Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit pitää omat verorahasi ja vastaisit itse niistä, niin miten käyttäisit ne?

Vierailija
20.11.2020 |

.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainkaan teiden kunnosapitoon, mulla ei ole autoa.

2/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi itse paljon hankalampaa käyttää ne hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen. Olen iloinen veronmaksaja ja valveutunut äänestäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Olisi itse paljon hankalampaa käyttää ne hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen. Olen iloinen veronmaksaja ja valveutunut äänestäjä.

Iloinen riistettävä? Suomi olisi hyvä maa, jos kaikkien pitäisi tehdä jotakin. Vaan kun ei.

Vierailija
4/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan maksaisin aika paljon enemmän hammaslääkäristä. Teinien koulutus veisi vielä pitkän pennin.

Vierailija
5/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysavun typistäisin tiedottamiseen netin kautta. Senkin tekisin ilmaisena työnä Google kääntäjällä 10 kohdan listalla kuinka kuuluu elää. Mitään muuta en tarjoasi. Listassa kohta yksi olisi että herää kello seitsemän ja mene töihin.

Vierailija
6/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas iski moderonti asialliseen viestiin kun mainitsin yhden kielletyn sanan jolle en ainakaan verorahojani soisi annettavan.

Nimimerkillä reilusti yli 100 000 Euroja vejoja tänä vuonna maksanut kansalainen.

Vierailija
7/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vastauksessa tulee mielestäni hyvin ilmi se, että mitä tapahtuisi, jos verojen sijaan tekisimme vain hyväntekeväisyyttä:

Kun tiet ovat huonossa kunnossa tai niitä ei ole niin:

Meillä olisi samanaikaisesti suuri työvoimapula ja työttömyys. Ihmisethän eivät pääsisi työpaikoilleen.

Kaupungistuminen ja slummiutuminen. Ihmiset pakkautuisivat kaupunkeihin huonoihinkin ahtaisiin ja huonoihin rakennuksiin, jotta saisivat edes jotain työtä.

Ruoan hinta kallistuisi, koska sitä ei pystyttäisi kuljettmaan perille yhtä nopeasti kuin nyt.

Tavaroiden hinta paikoin kallistuisi tai halpenisi, koska niitä ei voitaisi kuljettaa.

Sairaudet, vammautumiset, kuolemat lisääntyisivät lapsilla ja terveillä nuorilla aikuisillakin, koska poliisi, palokunta tai ambulanssi eivät pääsisi perille. Synnytyksissä tulisi vammautumisia ja kuolemia, koska synnyttäjät eivät pääsisi avun pariin.

Vierailija
8/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jos jokaisen pitäisi käyttää kuitenkin sama summa, vain muutamasta vähemmän suositusta asiasta vähennettäisiin, muuten ihmiset kuitenkin käyttävät rahaa siihen mikä itseä on lähellä ja kaikki on itseä lähellä. Maksan veroja vain vähän yli 1000 e/kk, ja keksin helposti vaikka mitä, joten ei sitä paljon / kohde jäisi. Muutama: terveydenhuolto, koulutus, teiden ylläpito, julkinen liikenne, luonnonsuojelukin. Voi yllättää, mutta tukisin myös lasten liikuntaharrastuksia. Päivähoito ei koske itseä mitenkään, mutta kyllä minä siihen suon rahaani käytettävän.  Terveydenhuollossa ja koulutuksessa on aika paljon alalajeja, joista valikoisin, en ihan mitä tahansa.

En muuttaisi työttömyysturvaa vastikkeelliseksi, vaan kehittäisin ehkä jonkinlaisen systeemin, että ihmisiä voitaisiin työllistää palkalla pieniin yhdistyksiin ja tähän pitäisi palkata joka kuntaan joku koordinaattori, joka hoitaisi johtamisen. Ei se hassumpi ajatus ole, että työttömyysturva olisi valtion takaamaa lainaa, mutta en tiedä - osa kuitenkin eläisi sillä ja luottaisi, ettei tarvitse maksaa takaisin. Henkilötakajaaksi ei kukaan hullu lähde eikä kukaan hullu lainanantaja niitä hyväksyä. Eläinsuojelussa tuo työkokeilijoiden käyttö ja johtamisen osaamattomuus on niin silmiinpistävää, että ainakin sinne. Kehitysapua en lopettaisi kokonaan, mutta kirkko saisi enemmän keskittyä siihen, että ihmiset auttavat itseään kuin että menevät jeesustelemaan ja tekemään valmista.  Lopulta asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin ihmiset ajattelevat, syys seuraussuhteita on paljon. 

Vierailija
9/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärimaksut halpenisivat kun kilpailu avattaisiin sinnekkin.

Kerjäläiset lähettäisin heti ensimmäisenä pois katukuvasta.

Vierailija
10/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisille ulkoistaisin vankilat jostain halvemmasta maasta esim Intia Pakistan tms.

Vierailija
11/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin verorahani 100% terveydenhuoltoon eli sairaanhoitajien ja lääkärien palkkaan. Lisäksi sairaala instrumenttien hankintaan. Politiikoille en antaisi lotin lotia enkä 13, 1, 1, 8, 1, 14, 13, 21, 21, 22, 22, 1, 10, 9:lle.

Nimimerkillä yli 100 000 € veroja tänä vuonna maksanut.

Vierailija
12/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viljeletkö itse ruokasi? Viljeletkö pellavaa, ja teet siitä vaatteesi? Onko sinulla lampaita, josta saat villaa talvivaatteisiin? Teetkö kenkäsi tuohesta? Pajunkuorta kipulääkkeeksi? Suopayrttiä peseytymiseen?

Käytätkö vessa-, talous-, tai leivinpaperia? Lääkkeitä? Valmisvaatteita? Kankaita? Silmälaseja? Piilolinssejä? hammastahnaa? Hammasharjaa? Pesuaineita?

Käytkö kirjastossa? Lääkärillä? Koulussa? Opiskelemassa? Töissä?

haluatko, että tarvittaessa ambulanssi pääsee luoksesi? palokunta? Poliisi?

Käytätkö sähköä? Kunnallista vettä? Jos puu kaatuu sähköjohdon päälle lähelläsi, niin haluatko, että korjaaja pääsee sinne pikaisesti?

Vierailija
13/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin siihen mikä liittyy minuun, olen lapseton perheetön sinkku, joka ei tee vapaa-ajalla juuri mitään. Eli en kovin moneen asiaan käyttäisi verorahojani. Eläimiin eniten.

Vierailija
14/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin verorahani 100% terveydenhuoltoon eli sairaanhoitajien ja lääkärien palkkaan. Lisäksi sairaala instrumenttien hankintaan. Politiikoille en antaisi lotin lotia enkä 13, 1, 1, 8, 1, 14, 13, 21, 21, 22, 22, 1, 10, 9:lle.

Nimimerkillä yli 100 000 € veroja tänä vuonna maksanut.

sepä olisikin turvallinen yhteiskunta, missä ei olisi demokratiaa. Jos poliitikoille ei maksettaisi palkkaa, niin ainoastaan jotkut pääsisivät valtaan. Todennäköisesti itse saattaisit olla heidän joukossaan, koska et myöskään laittaisi rahojasi sivistykseen: kouluihin, opettajien palkkoihin, yliopistoon, opieklueen, kirjastoon...

Vierailija
15/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviaidan tekoon. Paljon kattavampi alue kuin nyt.

Tasoristeyksiin puomit tai valot tai molemmat.

Vierailija
16/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Iloinen riistettävä? Suomi olisi hyvä maa, jos kaikkien pitäisi tehdä jotakin. Vaan kun ei.

Verojen maksaminen ei ole mitään riistämistä. Väitätkö ettet koskaan ole saanut mitään verorahojesi vastineeksi?

Vierailija
17/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin tuotekehityslaitoksia esim terveellisen jäätelön kehittämiseen.

Vierailija
18/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Kerropa, miten voi tehdä töitä, joita ei ole, kun työttömiä ja lomautettuja tulee koko ajan lisää ja lisää. Tämä korona-aika on nyt vaan sellainen, ettei niitä töitä oikein kaikki voi tehdä. Ja sitten normiaikanakin on ihmisiä, jotka ei saa töitä vaikka haluaisivat, esim. lievästi vammaisiin kohdistuu järkyttävä määrä ennakkoasenteita ja se ei ole Suomen vika vaan se on suomalaisten työnantajien vika. Millä sen lievästi vammaisen pitäisi elää, jos ei oteta minnekään töihin eikö saisi tukia?

Vierailija
19/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeehän rikolliset hyödyllistä työtä nytkin. Puutyöt. Hienoja keinuja, linnunpönttöjä, viirejä ym. Mutta enemmän vielä.

Vierailija
20/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin omaan terveyteen ja hyvinvointiin. Olisi kaikkien kannalta oikeudenmukaista, että jokainen vastaa omista veroista eikä ryöstä toisilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi