Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen navan puhdistus

Vierailija
23.03.2014 |

Mulla on syvä napa ja sinne on näköjään päässyt kertymään likaa joka on kasaantunut pitkulanmalliseksi. Tiedän, todella ällöttävää. Yritin poistaa sitä pinseteillä, mutta se ei lähtenyt irti vaan tuntui inhottavalta. Englanninkieliseltä nettisivulta löysin ohjeen että kannattaa laittaa napaan jotain öljyä, joka liuottaisi roskan mutta uskaltaako sinne kaataa öljyä, jos se ei ikinä tule ulos? 

Jotakin pitäisi asialle tehdä, on todella epähygieeninen olo...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen helvetin napa sulla on jos on olemassa riski, ettei sinne kaadettu öljy tule "ulos"???

Vierailija
2/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pese suihkussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla aika lihva?

Vierailija
4/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:00"]

pese suihkussa

[/quote]

Ei puhdistu, monta kertaa olen yrittänyt.

Ap

Vierailija
5/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulipuikko ja siihen haavan puhdistusainetta. Likainen napa tulehtuu helposti.

Vierailija
6/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile haavanhoitoon käytettävää 1% vetyperoksidiliuosta. Se saattais pehmittää tuon lian joka on ilmeisesti tiukasti ihossa kiinni. 

Vierailija
7/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:09"]Kokeile haavanhoitoon käytettävää 1% vetyperoksidiliuosta. Se saattais pehmittää tuon lian joka on ilmeisesti tiukasti ihossa kiinni. 

[/quote]

Kokeilin ja navasta alko kuulua kauheeta sihinää. Säikähdin ja oli pakko huuhtoa heti pois. Nyt kirvelee...

Ap

Vierailija
8/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä putsasin justiin tänään oman napani! :D Mulla on kans syvä napa (ja en oo edes lihava) ja sinne välillä kertyy jotain sinne seinämille, kun menee poimuille. Putsasin ensin märällä topsilla ja sitten kuivalla. Kun aikansa hankaa niin lähtee. :)

Vierailija
9/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:09"]Kokeile haavanhoitoon käytettävää 1% vetyperoksidiliuosta. Se saattais pehmittää tuon lian joka on ilmeisesti tiukasti ihossa kiinni. 

[/quote]

Kokeilin ja navasta alko kuulua kauheeta sihinää. Säikähdin ja oli pakko huuhtoa heti pois. Nyt kirvelee...

Ap

[/quote]

Olet vaan liian nössö navanpesijä. Kyllä se lika lähtee jos haluat niin. Haluatko että sinne kasvaa kunnon tappi?

Vierailija
10/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailin vielä öljyllä ja suurin osa lähti pois. Ihan pohjalle jäi vielä "tulppa" jota en uskaltanut nykäistä kun ei tuntunut lähtevän helpolla. Taidan antaa navan levätä ja jatkaa huomenna.

Ap

Vierailija
11/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää. en tiennyt tällaisenkaan ongelman olemassaolosta. toinen, minkä opin täältä vuosi (?) sitten oli kainaloläskien olemassaolo.

Vierailija
12/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:56"]

Testailin vielä öljyllä ja suurin osa lähti pois. Ihan pohjalle jäi vielä "tulppa" jota en uskaltanut nykäistä kun ei tuntunut lähtevän helpolla. Taidan antaa navan levätä ja jatkaa huomenna.

Ap

[/quote]

Mitä jos se on napanuoran pätkä? Saat verenvuodon jos yrität repiä sitä väkisin irti. Varaa huomenna terveyskeskuksesta aika napanuoran irroitusta varten ja samalla voivat vähän muotoilla sitä napaasi vähemmän likaa keräävään malliin. 

Vierailija
13/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa putsaamme potilaiden navat ennen leikkausta nestesaippualla. Laita saippua esim. talouspaperille ja pyörittele pumpulitikkua siellä ja sitten vaan kaivamaan. Jos on kovin syvä napa niin välillä olen joutunut käyttämään 6-8 pumpulipuikkoa. Joidenkin navat ovat ylättävän nöyhtäisiä, potilaat ovat itsekin säikähtäneet.

Vierailija
14/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile painepesuria.

Vierailija
15/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Oliko pakko :D :D

Vierailija
16/20 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulipuikkoon jonkunlaista rasvaa ja sillä puhdistat.

Vierailija
17/20 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märällä topsilla pyörittelet. Sitte vettä napaan ja annat liota. Sit vesi pois. Hammastikkua ja pinsettiä (ole varovainen) hommiin. Sit vielä märällä topsilla pyörittelet "paskat" veke ja volaa. Puhdasta. :D

Vierailija
18/20 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä just luin.

Vierailija
19/20 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän käärme siellä ap:n navassa on ollut kun sihinää kuulunut :D

20/20 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt sitte todella ällöttävää, joten oksennusherkät älkää lukeko.

Mutta mua on aina ällöttänyt navat niin paljon, että olen vain halunnut unohtaa koko napani olemassaolon. Eli en ole pessyt sitä sisältä elämäni aikana koskaan! 

Nyt 40 vuotiaana VASTA ajattelin, että ehkä minun pitää rohkaista mieleni lopulta ja tonkia napani tyhjäksi. 

Ja tää on nyt sitten tosi ällöttävää, mutta kun aloin kaivella sitä, sieltä tuli ikään kuin jotain luun kappaleita, sellaisia kovia mantelilastujen näköisiä kovia kokkareita, joissa oli jotain mustaa hiilen näköistä töhkää seassa.

Hajuja en alkanut edes testaamaan. Tein sen suihkussa saippuan kanssa ja heittelin niitä kokkareita vessanpönttöön. 

Aion jatkossa pestä napani. Mutta mua ällöttää navat niin paljon, että haluaisin olla kokonaan navaton, tai omata sellaisen ulkonevan navan.