö, joka elää maaseudun rauhassa, tekee etätöitä ja liikkuu tarvittaessa omalla autolla, on voinut hyvin tulla toimeen muutamalla maskilla.
En ole laskenut, mutta kerran viikossa ostan 50 kpl paketillisen ruokatoimituksen yhteydessä ja siitä on riittänyt perheelle ja taitaa olla kertynyt jonkinlaista maskivarastoakin. Koulupäivänä menee kuulemma 3-4 maskia, mutta etätyössä meillä ei mene muuta kuin joskus harvoin 1-2, jos on tärkeitä asioita hoidettavana.
En ensimmäistäkään. Enkä aio kuluttaakaan. Niistä ei ole mitään hyötyä, pikemminkin päinvastoin.
3, tk-käynneillä. Muuten olen vain kotona ja käyn töissä omalla autolla. Teen ulkotyötä ja lähikontakteja siellä tulee aniharvoin.
Juu mulla on korona ja kuljetan sairaalasängyssä mukanani syöpäsairasta isääni ympäri kaupunkia.