Jos saisit pitää omat verorahasi ja vastaisit itse niistä, niin miten käyttäisit ne?
Kommentit (33)
Terveydenhuolto ja turvallisuus olisi ensimmäisenä. Niihin kuuluu aika monelaisia. Esim.ennaltaehkäisy ja sosiaaliturva. Sosiaaliturva tuo järjestystä ja turvallisuutta yhteiskuntaan yms. Myös kehitysapu vähentää tarvetta turvapaikkailuun. Narkkien neulapalvelut, vähentää terveydenhuollon tarvetta Etc. Monet asiat on linkittaytyneet toisiinsa.
En ainakaan kansanedustajien sopeutuamisrahaan. Sen voisi olla Max 6 kk siinä ajassa pitäisi löytää uusi työ. Useimmilla on vanha työ, johon he saavat palata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Olisi itse paljon hankalampaa käyttää ne hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen. Olen iloinen veronmaksaja ja valveutunut äänestäjä.
Iloinen riistettävä? Suomi olisi hyvä maa, jos kaikkien pitäisi tehdä jotakin. Vaan kun ei.
Kerropa, miten voi tehdä töitä, joita ei ole, kun työttömiä ja lomautettuja tulee koko ajan lisää ja lisää. Tämä korona-aika on nyt vaan sellainen, ettei niitä töitä oikein kaikki voi tehdä. Ja sitten normiaikanakin on ihmisiä, jotka ei saa töitä vaikka haluaisivat, esim. lievästi vammaisiin kohdistuu järkyttävä määrä ennakkoasenteita ja se ei ole Suomen vika vaan se on suomalaisten työnantajien vika. Millä sen lievästi vammaisen pitäisi elää, jos ei oteta minnekään töihin eikö saisi tukia?
Syyttelemällä muita asiat eivät ratkea. Miksi olet noin negatiivinen? Jos keskityt puutteeseen saat puutetta, joten vaihda asennetta. Töitä löytyy kyllä ja mahdollisuuksia on niin paljon kuin vaan keksii. Älä jää tuleen makaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin verorahani 100% terveydenhuoltoon eli sairaanhoitajien ja lääkärien palkkaan. Lisäksi sairaala instrumenttien hankintaan. Politiikoille en antaisi lotin lotia enkä 13, 1, 1, 8, 1, 14, 13, 21, 21, 22, 22, 1, 10, 9:lle.
Nimimerkillä yli 100 000 € veroja tänä vuonna maksanut.sepä olisikin turvallinen yhteiskunta, missä ei olisi demokratiaa. Jos poliitikoille ei maksettaisi palkkaa, niin ainoastaan jotkut pääsisivät valtaan. Todennäköisesti itse saattaisit olla heidän joukossaan, koska et myöskään laittaisi rahojasi sivistykseen: kouluihin, opettajien palkkoihin, yliopistoon, opieklueen, kirjastoon...
Et nyt ihan tainnut ymmärtää kysymyksen asettelua. Minä sanoin että minä käyttäisin minun maksamat verorahat 100% terveydenhuoltoon. Varmaan sitten sinä sijoittaisit omat verorahasi politiikkojen hyvinvointiin. Joku taas sijoittaisi omat verorahansa koulutukseen, joku maan puolustukseen jne. Varmaan täältä joukosta löytyy niitäkin jotka pistäisivät kaikki maksamansa verorahat kehitysapuun tai Italialaisten hyvin vointiin. Eiköhän yhteiskunta pyörisi kuten nytkin vaikka jokainen saisi korvamerkitä omat maksamansa verorahat itse katsomaansa parhaaseen mahdolliseen kohteeseen.
Antaisin kaiken kehitysapuun ja terrorristien maahantuontiin ja loput julkisen sektorin työntekijöiden matkoihin ja sen sellaiseen.
Kävisin Lidlissä ostamassa jonkun Deluxe tuotteen
Kansanedustajien eläkkeisiin en antaisi centtiäkään. Poliitikot ovat tämän yhteiskunnan syöpä.
En ainakaan varakkaiden lapsilisiin. Jos on vara laittaa lapsilisät osakkeisiin, niin miksi minun verorahoistani maksettaisiin näille perheille joka kuukausi sijoitusrahoja? Samoin nykyaikana leskeneläke on aivan järjetön. Miksi maksetaan jollekin siitä, että on ollut naimisissa? Tiedän ihmisiä, jotka ovat työelämässä ja vetävät palkkaa lähes 4 000 euroa/ kk ja saavat leskeneläkettä päälle. Lapsille maksettavan puoliorvon eläkkeen ymmärrän. Samoin subjektiivinen päivähoito-oikeus on sellainen minkä poistaisin.
Vastaa itselläni 2 kk palkkaa. Olisin lomalla 1 kk sijaan 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
No en ainkaan teiden kunnosapitoon, mulla ei ole autoa.
Kävelisit ojassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Olisi itse paljon hankalampaa käyttää ne hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen. Olen iloinen veronmaksaja ja valveutunut äänestäjä.
Iloinen riistettävä? Suomi olisi hyvä maa, jos kaikkien pitäisi tehdä jotakin. Vaan kun ei.
Kerropa, miten voi tehdä töitä, joita ei ole, kun työttömiä ja lomautettuja tulee koko ajan lisää ja lisää. Tämä korona-aika on nyt vaan sellainen, ettei niitä töitä oikein kaikki voi tehdä. Ja sitten normiaikanakin on ihmisiä, jotka ei saa töitä vaikka haluaisivat, esim. lievästi vammaisiin kohdistuu järkyttävä määrä ennakkoasenteita ja se ei ole Suomen vika vaan se on suomalaisten työnantajien vika. Millä sen lievästi vammaisen pitäisi elää, jos ei oteta minnekään töihin eikö saisi tukia?
Syyttelemällä muita asiat eivät ratkea. Miksi olet noin negatiivinen? Jos keskityt puutteeseen saat puutetta, joten vaihda asennetta. Töitä löytyy kyllä ja mahdollisuuksia on niin paljon kuin vaan keksii. Älä jää tuleen makaamaan.
En ole negatiivinen vaan realistinen ja ajattelen muitakin kuin itseäni eli myös niitä heikompiosaisia.
Antaisin Italian mafialle tietty, näin meidän talous ei joudu taantumaan.