Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ostanut noita huutiksesta ollenkaan. Esim. Molo kidsin haalareita yritin joskus huutaa, mutta hinta meni niin lähelle uutta, että jätin homman sikseen. En tajua, miten joku on valmis maksamaan käytetystä lähes uuden hinnan, vaikka olisi kuinka "kauppareissulla kaksi kertaa pidetty haalari". Käytetty on käytetty, ja käytetyn ostajalla ei ole kuluttajansuojaa kuten uuden ostajalla.

Kirpparilta oon ostanut noita mainittuja merkkejä, jos hinnat on olleet kohdallaan. Vaate on kuitenkin vain vaate. Itse oon myynyt ja aion myydä suht halvalla ne harvat "halutut" merkkivaatteet mitä meillä on. Jokainen voi arvata, että esim. kahdella lapsella röntätyt Molon haalarit eivät ole kovin arvokkaita, vaikka merkki nyt sattuukin olemaan joku tietty.

Vierailija
2/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:31"]Mammat sekoaa tietyistä vaatemerkeistä. Ei ymmärrä

http://www.talouselama.fi/uutiset/homma+menee+usein+joukkohysterian+puolelle++hs+naista+lastenvaatemerkeista+supermammat+maksavat+kaytettynakin+suolaisen+hinnan/a2239366

[/quote]

Me ollaan ostettu vauvan vaatteita tukholmasta kirppiksiltä ja kaupoista, ovat paljon halvempia kuin missään suomessa. Max hinta mitä ollaan maksettu on korkeintaan 20€. Meille ei ole noiden vaatteiden merkillä mitään väliä, ei lapsen kohdalla, eikä omalla kohdalla. Tärkeintä on että vaatteet ovat nätit ja laadukkaat, sekä kestävät, eikä hinta saa olla edes kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran käytetyn Racoon merkkisen pienten lasten takin huutonetissä yli 200 eurolla, uutena maksoi n. 50 €. Oli tykätty kuosi. Kyllähän noilla lastenvaatteilla voi tienata, olen tuskin koskaan myynyt mitään halvemmalla eteenpäin kuin millä hinnalla olen ostanut. Sijoituksia ne on. (ellei mene totaalisen rikki).

Vierailija
4/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitääkö niitä sijoitusvaatteita sitten varoa ja esim. kieltää lasta leikkimästä pihalla ne päällä?

Vierailija
5/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:45"]

Myin kerran käytetyn Racoon merkkisen pienten lasten takin huutonetissä yli 200 eurolla, uutena maksoi n. 50 €. Oli tykätty kuosi. Kyllähän noilla lastenvaatteilla voi tienata, olen tuskin koskaan myynyt mitään halvemmalla eteenpäin kuin millä hinnalla olen ostanut. Sijoituksia ne on. (ellei mene totaalisen rikki).

[/quote]Eli kun vähän miettii mitä ostaa niin lastenvaatteet ei tule maksamaan mitään, päinvastoin vaan tienaa niillä. Oikeasti ei ole järkeä ostaa merkittömiä halpavaatteita JOS haluaa olla säästeliäs eikä halua tuhlata rahaa lastenvaatteisiin. Hullua mutta näin se on. 

Vierailija
6/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:45"]

[/quote]Eli kun vähän miettii mitä ostaa niin lastenvaatteet ei tule maksamaan mitään, päinvastoin vaan tienaa niillä. Oikeasti ei ole järkeä ostaa merkittömiä halpavaatteita JOS haluaa olla säästeliäs eikä halua tuhlata rahaa lastenvaatteisiin. Hullua mutta näin se on. 

[/quote]

Mutta en mä ainakaan jaksaisi vahtia, että lapsi ei sitten pilaa pysyvästi niitä vaatteita. Mä olen ajatellut vaatteet sillä periaatteella, että pitää olla mahdollisimman huoletonta.

Vierailija
7/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:47"]

Mutta pitääkö niitä sijoitusvaatteita sitten varoa ja esim. kieltää lasta leikkimästä pihalla ne päällä?

[/quote]Kun vaatteita on tarpeeksi, ei ne edes pääse kulumaan. Huonolla tuurilla tietty voi kaatua niin että menee rikki, silloin sijoitus ei ole kannattanut : ( Keskimäärin kuitenkin kannattavaa kun usein saa enemmän rahaa kuin mitä maksanut. Tuskin sentään kukaan estää lapsen leikkejä..

Vierailija
8/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:47"]

[/quote]Kun vaatteita on tarpeeksi, ei ne edes pääse kulumaan. Huonolla tuurilla tietty voi kaatua niin että menee rikki, silloin sijoitus ei ole kannattanut : ( Keskimäärin kuitenkin kannattavaa kun usein saa enemmän rahaa kuin mitä maksanut. Tuskin sentään kukaan estää lapsen leikkejä..

[/quote]

Mä ajattelen nyt ennen kaikkea ulkovaatteita.

Vierailija
9/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitus :) Jos ostaisi viidenkympin haalarin, jäisi ajan mittaan aika paljon rahaa sijoittamiseen. Tämä ilmiö ei koske kaikkia äitejä, täysipäisiäkin on olemassa.

Vierailija
10/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:45"]Myin kerran käytetyn Racoon merkkisen pienten lasten takin huutonetissä yli 200 eurolla, uutena maksoi n. 50 €. Oli tykätty kuosi. Kyllähän noilla lastenvaatteilla voi tienata, olen tuskin koskaan myynyt mitään halvemmalla eteenpäin kuin millä hinnalla olen ostanut. Sijoituksia ne on. (ellei mene totaalisen rikki).

[/quote]

Me saadaan sukulaisilta ilmaiseksi noita lastenvaatteita käyttöön ja saadaan myös jatkuvasti lahjaksikin vanhemmilta, kavereilta ja sukulaisilta uusia käyttämättömiä lastenvaatteita. Harvemmin ollaan suomesta noita vaatteita ostettu, paitsi silloin kun jostain saa uutena ja tarjouksessa, korkeintaan noin 15€ hintaan. Koko ajan katellaan lehdistä, että missä on noita tarjouksia. Merkillä ei ole väliä, kun lapsi kasvaa niin nopeasti, että vaatteet on hetkessä pieniä. Vielä ei olla noita käytettyjä vaatteita myyty, kun ei vielä tiedetä, että hankitaanko vielö toinen muksu.

Vierailija
11/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:51"]

Sijoitus :) Jos ostaisi viidenkympin haalarin, jäisi ajan mittaan aika paljon rahaa sijoittamiseen. Tämä ilmiö ei koske kaikkia äitejä, täysipäisiäkin on olemassa.

[/quote]Mitä järkeä ostaa esim. 50 € lassien haalari kun myydessä siitä ei saa mitään tai korkeintaan pari euroa? Nyt kun ostaa alesta vaikka ensi talveen Molo Kids haalarin 100 eurolla, saa siitä vielä käytettynäkin n. 80 e, pahimmillaankin 60 e jolloin on jo tullut halvemmaksi kuin Lassie. Enemmänkin voi tienata jos löytää vielä halvemmalla.

Vierailija
12/12 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 07:51"]

[/quote]

Mä en ajattele lastenvaatteita sijoituksena, vaan kulutustavarana, mutta just ulkovaatteita ostan kalliilla, koska mulle on tärkeää niiden ominaisuudet: kosteudenpitävyys, kirkas väri ja heijastimet (kaksi viimeistä siksi, että lapsi näkyy hyvin ja kauas). Lisäksi tykkään pukea lapseni omaa silmää miellyttävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi